Goed snowboard gebied Oostenrijk

Hallo iedereen,

ik ben samen met 3 vrienden opzoek naar een gezellig gebied waar je goed kan snowboarden. Wij zijn niet in het park te vinden. Eigenlijk gewoon lekker op de piste. Liefst grootste gedeelte rood met wat blauw en zwart. Hoeft geen reuzen gebied te zijn. Liefst gaan we naar oostenrijk puur voor de gezelligheid en de sfeer (ook taal wat makkelijker).
Vorig jaar laatste week januari eerste week februari in Flachau geweest. Top vakantie gehad. Goede sneew, mooi gebied en drukte was te doen. Zitten te denken om dit jaar daar weer naar toe te gaan. Maar willen toch ook naar iets vergelijkbaars kijken. En iets met misschien iets meer sneeuwzekerheid. Hopelijk hebben jullie wat ideen.

Heb goede ervaringen met Zillertal Arena, geen vlakke stukken, gezellig en betaalbaar. Ook Serfaus, Fiss Ladis is erg goed bevallen, maar stukje duurder qua accomodaties.

Wie doet dat nu nog, zo jaren 80 !

:-)

Ik kan je ook zillertal aanbevelen. Ben zelf meerdere keren in Mayrhofen geweest. Geen enkel echt wandel stuk gevonden. En je kan bijna elke dag ander deelgebied doen!

*bericht bewerkt door japser op 30 aug 2017 18:35

Zelf ben ik in Gerlos geweest paar jaar geleden en heb daar fantastisch kunnen boarden maar niets kan voor mij tegen L3V op!
Zeker als je veel rood en blauw fijn vind 😉

*bericht bewerkt door Freerider op 30 aug 2017 19:56

Veel blauw en rode pistes en gezelligheid is voor mij Skiwelt wilderkaiser brixental!!!

Ischgl vind ik heerlijke pistes hebben, alleen dalafdaling richting samnaun moet je snelheid meepakken, maar je komt overal zonder vlakke stukken. Zillertal Arena (rode pistes in Zell of blauw/rood op de gerlosplatte zijn echt heerlijke snowboardpistes)of 3000 zijn inderdaad ook prima. Iets minder gezellig, maar wel veel rood/blauw kun je ook nog naar Montafon.

SFL vond ik juist weer niet zo, inderdaad weinig vlakke stukken maar vind de vele rode verbindingspistes schuin op de berg als boarder niet echt leuk en pistes op bijv de nordseite vrij kort en weinig variatie. Massner was op de dagen dat ik er was buiten de vakantie alsnog erg druk.

Goed topic, ik lees even mee ;)

Gasteinertal vond ik prima te boarden, evenals de 4-Berge Skischaukel Schladming en de Hochkönig. Zillertal zou ook goed kunnen. Zelf vond ik Sölden ook prima te doen op het snowboard.
Wil je wat anders, dan kan ik het Alpbachtal ook best snowboardvriendelijk noemen. Weinig vlakke stukken tegen gekomen daar.

Serfaus Fiss Ladis zou ik ook afraden. Ook ik ben er buiten de vakanties geweest, maar toch stonden we bij de dalliften en Serfaus rustig ruim een half uur te wachten voor de lift. Verder zijn er de verbindingspaden dwars door het gebied waar je als snowboarder gewoon nonstop rechtdoor moet, je hoeft niet te lopen, maar fijn is anders… Eigenlijk is het gebied gewoon in zijn totaliteit zwaar overbevolkt, bijna iedere piste wordt ontsloten door een 6 of 8 persoons stoeltjeslift welke altijd vol zit…

Born to Ride

Sölden heeft idd aantal leuke en lange pistes, ook erg sneeuwzeker door de hoogte. Nadeel is wel dat bij wind de gletsjer dicht gaat en dat kan dagen aanhouden als je pech hebt. Skiwelt Wilderkaiser dit jaar geweest begin maart, echter veel te warm waardoor veel papsneeuw en witte linten. Blijft knap dat de dalafdaling van Söll open bleef ondanks 20 graden en 24 uur regen.
zit zelf nog te kijken voor 2018, Schladming lees ik ook wel positieve verhalen over.

Ski Arlberg
305 km Piste
850 km van Utrecht
Hoogte 1300 m tot 2811 m
Over het algemeen weinig vlakke stukken.
200 km Off-Piste

In Solden, Saalbach/hinterglemm/fieberbrunn, zillertal heb je genoeg opties om te snowboarden.

Laatste keer in Montafon geweest, wat minder bruisend wat betreft uitgaan en apres ski maar goed te doen met snowboarden.

🏂

SHLF en SkiWelt zou ik niet direct aanraden aan snowboarders. Omdat er veel verbindingspistes zijn die dan wel niet al te vlak zijn, maar veelal lange stukken dwars op de helling vereisen. Je hebt prachtige afdalingen, maar om daar naartoe te gaan ligt er een piste dwars op de helling. Het voelt gewoon wat gekunsteld. Daarnaast vind ik het hier gewoon nèt wat te druk, net zoals men over SFL zegt.

SHLF en SkiWelt zou ik niet direct aanraden aan snowboarders. Omdat er veel verbindingspistes zijn die dan wel niet al te vlak zijn, maar veelal lange stukken dwars op de helling vereisen. Je hebt prachtige afdalingen, maar om daar naartoe te gaan ligt er een piste dwars op de helling. Het voelt gewoon wat gekunsteld. Daarnaast vind ik het hier gewoon nèt wat te druk, net zoals men over SFL zegt.

Bennie op 31 aug 2017 16:20

SHLF niet? Ik ben er inmiddels al 5 keer wezen snowboarden en het is nog steeds één van mijn favoriete gebieden. Ik zie geen reden om er niet te gaan snowboarden. Er zijn idd wel een paar stukken die niet helemaal ideaal zijn maar die zijn ook vrijwel allemaal te omzeilen. Maar ieder zijn eigen mening uiteraard…

🏂

Misschien scheelt het dat ik meestal vanaf Leogang of de Schönleitenbahn ben gestart. Voordat je dan verderop in het gebied bent heb je veel traverses te maken. Zwölferkogel en Fieberbrunn waren prima, maar eer je daar was of weer terug was (via de Schattberg)…

Nm, zit zelf niet goed te lezen

*bericht bewerkt door Tiny-M op 31 aug 2017 20:11

Wij hebben Montafon deze winter in de (nog zeer vage) planning staan, is dat te doen met nog maar een klein beetje ervaring?

Is zeker te doen. @Userd Ik zou dan gaan zitten bij Landal Hochmontafon.
En als dat niets is kan je me altjjd komen opzoeken in Sankt Anton am Arlberg.

Eigenlijk totaal geen problemen ervaren toen we er begin dit jaar geschoten hebben. In geen enkel deel gebied, dus veel plezier @Userd !

Thx @Hooykaas en @rene, dan houdt dat iig niet tegen ;) Landal gaat het niet worden overigens, iets authentiekers heeft de voorkeur maar Montafon heeft een goede eigen site.

Het landal park zou ik ook niet kiezen. Ligt naar mijn idee niet centraal genoeg als je andere gebieden gaat bezoeken. @Tiny-M hoe heet dat park waar jullie zaten?? Misschien is het iets voor Userd.

Übung macht den meister!!!

Landal zit inderdaad maar in 1 deelgebied, gargellen. Niet meer geweest de week dat ik er was, ze hadden al een aantal pistes dicht en dan blijft er weinig over. Chaletresort Montafon (http://resortmontafon.at/#./home of via de Jong intra) zit in Sankt Galkenkirch dan zit je heel centraal. Nog geen 5 minuten lopen naar de gondels van zowel Silvretta-Nova als Hochjoch. Erg mooie huisjes en appartementen. Vind alleen Gaschurn iets gezelliger en van horen zeggen, heeft Schruns ook iets meer gezelligheid.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 sep 2017 23:56

Mayrhofen altijd heel goed kunnen snowboarden. Veel veel variatie in pistes en je hoeft niet altijd de Penken te nemen.

Pray for Snow!

Schruns eo, ligt dat wel gunstig voor dit gebied? Lijkt ook wat ver naar buiten te liggen? Planning is een week in jan en mrt, als jullie zouden adviseren, Montafon in jan of mrt? De andere week zal in IT worden, Kronplatz, 3Zinnen oid

Chaletresort montafon heb ik ook gezeten. Mooie ruime huizen en lekker dichtbij de liften. Gargellen was wel een leuk gebiedje maar inderdaad een beetje afgelegen.

Het hele gebied daar was fijn snowboarden vond ik.

🏂

Schruns ligt inderdaad minder centraal. Vraag is dus: hoeveel apres ski en restaurants etc wil je echt in het dorp hebben? Wij waren met een flinke groep en koken de meeste de dagen zelf en ook de après bestaat vaak uit een aantal drankjes bij de bar en dan thuis verder.

Januari of maart maakt niet zo heel veel uit. Als het echt eind maart is, heb je kans dat de dalafdalingen wel erg papperig worden. Dat hadden wij (maar was sowieso overal vrij slecht vorig jaar)

Heb zelf net voor Schruns gezeten en dan moet je elke dag met de auto naar de lift. Op zich geen probleem maar wil je dat liever niet dan is het resort Montafon wel een aanrader. Van daaruit kun je het grootste gedeelte van het gebied al bereiken zonder de auto te gebruiken.
Let ook op. De weg naar Gargellen word niet gestrooid en mocht er sneeuw liggen kan het zijn dat je daar kettingen om moet leggen.

Ben er zelf eens geweest de 2e week van januari en toen was de sneeuw meer dan prima.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie