Mooi filmpje van de Vallée Blanche

De Vallée Blanche is de afdaling van de ruim 3800 meter hoge Aiguille du Midi naar Chamonix toe. Deze afdaling gaat over zwaar vergletsjerd terrein. Dat betekent dat het echt een off-piste en alpiene onderneming is. Maar schrik daar niet teveel van want met een gediplomeerde berggids kun je deze afdaling veilig maken. Dan is het echt een afdaling die iedereen een keer gedaan moet hebben. De makkelijkste variant is nergens steiler dan een goed rode piste (ander varianten hebben meer pit mocht je dat willen) en met een gids kun je de grootse gevaren omzeilen.
Het uitzicht wat je vanaf deze afdaling hebt is echt ongelofelijk mooi. Je kijkt uit over Europa’s hoogste bergen en je daalt af midden door een enorm indrukwekkend terrein van ijs rots en sneeuw. Echt een aanrader.

Het lokale VVV maakte dit leuke filmpje van deze afdaling:
https://www.facebook.com/ChamonixMontBlanc/videos/1515027368…

Click. Click. Peace

Leuk! Maar blijf het bijzonder vinden dat een VVV filmpjes publiceert met skiërs zonder helmen. Zal wel Frans zijn… :-)

@Jochemgerrits Inderdaad dat is iets wat er in Frankrijk nog niet zo inzit. Maar dat gaat wel veranderen komende jaren. Jonge gidsen skiën bijna allemaal met helm tegenwoordig, en dat slaat dan vanzelf over naar anderen…

Click. Click. Peace

Misschien moet ik dit filmpje volgend seizoen zelf maken, met helm ;-)

Click. Click. Peace

Ach, skiërs zonder helm sterven vanzelf uit… natuurlijke selectie.

@Rogier lijkt me een goed idee. Dan zal ik je wel filmen. ;-)

*edit: Hoeveel kans heb je daar om bluebird poeder te rijden…?

*bericht bewerkt door Arjen5 op 06 sep 2017 13:04

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 Als je niet vies bent van wat elleboog werk ;-) dan na elke dump. Maar de poederstress is er natuurlijk wel gevaarlijk hoog. Dat maakt voor de Vallée Blanche trouwens niet veel uit. Als er veel skiërs overheen gaan dan skiet het net als een piste, door de vele wind (hoog hooggebergte) vallen de buckels ook wel mee. Een soort natuurlijke pistepreparatie.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie