Top-5 van Rogier

In het top-5-topic bleek dat we te veel posts nodig hadden om de top-5 van @Rogier te raden. Laten we de poging daarom hier maar afronden ;-)

Wat we al weten:

  • Espace Killy (Tignes - Val d’Isere)
  • Serre Chevalier
  • Via Lattea (twijfel)
  • Alpe d’Huez (twijfel)

Chamonix is niet goed genoeg.

Wie biedt?

Puy Saint-Vincent?
Pelvoux?
Queyras?

Die jongen is daar niet voor niets gaan wonen natuurlijk…

Pelvoux is veel te klein om favoriet te zijn. Heeft een speciale plek in mijn hart, maar top 5 nee. De Queyras is vooral geweldig als er enorme poeder valt, of het zonder die retour d’est dan als skigebied in de top 5 hoort dat ook niet. Puy, die vecht om de vijfde plek in dit lijstje (geweldige pistes en absurd fijne treeruns…)

Click. Click. Peace

Ik denk dat een Bardonecchia of Limone piemonte er stiekem nog wel eens bij kunnen horen, en heel misschien een Val Gardena of Drei Zinnen. Oostenrijk lijkt mij iig niet heel erg voor de hand liggend…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 06 sep 2017 13:52

Born to Ride

Volgens onze vrienden van skiresort.de is Kitzbuhel e.o. het beste skigebied ter wereld… Maar het lijkt me sterk dat @Rogier het daarmee eens is. Limone Piemonte lijkt me wel weer een goede mogelijkheid! Scherp, @Matthias123 ;-)

Ik denk dat Ski Arlberg, Quatre Vallees en Monte Rosa ook nog wel een kans maken. Het zijn complete gebieden, on- en off-piste. Over de liften valt nog iets te zeggen, maar waar niet.

It's all about the turns duuuuuude!

Misschien la fôret blanche?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik laat jullie nog even doordenken maar er worden goede opties gedaan. (Fôret Blanche staat niet in de top 5) het verder denken van Arjen5 is niet slecht. :-)

Click. Click. Peace

Als @Rogier deze winter een mooie video review heeft gemaakt van LA NORMA☃️ dan weet ik welk gebied bij hem op 1 staat😜😉

LA NORMA😍☃️

Portillo in Chili?

Hup Willem II

Denk ook aan goede off-piste gebieden inderdaad, en gebieden waar je behalve kunt skiën ook tal van andere (alpinistische) activiteiten kunt uitoefenen.

Nu heb ik wel een idee welke gebieden Rogier heeft bezocht, maar ik weet het natuurlijk niet precies. Iets van Quatre Vallees, Monte Rosa of Val d’Anniviers zou goed kunnen.

Mr. Slow

Ik denk dat Rogier het liefst skiet waar helemaal geen skigebied is. Ver weg van de bewoonde wereld.
Als het dan toch een gebied moet zijn dan kan ook hij niet om Val Thorens heen. (met La Norma op de 2e plaats)

Übung macht den meister!!!

Kan mij uit een eerder bericht herinneren dat @Rogier nog nooit in la Norma is geweest. Die haalt de top 5 dus niet ;-)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Is la Grave al voorbijgekomen?

La Norma is altijd nummer 1

Kan mij uit een eerder bericht herinneren dat @Rogier nog nooit in la Norma is geweest. Die haalt de top 5 dus niet ;-)

Roko op 7 sep 2017 09:10

Klopt, daarom gaat hij er deze winter naartoe en BAM een 15 minuten durende review omdat hij er niet uitgepraat over raakt!

LA NORMA😍☃️

Kan mij uit een eerder bericht herinneren dat @Rogier nog nooit in la Norma is geweest. Die haalt de top 5 dus niet ;-)

Roko op 7 sep 2017 09:10

Klopt, daarom gaat hij er deze winter naartoe en BAM een 15 minuten durende review omdat hij er niet uitgepraat over raakt!

Piefke op 7 sep 2017 16:33

Aha, ook een fan! Leuk gebied en dorpje. Kom er graag.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@RFKANGOO Heel goed punt, maar dat is deze lijst niet he. En Val Thorens komt bij mij niet in de top 10 niet omdat het geen geweldig gebied is. Maar er is voor mij beter…

La Norma ben ik niet geweest inderdaad. Ik zal mijn best doen om daar dit jaar een review van te maken…

Click. Click. Peace

Omdat niemand zich er aan waagt, zal ik een poging doen:

  1. Serre Chevalier (Omdat het om de hoek ligt, veeeel terrein biedt en het nachtskiën zo mooi is ;-) )
  2. Espace Killy (Compleet gebied met gletsjers, veel piste en veel terrein, lang seizoen)
  3. Quatre Vallees (Uitgestrekt gebied, geweldige freeride, mellow and supersteep)
  4. Ski Arlberg (Veel poeder, veel pistes, veel liften, veel mogelijkheden, veel skibums)
  5. Puy Saint Vincent [copy+paste](geweldige pistes en absurd fijne treeruns…)[/copy+paste]

Ik ben benieuwd wat @Rogier denkt, en wat de rest denkt…

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 Heel goed, ik vind het nog steeds lastig om zo’n lijst op te stellen, maar deze komt wel heel erg dicht in de buurt. Eentje klopt sowieso niet in deze lijst…

Click. Click. Peace

Dan denk ik dat Quatre Vallees er niet bijhoort…

Flink wat twijfelgevallen ook inmiddels:

  • Via Lattea
  • Alpe d’Huez
  • Puy Saint Vincent
  • Monta Rosa (?)

Zeker zijn i.i.g. Serre Chevalier en Espace Killy. Daar voeg ik voorzichtig ook Ski Arlberg aan toe.

Ik zal eerlijk zijn, Quatre vallees daar ben ik zelf ook niet over uit. (De poederstress off-piste vind ik te hoog, voor dezelfde reden staat Ski Arlberg staat er voor mij ook niet in (wel hoog in de top 10)…

Click. Click. Peace

Inderdaad nummer één en twee weten we ;-)

  1. Tignes / Val d’isere (Want geweldige pistes, geweldige off-piste, geweldige natuur, ruim opgezet groots gebied, je hebt veel km pistes en het voelt niet als ski-industrie.)
    2 Serre Chevalier (Lekker sportieve pistes, veel afwisseling in moeilijke pistes, absurd goede off-piste en geweldige tree-runs, en zeer goede verhouding tussen pistes en toeristenbedden)

3

4

5

Click. Click. Peace

@Rogier zit jouw top 5 wel allemaal in de alpen? of moeten we verder denken? (Pyreneeen, Chili, Canada, Amerika)

Born to Ride

Om het mezelf makkelijker te maken alleen in de Alpen. Ik kwam er zo al bijna niet uit. Ik zal ook een lijstje met runner ups plaatsen. Want er zijn teveel gebieden die na 1 en 2 kunnen staan ;-)

Click. Click. Peace

Volgens Sander valt na de stijging van de CHF de poederstress in Zwitserland wel mee… Sterker nog, dat is eigenlijk niet meer aanwezig.
Als ik bij Rogiers bestemmingen kijk zouden nog goede runner ups kunnen zijn:

  • Ischgl/Samnaun (Groot gebied, fijne liften, redelijk wat terrein)
  • Zermatt (Mega gebied icm Breuil Cervinia, voldoende terrein, gletsjer)
  • Monte Rosa (Uitgestrekt, lange pistes, veeel terrein, goed eten)
  • Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau (knusse dorpjes, redelijk laag maar toch veel piste en veel terrein)
    Ik twijfel nog over de Jungfrau Region (groot, compleet, terrein) en Le Grand Massif (schneeloch!).
It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 Dat geloof ik zeker dat die minder is geworden. Maar toch moet je in 4 Vallées bijna met lawine gevaar 4 steile couloirs in als first tracks wil hebben. En heel eerlijk gezegd vind ik ook de verplichting om buckels te skiën her en der het gebied geen top 5 waardig. Alhoewel bij een ander gebied wat de top 5 waarschijnlijk haalt ontkom je ook niet aan buckels. Maar daar staan minder vakantie-skiërs in.

Click. Click. Peace

@Rogier staat St Foy Tarentaise in je top 5-10?

@Jamie010 Een runner-up maar geen top 5, en top tien heel misschien net aan. St Foy is geweldig, maar er zijn mooiere gebiedjes die hetzelfde hebben te bieden en niet overal bekend staan als geheimtip voor poederskiërs, wat dat is het probleem als iets overal bekend staat, dan is het geen geheimtip meer. ;-)

Click. Click. Peace

Monterosa?

Als @Rogier deze winter een mooie video review heeft gemaakt van LA NORMA☃️ dan weet ik welk gebied bij hem op 1 staat😜😉

Piefke op 6 sep 2017 19:08

Toch benieuwd: waarom La Norma?

Plaats een reactie