Gezocht, ABS rugzak en lawineschep

Is er iemand die een abs rugzak en/of lawineschopje aanbied?
(Liefst Belgen)

Groetjes

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 11 sep 2017 09:07: titel even iets aangepast en meer inhoud gegeven.

Ik denk dat je op WePowder meer kans maakt. Zou ik in ieder geval ook proberen.

Ok! Alvast bedankt ;)

Heb niets in de aanbieding voor je, maar denk vooral ook aan een pieper en een sonde (en schep).
De drie-eenheid dus. Maar misschien ben ik wel voorbarig of kort door de bocht en ben je daarin voorzien.
En vergeet kennis over lawine risico niet. Kijk op WePowder en daar wordt b.v. ook een cursus aangeboden.
Veel plezier in de poeder alvast ;-)

Alleereerst goed dat je wilt kijken voor een airbag en schep.
Ik weet niet of je al een pieper en een sonde hebt?

Het is belangrijk om een pieper / schep / sonde te hebben, Nog belangrijker is om te weten hoe ze werken : Oefenen!
Immers je kunt een dikke BMW kopen, maar zonder rijbewijs gaat het al gauw goed fout.
Daarnaast is het verstandig om iets van kennis op te doen. Kijk eens bij snowsafety.
Wbt de airbag. Tegenwoordig zijn ze niet meer zo heel duur, en zijn er genoeg aanbiedingen in de winkel. Kijk naar een model wat je goed zit, en waar je alles in kwijt kan wat je wilt. Ik heb de fout gemaakt door een ‘‘koopje te scoren’’ in een winkel.
Om hem 2 weken om te doen, te verkopen voor behoorlijk wat minder. Omdat hetgeen ik er mee wilde doen, niet groot genoeg was voor alle spullen in te stoppen.

En tevens hoop ik, dat je de spullen die je zoekt, nooit hoeft te gebruiken ;)

echte mannen lopen naar boven,

Dit is trouwens wel een leuke aanbieding:
https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/Pieps-Set+SPORT+La…

Op dit soort materiaal bespaar ik liever niet door het tweedehands te kopen, vandaar dat ik mijne vorige week hier heb besteld.
Inschrijven op de nieuwsbrief levert nog eens € 10,- korting op, dus al met al heb ik zo’n € 229,95 betaald.
Deze pieper werkt prettig (in mijn ervaring), sonde is de goede lengte (minstens 240 cm, deze is 260 cm).
De schep ben ik niet zo enthousiast over, misschien dat ik die nog ga inwisselen voor een grotere versie.

Succes met je zoektocht!

It's all about believing!

En hier een goed geprijsde rugzak met airbag die ook goede reviews krijgt: https://www.snowcountry.nl/arva-reactor-24.html

Ikzelf heb afgelopen januari in de showroom van Snowcountry een stuk of 10 verschillende rugzakken gepast en besproken. Heel nuttig. Want alles wat ik op basis van reviews en beschrijvingen bovenaan mijn lijstje had staan, zat me niet lekker op de rug. En zo’n ding draag je de hele dag en wil je niet bij elke beweging voelen, of dat iets onhandig is ingericht (naar jouw idee). Dus ik zou ook zeker passen voordat je koopt, liefst meerdere modellen.

Moet het persee een ABS rugzak zijn of is een Mammut met RAS ook goed? Overweeg nog steeds de mijne te verkopen gezien én filmspullen én een airbag + 3 eenheid vaak gewoon past op een dag op pad…

Hou ook zeker bergzeit.nl in de gaten! Komen elk jaar weer mooie aanbiedingen voorbij. Met een beetje geluk krijg je nog korting via wepowder ook. Ik heb er vorig jaar mijn airbag voor een mooi prijsje aangeschaft.

Ik heb een lawine rugzak in de aanbieding voor je :

https://www.bever.nl/p/vaude-abscond-flow-lawinerugzak-PCCBD…

Eventueel met patroon erbij. De rugzak is geheel nieuw, kaartjes zitten er nog aan. Maar hij is te groot voor mij, dus vandaar dat ik hem óf terugstuur óf doorverkoop.
ik hoor het wel

groeten, ireen

Plaats een reactie