Leuk skidorp met kinderweide op loopafstand

Ik zoek me suf en heb al wat topics bekeken, maar ik wil toch even checken of er geen gebied is dat aan bijna al mijn eisen kan voldoen😊.

Ik heb een kleine meid bij me en ik zoek daarom een skidorp waar de kinderweide op loopafstand is van de accommodatie, maar waar ook een dallift is zodat wij ook vrij snel al op de piste kunnen staan 😄. We stellen geen eisen aan de hoeveelheid km piste. Maar het moet wel een beetje sneeuwzeker zijn en het liefst maximaal 950 km vanaf utrecht.
Tot slot zou het heel mooi zijn als we niet in een van de dure dorpen zitten (we gaan wel in het tussenseizoen, na nieuwjaar).

Ik vind het moeilijk om te zien waar de kinderweides in bepaalde dorpen liggen, dus hoop ik op ervaringsdeskundigen hier 😉.

Oh ja, en dan zoek ik wel in Oostenrijk.

Het eerste wat in me opkomt is Fiss of Ellmau.
Echter beiden niet goedkoop, vooral Fiss is behoorlijk aan de prijs.
Ellmau heeft 2 kindergebieden onder in het dorp, waarvan eentje (bij pension Widauer) met een directe verbinding met het grote gebied en de hartkaiserbahn.
Fieberbrunn is overigens ook erg leuk voor kinderen en voldoet ook aan je wensen.

Kleinarl heeft alles wat aan je wensen voldoet.

Hup Willem II

Kijk eens naar Lofer.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Königsleiten, oefenpiste midden in het dorp. Boven bij de lift van de oefenpiste zit ook meteen de gondel naar de rest van het gebied.

Königsleiten was ook mijn eerste idee.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dit jaar waren we in Rauris, dat voldoet aan je wensen. Al is de dalafdaling terug wel zwart, moet je van houden.

Twee jaar terug waren we in St Johann in Tirol. Daar waren we meer fan van maar zo vroeg in het seizoen niet heel sneeuwzeker.

Als je ook met een kinderland op de berg uit de voeten kan (tussen de pistes) dan kan ik See en Fulpmes ook van harte aanbevelen. Is See heb je best wat acco’s vlakbij het dalstation. In Fulpmes moet je wat beter zoeken (het dalstation ligt wat buiten het dorp). En als je naar een groot en kindvriendelijk gebied wilt: Serfaus.

Jongens een mooi lijstje! Ik ga eens checken, maakt het zo een stuk overzichtelijker! Minder ‘zoekstress’ 😄

Berwang, kinderland in het dorp en je komt daar praktisch zelf ook weer uit onder aan de Egghof sunjet.

Westendorf voldoet volgens mij aan al je eisen.

Kleinwalsertal, centrum Mittelberg is meteen aan een dallift. Anders is iets verder in Mittelberg, richting baad, aparthotel heel leuk, heeft eigen skischool waar de kleinste met een treintje naar de oefenweide in het dorp gaan. Ligt niet direct aan ern dalafdaling maar met 2 liften en srukje skien wel.

Ski you later!

Wij gaan al een aantal jaar naar Going. Is ook onderdeel van Skiweld net als Ellmau. Maar heeft ook een skipas voor de Going liften. Het heeft een leuke kleine skischool voor de kids.

En met twee liften en een beetje skiën ben je bij de Hartkaiserbahn. Enig puntje is de sneeuwzekerheid. Het ligt wel laag, dus een beetje geluk met de sneeuw heb je wel nodig. Anders is het net als elders een wit lint van kunstsneeuw door het bos.

Burserberg, als je in de wijk Tchengla (o.i.d.) zit. Veel succes met je zoektocht i.i.g.!

Ik onthou dit topic even voor 2018/2019 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

Burserberg, als je in de wijk Tchengla (o.i.d.) zit. Veel succes met je zoektocht i.i.g.!

Forza op 3 sep 2017 07:41

Burserberg Tschengla is heel leuk met kinderen. Direct aan de kinderpiste, direct aan de skilift naar boven. Je ziet vanaf het terras de hele dag skiers naar beneden skiën. Je kan de kinderen zien op de kinderweide. Heerlijk skigebied om met jonge kinderen te skiën. Maar het ligt niet in een dorp. Op de Tschengla is behalve wat restaurants helemaal niets te beleven. Nou ja, op wandelen, skiën en sleeën na dan. In Burserberg zelf is ook weinig te beleven. Wij vonden dat prima met onze kinderen. Wij reden de berg op. Zette onze auto in de garage en na een week haalde wij de auto weer tevoorschijn en hadden wij een perfecte vakantie gehad. Wil je wat meer leven in de brouwerij met winkels zoals een supermarkt dan is een ander dorp beter geschikt maar zoek je dat niet dan is de Burserberg perfect (onderdeel van het Brandnertal).

Zoals eerder gezegd: Königsleiten

Ik heb hier ook naar gezocht, wat ik gevonden heb:

  • Maria Alm, tegen het dorp aan ligt een oefenweide.
  • Kaprun, de Maiskogel is natuurlijk een oefengebiedje.
  • Alpbachtal, in Niederau, Oberau en Inneralpbach liggen oefenweides.
  • Kitzbuhel heeft een oefenweide
  • Warth heeft net buiten het dorp links en rechts van de Bregenzerwaldstrasse 2 oefenweides.
  • Kuhtai heeft verschillende oefenweides.
    Qua sneeuwzekerheid: als er in januari geen sneeuw ligt, zou het geen skigebied zijn… ;-)

*edit: ik zie dat sommige bestemmingen niet helemaal binnen 950km zijn…

*bericht bewerkt door Arjen5 op 04 sep 2017 13:03

It's all about the turns duuuuuude!

Leogang, kijk maar eens naar de webcam van Hotel Bacher. Super qua ligging. Iets minder ‘dorp’ aanwezig.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Hoi, ik zou zeggen hochfugen. En dan kan je altijd nog kiezen om in hoogfugen zelf te zitten of elke dag vanuit fugen de berg op te gaan.
Een aantal accommodaties liggen aan de pistes en de oefenweide ligt in de ‘kom’ van het gebied

Biberwier, 850 km, appartement Brabanderalm aan de oefenweide, zwembad en meer skimogelijkheden in Ehrwald en ook Lermoos om de hoek voor eens wat anders.

Jongens het wordt biberwier! Lermoos en ehrwald om de hoek dus nog best wat km pistes, klein dorp met kinderweide naast de parasol. Bedankt Ivo4!!! Dat was een gouden tip!

Plaats een reactie