Zucht.... de zomer voorbij.... en ik word blij :-)

Ken je dat…
Je kijkt maanden uit naar de zomervakantie, daar geniet ik zoveel van. Maar dan, je komt terug… zucht… weer aan het werk.

En wat zie ik als ik mijn laptop opstart? JUIST!

Een aftel app tot aan de volgende vakantie. Laat dat nou net een heerlijk weekje skiën zijn met kerst. Gelijk wordt ik weer blij, nog maar 120 nachtjes slapen… dat schiet op. Buiten is het eindelijk zomer, dat is heel prettig, maar ik kijk nu alweer uit naar de winter. 1st Trip met kerst is alweer gepland, nu aan het kijken voor een 2e trip.

Ik krijg gelijk weer zin om te gaan, hoop nu al op veel (of in elk geval voldoende) sneeuw. Hoewel ik niet klaag, afgelopen jaar hebben wij prima geskied, zowel met kerst als met de krokus vakanties.
Met het plannen is het “oefenen” ook alweer besproken. Gaan we dit keer op de borstelbaan of toch gewoon indoor voorbereiden? Of misschien wel beide… Ik las trouwens dat de indoor baan in Peer - Belgíë (wij wonen niet ver van de grens, Landgraaf, Zoetermeer of Peer is ongeveer even ver) verlengt is, en sinds deze week geopend… ZO!!! die staat al in de agenda. (het wachten is op de eerste reviews…)

Tweede vraag:
Wat moeten we nog aan nieuwe GEAR hebben? Vreemd dat die vraag al is gesteld op de terugweg vanuit ons zomer verblijf. Wat moet is een nieuwe Skibroek… eigenlijk al vorig seizoen, maar toen had ik maar een nieuwe helm gekocht (ook nodig) met nieuwe Action Cam (niet noodzaklijk maar wel leuk), en ja de dochter had een compleet nieuwe outfit, en dat was dan ook wel weer leuk. Dus voor mij dit jaar? Een skibroek… maar stiekem zou ik toch ook wel nieuwe schoenen willen… Nee eerst die van de vrouw, die had het er vorig jaar al over… afijn… jullie zullen het vast wel kennen, de verlanglijstjes.

Al met al, nu alweer voor pret, hoe is het met jullie voorpret? Borrelt die ook al? Of nog helemaal niet bij stil gestaan?

William & José

Oh dat heb ik ook, maar is toch wel erg he! als of we een beetje ontevreden zijn, een heleboel mensen kunnen niet eens op zomervakantie.
Maar over 3 weken ga ik weer, voordat we terug gaan de tuin vast winter klaar maken want voordat ik weer kan heeft het zeker al een paar keer gesneeuwd :)
Van 9 t/m 17 dec met 2 vriendinnen heen voor de eerste sneeuwwandelingen en de oer gezellige Kerstmarkt in Salzburg. Huis gezellig Kerst versieren binnen en buiten en het appartement in orde maken voor onze eerste wintergasten, genieten,
Dan nog even met de Kerstdagen een paar nachtdiensten om daarna weer heerlijk te gaan skiën :)
Daar geniet ik ook nu al van. Vorige week een paar dagen in landgraaf geweest maar zo’n sneeuwbaan kan mij niet zo bekoren.
Op naar de bergen en echte sneeuw en frisse buitenlucht met zon.

Dienten Die Alte schule

Elke ochtend is het hier al wat frisser. In de Alpen rollen we langzaam de herfst in. Je voelt gewoon dat de winter er heel langzaam aankomt ook al is het overdag nog 30°…

Click. Click. Peace

Ik ben lekker door blijven lessen met het zitskiën, in de sneeuwhal 😀
Met de zomer heb ik eigenlijk niets, laat de kou maar lekker komen

Ik ben zeker niet “blij” dat de zomer op zijn einde loopt, temeer daar ik juist hoop op een goede nazomer om nog van het water te kunnen genieten.

Voor mij heeft elk jaargetijde zijn charmes, hoewel ik graag ski, is de aanloop naar de winter zeker geen obsessie.
Dat wil niet zeggen, dat ik me er nog niet mee bezig hou, want als je met 15 man gaat moet je niet denken dat je in januari nog even een last minute kunt vinden.

Rob

Heerlijk ja! Al heb ik nog redelijk veel geskied, racetraining op de Hintertux in juli en twee keer in de week trainen, over een maandje starten met slalomskien en in oktober eerste skiweekje!

Verlanglijstje: nieuwe schoenen, nieuwe skistokken (al besteld, wachten tot ze binnenkomen) en verder? Geen grote aankopen gepland, al weet je nooit waar je “tegenaan loopt”…

Kom maar door met die winter!

Plaats een reactie