Niet te groot kindvriendelijk skigebied gezocht

Beste allemaal,

Dit jaar gaan we voor het eerst met de kids en vrouwen skien. We zijn op zoek naar een niet al te groot (en niet te duur) gebied. Waar wel bij voorkeur nederlandstalige ski instructeurs zijn. En binnen 1000km van utrecht. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Gr bouke

@boukeb wat voor eisen stel je aan een gebied? In welke periode gaan jullie bijvoorbeeld? gaan je in de kerstvakantie dan is een gebied op hoogte belangrijk. Hebben jullie een voorkeur voor bijv duitstalig, franstalig of italiaans? Normaal gesproken zijn in Oostenrijk wel meer Nederlandse skileraars te vinden. Als jullie niet afhankelijk zijn van een periode zou half of eind januari Winterberg best een goede optie kunnen zijn. Het is relatief goedkoop, heerlijk dichtbij, in die periode aardig sneeuwzeker en er zijn een hoop Nederlandse skilareren te vinden.
Tussen half januari en begin maart is de Zugspitz arena een goede optie, dat is in een uur of 8 aan te rijden en heeft ook veel nederlandse leraren. Dit gebied is wel weer wat prijziger dan Winterberg, maar geeft wel het echte alpengevoel.

Born to Ride

Ik kan je zeker de Zugspitz arena aanraden. Er zijn meerdere gebieden die niet te groot zijn en inderdaad Nederlandse leraren aanwezig. Het gebied van Biberwier is de kleinste, maar best leuk skiën, Lermoos en Ehrwald hebben meer te bieden, Berwang ligt weer wat hoger. In Ehrwald is een zwembad aanwezig, dat vinden de kids vaak wel leuk. Het is ook zeer goed aan te rijden, want je hoeft niet langs Munchen of de Fernpass over. Wij hebben in appartement Brabanderalm gezeten in Biberwier en kan ik iedereen aanraden. Skipiste voor de deur en je kijkt zo vanaf je balkon naar de oefenweide van de skischool. Wil je naar een ander gebied? Op 4 km afstand kan je met bus of eigen auto zo naar Lermoos of Ehrwald.

Plaats een reactie