Live: Er wordt poeder gereden in La Grave

In La Grave, waar anders werd er gisteren poeder gereden. Wel met nog flink openstaande spleten. Gelukkig hebben de mannen in kwestie gordels om en ziet het er uit dat ze weten wat ze doen (met een hoge risico-acceptatie, dat wel).

https://www.facebook.com/jeanlouis.starneault/videos/1015546…

Click. Click. Peace

Mooi ook even die high five!
Voordeel is wel dat je de spleten nog goed ziet.

Oja die pizza op het eind ziet er ook niet slecht uit.

Weet alleen niet of ik het zo tof zou vinden dat een snowboarder over mijn klimtouw heen springt/glijdt…
Verder mooi filmpje natuurlijk!

Don`t eat yellow snow

Als er ooit iemand, het in zijn of haar hoofd haalt om met een ski / snowboard of stijgijzer over mijn touw heen gaat. Dan ligt die geheid heel diep in een gletsjerspleet. Sorry. Maar op dat moment gaat het om ‘‘mijn’’ veiligheid of die van een van mn klimpartners.
Als je in dat terrein niet meer op je touw kunt vertrouwen omdat iemand zo met andermans materialen omgaat, ben je heel ver van huis

echte mannen lopen naar boven,

@MartijnUiterwijk Ik denk dat het wel meevalt hoor in hoeverre dat touw geraakt is. En touwen kunnen wel wat hebben. Ik ben (wel in samenspraak met de klimmers, dus NIET op dezelfde manier als hier) over een touw heen gesprongen in een steil couloir. Maar over een ding zijn we het eens het lijkt erop alsof het niet echt in gemeenschappelijke overeenstemming gaat.

Click. Click. Peace

@Rogier, Eens een touw kan wel tegen een stootje, maar ook tegen een goed geslepen staalkant? Hij lijkt inderdaad het touw niet te raken dus wat dat betreft is er niks aan het handje. Neemt echter niet weg dat ik vermoedelijk niet heel blij zou worden als iemand dat doet. Wellicht niet direct in de spleet gooien, maar meneer / mevrouw wel op attenderen dat ik het niet geheel zou waarderen. Ging mij heel even om het principe. Wel eens gehad toen ik mn touw stond op te bossen dat er iemand doodleuk met zn stijgijzers er in ging staan ( foutje niet gezien)

Maargoed, het kan nog altijd erger

null
null

echte mannen lopen naar boven,

Mee eens! Daarom moet je in zo’n situatie ook altijd even bespreken met de klimmers aan touw hoe je er langs gaat. Zolang het touw niet op spanning staat is dit waarschijnlijk minder schadelijk dan het slepen over scherpe graniet randen…

Die laatste foto, wat is dat voor een touw? Om kranten bij elkaar te binden? Of een kertsboom? (Wel een broek van 200 euro kopen, maar geen touw? bijzonder)
En foto 1 laat ik daar niet eens over beginnen ;-)

Click. Click. Peace

Haha, die laatste foto, ik gebruik dat als ik de tuin heb gesnoeid, om alles samen te binden om het klaar te leggen voor de RD4.
Wbt foto 1, dat ziet er toch gewoon goed uit? Meneer zit toch gewoon vast ;)

echte mannen lopen naar boven,

@MartijnUiterwijk Op die manier maakt een snowboarder meer of minder ook niet zoveel meer uit :-)

Click. Click. Peace

Verder gebruik ik in puur sneeuw en ijs en op de ski’s steeds vaker zeer dunne dynema touwen. Ben ik wel eens op aangesproken dat ik geen goed klimtouw had ;-) Ach liever iemand een keer teveel aangesproken dan te weinig…

Click. Click. Peace

@Rogier,

Ik heb daar niks op tegen, Dyneema heeft goede breeksterktes en schuureigenschappen. Op moment als je het niet dynamisch gaat belasten is er niks mis mee. Kun je er heel wat mee doen en scheelt het enorm in gewicht. , Maargoed we dwalen wat ver af

echte mannen lopen naar boven,

@Rogier,

Ik heb daar niks op tegen, Dyneema heeft goede breeksterktes en schuureigenschappen. Op moment als je het niet dynamisch gaat belasten is er niks mis mee. Kun je er heel wat mee doen en scheelt het enorm in gewicht. , Maargoed we dwalen wat ver af

MartijnUiterwijk op 5 sep 2017 09:17

Als je maar zorgt dat we al die zooi komende feb niet nodig hebben :)

Edwin van Riel

@evr66. Jawel. We gaan 1 tour over de gletsjer doen en spletenredding weer oefenen na een potje oudhollandsspletenduiken

echte mannen lopen naar boven,

En wie steekt hier verd… een duimpje omhoog???

Edwin van Riel

Wel lekker kunnen boarden/skiën begin september, vind ik eigenlijk interessanter dan touwtjesgeneuzel waarbij verder niets gebeurt en weinig anders mogelijk was.

*bericht bewerkt door Userd op 05 sep 2017 15:28

@evr66. Jawel. We gaan 1 tour over de gletsjer doen en spletenredding weer oefenen na een potje oudhollandsspletenduiken

MartijnUiterwijk op 5 sep 2017 09:43

null

Leuk dat jij bij oude Hollanders wilt spleten duiken, maar ik zou er niet willen in geraken. Zie je haar lachje? Ze wacht al op je martin!

*bericht bewerkt door japser op 05 sep 2017 16:16

Gruwelijke beelden… <3

Maargoed, het kan nog altijd erger

MartijnUiterwijk op 5 sep 2017 08:58

OMFG!😱 Die foto’s! Daar word je toch naar van…

mama on a mission in the snow

Maargoed, het kan nog altijd erger

MartijnUiterwijk op 5 sep 2017 08:58

OMFG!😱 Die foto’s! Daar word je toch naar van…

Skimams op 5 sep 2017 19:48

Ach, ons kan niks gebeuren toch? Die verhalen die je hoort zijn alleen voor domme mensen. Wij hebben deze materialen van een vriend en die is pro en die zei dat het zo moest…

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 Goed punt! Ongelukken gebeuren alleen bij anderen ;-)

Click. Click. Peace

@evr66. Jawel. We gaan 1 tour over de gletsjer doen en spletenredding weer oefenen na een potje oudhollandsspletenduiken

MartijnUiterwijk op 5 sep 2017 09:43

null

Leuk dat jij bij oude Hollanders wilt spleten duiken, maar ik zou er niet willen in geraken. Zie je haar lachje? Ze wacht al op je martin!

japser op 5 sep 2017 16:16

waarom denk je dat er een klimgordel en touw mee gaat…

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie