Verblijf tips Colfosco en omgeving

Dit onderwerp gaat over de bestemming Colfosco

Het is weer zover de voorpret kan weer beginnen 😁 We gaan weer opzoek naar een leuke bestemming om te genieten van de bergen, de sneeuw, het skiën en alles wat erbij hoort. Afgelopen jaar naar Solden geweest. Zeer goed bevallen, leuk gebied!
Als ik dan een nadeel moet noemen. Heel veel dronken Duitsers.

Maar italie lonkt ook dit jaar weer. Nog nooit geweest, maar door het mooie skigebied, de verhalen en de plaatjes toch erg nieuwsgierig. Afgelopen jaren heeft het daar niet echt meegezeten met de hoeveelheden sneeuw. Wat mijn vriendin een beetje doet twijfelen er heen te gaan, Maargoed. Hebben jullie verblijf tips in Colfosco en omgeving? Wij zijn niet opzoek naar uitbundige apresski of een super de luxe hotel. Wij zoeken een centraal gelegen ten opzichte van de pistes en liften. B&B / pension / gasthaus, simpel, schoon en betaalbaar. Liefst incl ontbijt in een gezellig dorp waar we avonds lekker gegeten kan worden.

Kom maar door met die tips 😁

Je weet niet wat je niet weet.

Hotel Kolfuscherhof, hotel Belvedere in Colfosco, hotel Arkadia in Corvara, hotel Olympia in Arraba

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Wij hadden geïnformeerd bij Pension Garden in Colfosco.
Goede prijs maar niet beschikbaar wanneer wij wilden. Anders was het hem geworden.
Op 20 meter van de piste!

Aftellen maar!

Voor dat gebied (Alta Badia) zou ik eerder Corvara dan Colfosco aanraden. Op hun eigen website http://www.dolomotisuperski.com kan je vrij eenvoudig via de zoek&boek functie eea opzoeken cq aanvragen!

Aequilater Nubila

Je kunt ook veel accommodatie vinden via de website van Alta Badia zelf (http://www.altabadia.org).
Heb toevallig vandaag geboekt in Ortisei, maar ook gekeken naar accommodatie in Alta Badia.
Kwam o.a. dit tegen: https://www.campingcolfosco.org/ Ze hebben leuke houten hutjes en ligt gunstig t.o.v. pistes. Zag er wel leuk uit voor met z’n tweeën.

Wat me wel opviel was dat veel accommodatie relatief duur was en dat je daar niet meteen veel voor terug kreeg, eigenlijk in alle skigebieden van de Sella Ronda. Of je moest echt op onmogelijke plekken gaan zitten (ver lopen naar bushalte, bus pakken naar lift en vice versa, dan wel met de auto). Wat dat betreft kon ik in Frankrijk mooiere accommodatie vinden voor een stuk minder geld.

Mr. Slow

Precies! Gewoon niet naar toe gaan dus. Lekker wegblijven uit Italië. Italië is gewoon duur. Voor meer waar voor je euro inderdaad elders naar toe gaan - einde plaag modus.
Ff serieus: zal afhangen wanneer je wilt gaan. Mijn ervaring in januari of maart is dat je prima accomodaties ( vooral pensions of hotel ) kunt vinden ook op loopafstand van de liften. Rechtstreeks boeken of via de bekende aanbieders. In Italië lijken appartementen minder te boeken. Wellicht omdat er in vergelijking met bijvb. Frankrijk gewoon veel minder appartementcomplexen zijn. @Robbert-010: Kijk eens in Selva Wolkenstein, gezellig dorp, redelijke apresski en zeer goed gelegen tov de verschillende pistes/gebieden. Genoemd hotel in Arabba - hotel Olympia - vond ik matig, kamer was goed maar eten zeer matig. Ook best ff lopen naar de pistes en in Arabba is zeer weinig tot niets te beleven na het skiën.

Ik heb je een pb gestuurd.

Garni Murfried in Selva moet je eens bekijken. Perfecte ligging t.o.v. de liften en het dorp. Zo vanuit de tuin de piste op.

@MrSki ik propagandeer de “slaap-in-de-woonkamer” appartementen in Frankrijk totaal niet, want daar heb ik zelf ook niks mee. Maar vond desondanks de prijzen van appartementen in Val Gardena vrij hoog. Heb uitvoerig gezocht en gisteren geboekt in Ortisei met een centrale ligging en relatief prima prijs, maar zeker verder het dal in vond ik weinig accommodatie waar ik blij van werd qua prijs/kwaliteit.

Maargoed, heb in elk geval wat opties aangedragen aan TS.

Mr. Slow

@MrSki ik propagandeer de “slaap-in-de-woonkamer” appartementen in Frankrijk totaal niet, want daar heb ik zelf ook niks mee. Maar vond desondanks de prijzen van appartementen in Val Gardena vrij hoog. Heb uitvoerig gezocht en gisteren geboekt in Ortisei met een centrale ligging en relatief prima prijs, maar zeker verder het dal in vond ik weinig accommodatie waar ik blij van werd qua prijs/kwaliteit.

Maargoed, heb in elk geval wat opties aangedragen aan TS.

Quick op 11 sep 2017 19:22

Klopt wat je schrijft ik vind het verblijf ook behoorlijk prijzig in die regio. Nu was Solden van afgelopen jaar ook niet goedkoop. Daarentegen kan je b.v in een dorp als Gerlos heel voordelig verblijven. Maar het gebied rond Gerlos vind ik weer wat minder. Wat mij ook opvalt is dat er veel minder info te vinden is over de dorpen in Dolomiti superski. Tevens welke dorpen door liften met elkaar verbonden zijn. Zo zie ik dat b.v Ortisei en Canazei horen bij Val di Fassa. Als ik de piste kaart bekijk (waarschijnlijk) door de grootte van het gebied word ik ook niet heel veel wijzer. Tevens busverbinding etc allemaal niet zoveel info over te vinden. Zo nog maar is verder zoeken.

Bedankt iedereen die al een suggestie heeft gedaan 😁😁

Je weet niet wat je niet weet.

@Robbert-010, voor de zekerheid: Ortisei ligt in Val Gardena, niet in Val di Fassa. Ik sluit me overigens aan bij @claudia2: Garni Muirfreid is werkelijk prima gelegen (maar ligt wel in Selva/Wolkenstein i.p.v. Colfosco)!

*bericht bewerkt door Forza op 11 sep 2017 20:22

@Robbert-010: slaap in de woonkamer appartementen bedoel ik zeker niet. Heb daar ook niets mee. Goed plan om eerst een beeld te vormen van het skigebied. Dat is groot zat en de belangrijkste dorpen zijn allemaal onderling verbonden via de liften. Dan heb ik het vooral over Val Gardena-Selva Wolkenstein-Colfoso/Corvara/La Villa/San Cassiano ( samen Alta Badia)-Arabba-Canazei-Campitello en als laatste Ortisei. Ortisei ligt het meest van de bekende Sella Ronda af dus daar zitten zorgt voor meer ‘reizen’. Keuze genoeg derhalve waar je wilt zitten in dit uitgestrekt gebied. Met behulp van de verschillende plattegrondjes (op internet te vinden) is het goed mogelijk om een geschikte locatie te vinden zonder dat je met de bus naar de lift moet. Persoonlijk vind in Selva erg gezellig. Ruim aanbod aan accommodatie, wat winkels, beetje apresski en door twee grote liften snel en gemakkelijk verbonden met alle andere delen van het gebied. Ga komende winter ook weer richting o.a. Selva. Op deze site is veel info te vinden m.n van diverse ervaringsdeskundigen.

Groot voordeel van Ortisei lijkt me trouwens wel dat je lekker vaak La Longia af zal dalen: er zijn slechtere dingen te bedenken ;-)

Een skisafari door het Dolomiti Superski gebied is ook geweldig om te doen. Bijna elke nacht ergens anders boven op de berg overnachten en op de mooiste plekjes komen (als je een goede gids hebt). Niet super deluxe maar goed verzorgd kwa ontbijt en diner.
Een compleet andere wintersport-ervaring!

Aftellen maar!

Een skisafari door het Dolomiti Superski gebied is ook geweldig om te doen. Bijna elke nacht ergens anders boven op de berg overnachten en op de mooiste plekjes komen (als je een goede gids hebt). Niet super deluxe maar goed verzorgd kwa ontbijt en diner.
Een compleet andere wintersport-ervaring!

Matthieu op 12 sep 2017 07:47

Heb je een paar linkjes? :)

Mr. Slow

Een skisafari door het Dolomiti Superski gebied is ook geweldig om te doen. Bijna elke nacht ergens anders boven op de berg overnachten en op de mooiste plekjes komen (als je een goede gids hebt). Niet super deluxe maar goed verzorgd kwa ontbijt en diner.

Een compleet andere wintersport-ervaring!

Matthieu op 12 sep 2017 07:47

Heb je een paar linkjes? :)

Quick op 12 sep 2017 09:30

Bij Sunweb, Bizztravel, Snowemotion, Huttentocht.com, Martin Reichhalter (http://www.reichhalter.com/ski-huettentour-nl.php) die ook de reis verzorgd als je bij Sunweb boekt.

Aftellen maar!

@Quick: zoek mijn reisverslag op deze site maar op! In 2016 een mooie safari gedaan.

Zoals eerder gezegd, ik zou dan eerder in Corvara of Selva kijken dan Colfosco. Ligt op zich prima maar vanuit Corvara of Selva (wolkenstein) meer opties om verschillende tochten te doen. Colfosco stelt qua dorp helemaal niets voor. Arabba kan ook, met kans om ingesneeuwd te worden als het een keer goed los gaat :-D.

Wat vinden jullie van Canazei, lijkt mij ook geen verkeerde uitgangspositie. Enige wat ik zie is dat pistes boven Canazei eigenlijk allemaal rood zijn. Nu wordt dit de 3e wintersport van mijn vriendin en ik moet eerlijk bekennen ze kan best aardig kan skiën voor 3 weken ski ervaring, maar ze heeft toch een voorkeur voor blauw. Links en rechts lees ik wel dat rode pistes in Italië vaak minder moeilijk zijn dan rode in Oostenrijk of denken jullie hier anders over?

Je weet niet wat je niet weet.

Ik vind het een beetje rare plek in alle verbindingen. Mogelijk is het nu beter geworden maar je hebt weinig keuzes qua vertrek en terugkomst en ik vind persoonlijk het deel tussen Rodella en Sella niet het mooiste deel. Of je vriendin hier veilig en leuk kan skiën zal niemand je hier kunnen/willen vertellen zonder haar skiniveau echt te kennen maar het meeste rood behoort zeker niet tot de steilste of lastigste. Voor haar zou San Cassiano zeker ook een goede optie zijn, veel en lang blauw, wat makkelijker rood en mooie dagtochten.

Even aanhaken bij dit draadje. Na lezen van de reacties zitten hier echte ervarings deskundigen.

Ik zit me ook te orienteren op een wispo in de Dolomieten. Ik en mijn vriendin worden het meest gelukkig van lekker brede lange blauwe pistes. Dus volgens mij heb ik dan in Alta Badia het meest plezier, toch? Qua plaatsen voor accomodatie denk ik dus nu aan Colfosco, alhoewel de link naar gebied Alta Badia mij een beetje onduidelijk is - Corvara, of La Villa. Wat is het handigste als je bovenstaande leest?

NB: Tochten maken vind ik ook wel leuk, maar ik ben een beetje terughoudend voor de volledige Sella Ronda, omdat ik en mijn vriendin snowboarder zijn - en ik regelmatig lees over prikken, lopen etc. Iemand met snowboard ervaring?

Bergen + Sneeuw = ❤

Vindt het nog al overdreven dat er over de Sella Ronda geschreven wordt dat er geprikt enz moet worden. In Arabba moest je in het verleden door het dorpje lopen, maar dat hoeft ook niet meer. Verder zijn er 2 plekken waar je de straat over moet steken. Dit rondje moet je lekker genieten van de omgeving. Het is geen uitdagend tourtje dus lekker ontspannen en genieten.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 14 sep 2017 13:44

May the ski force be with you !!

@Nelis
Wij zijn ook snowboarders (en skiers) en we hebben een keer in St Christina gezeten en een keer in Colfosco. Komende winter (nieuwjaarsweek) zitten we weer in Colfosco. Het gebied en de Sella Ronda leent zich prima voor boarden, vrijwel nergens hoeven steppen/lopen op een paar korte stukjes na. Alta Badia heeft veel blauw, en als zijstukje van de Sella Ronda is het ook vrij rustig, maar ook een beetje saai met veel vrij korte afdalingen. Wel een prima uitgangspunt voor tochten verder het gebied in. Ortisei, Marmolada, La Crusc en natuurlijk Lagazuoi zijn goed te bereiken vanuit Colfosco.

Enige echte nadeel van Colfosco, in mijn optiek, is dat als je 's ochtends start richting Corvara je verplicht bent de lift te nemen (Borest) en niet naar beneden kunt skiën. Deze is in de ochtend vrij druk door alle ‘met de klok mee’ Sella Ronde skiërs/boarders. En het stelt als dorp niets voor, maar wel top hotels.

San Cassiano (ook Alta Badia) is zoals @HN65 zegt is ook een prima optie voor je @Nelis en @Robbert-010.
Leuk dorpje met heel veel lang en blauw binnen handbereik.
Maar ook vrijwel directe aansluiting op de Sella Ronda en de andere ,door Hakke genoemde, bestemmingen.

Aftellen maar!

Na wat informeren en het opvragen van beschikbaarheid van verschillende hotels en pensions, hebben we inmiddels wat te kiezen. Er lijkt in deze periode nog meer dan voldoende beschikbaar te zijn. De meeste reacties kwamen uit Corvara en Selva. + jullie tips over de gunste ligging van beide dorpen. Zal de keus gemaakt of Selva of Corvara. Welk dorp vinden jullie gezelliger? Het gaat dan met name om de sfeer in het dorp, de restaurantjes voor het avond eten, de omgeving voor een middag / avond wandeling. Mijn veronderstelling dat het verblijf in deze omgeving duurder is dan in Oostenrijk blijkt na wat onderzoeken toch niet helemaal waar te zijn. #voorpret 😁

Je weet niet wat je niet weet.

Bijna een onmogelijke keuze. Selva is levendiger in de avond (maar verwacht geen stampende feesten) waar Corvara rustiger is maar wel meer blauwe en lichtrode pistes direct beschikbaar voor je vriendin. Volgens mij kun je niet direct vanuit Selva op de Seiser Alm komen, dan zou de keuze simpel zijn, altijd Selva. Nu zou ik voor Corvara kiezen, maar ook afhankelijk van wat er beschikbaar is aan (mooie) hotelaanbiedingen, waarbij ik altijd voor half pension zou gaan.

Mijn advies zou dan Selva zijn. Levendiger, leuke avondwandeling te maken (eigen ervaring) incl. Laatste biertje in de Kronenstube ( is dan rustig ivm eters). Leuke winkeltjes en met twee grote liften het gebied in helemaal top. Wij zoeken zelf de kant van de Dantecepies uit, rustiger ivm de doorgaande weg en zitten zelf op 50m van de eerste sleeplift. Ook de lokale Spar is dichtbij. Skiën dus ook zo terug naar onze accommodatie, ff wandelschoenen aan en binnen 10 minuten biertje doen in de Kronenstube.

Mijn voorkeur gaat momenteel licht naar Selva, omdat er toch wat meer te doen is dan in Corvara. Ik verwacht dat de pistes voor mijn vriendin allemaal wel goed te doen zijn, eigenlijk nergens op gebaseerd. Afgelopen jaar In Solden gingen we iedere dag het gebied door zonder dat ze ergens problemen had. enige lastige punt vond ze boven de Gaislachkogel middel station. zwart wandje ;-)

Vinden jullie rood in Italië gemiddeld moeilijker of makkelijker dan in Oostenrijk?

Je weet niet wat je niet weet.

Uiteindelijk een keuze gemaakt. Wij gaan van 27 Jan t/m 3 februari naar Corvara. De keuze is gevallen op Garni Monti Pallidi. Midden in het centrum van Corvara mooie kamers en een schappelijke prijs. We hebben ook geinformeerd naar Garni Murfreid na een aantal tips op het forum. De baas vond de kamers aldaar nogal gedateerd. Ook het grote aanbod aan blauwe pistes boven Corvara maakte het extra aantrekkelijk.

Wie komen wij tegen in Corvara in die periode?

Je weet niet wat je niet weet.

@Robbert-010 Zit in die periode in Selva. Alvast veel voorpret en voor straks … Enjoy the Italian SkiLife 😁… van heerlijk eten, mooie omgeving, een bombardino op zijn tijd en de toppistes in de Dolomieten.

Plaats een reactie