Skigebied met wandelpaden tussen de skipistes

Beste mensen,

Komende januari gaan we op wintersport. Daar enkele alleen skiën en enkele alleen wandelen, zijn we op zoek naar een gebied waar de wandelpaden (onder andere) tussen de skipistes lopen zodat je elkaar in de middag kunt treffen. Ik ben zelf eerder al in Arosa geweest en weet dat het daar het geval is.

Zijn er meer gebieden die aan te bevelen zijn, ook in Oostenrijk bijvoorbeeld?

Gr Bas

in Serfaus-Fiss-Ladis lopen wandelpaden tussen de skipistes door (een paar althans), in Obertauern ook.

Jungfrau Region, een waar wandelparadijs.

Mr. Slow

Seiser Alm is hier ook zeer geschikt voor.

Zell am See, Kaprun zijn mooi voor niet-skiers.

Wandelpaden in de skigebieden en daarnaast ook leuke wandelingen mogelijk in de dalen, rond Kaprun en Zell am See.
Voor niet-skiers afwisselend gebied.

Januari (2de helft) is ook nog eens 1 van de weinige perioden dat het duidelijk rustiger is in die omgeving en het voor skiers
veel aangenamer is op de pistes.

Kleinwalsertal. Met name in Hirschegg en Mittelberg.

Ik denk meteen aan Oberlech. Speciaal aangelegde winterwandelpaden langs de pistes

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

In de Skiwelt vind je dit ook. Je kan er een wandelpas aanschaffen zodat je wel gebruik kan maken van de liften.
Verder heb ik ook veel winterwandelwegen langs de pistes gezien in Hasliberg (CH) verleden jaar.
In Oberlech, zoals @Roel aangeeft, tref je inderdaad ook van deze paden aan.

Dank allemaal voor de snelle en wisselende reacties. Het uitzoeken gaat vast en zeker lukken. Ik zal laten weten wat het is geworden.

Wij wandelen veel, ook sneeuwschoenwandelen in het gebied van de Hochkonig, verblijf zelf in Dienten.
Er zijn veel wandelpaden, geprepareerd en ongeprepareerd waar je heel leuk met sneeuwschoenen door de sneeuw kan stappen. De paden kruisen soms of komen in de buurt van de pistes, maar de meeste gaan er ver omheen. Dat is veel mooier wandelen ;) maar ze komen altijd bij een alm uit waar je kunt afspreken met de skiërs.Ook de mogelijkheid om met de lift evt omhoog te gaan en naar beneden te wandelen.Mooie natuur met prachtige uitzichten en gezellige authentieke hutten.
Oh ja en voor de skiërs ook een leuk gebied :D

Dienten Die Alte schule

Kleinwalsertal. Zelfs een prachtige route boven op de Ifen. Die begint waar de pistes beginnen. Elk dorp heeft daar wel prachtige wandelpaden. Qua winterwandelen een echte aanrader.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Kleinwalsertal. Zelfs een prachtige route boven op de Ifen. Die begint waar de pistes beginnen. Elk dorp heeft daar wel prachtige wandelpaden. Qua winterwandelen een echte aanrader.

Maartje op 12 sep 2017 20:35

Hier dacht ik ook aan

Ski you later!

Kleinwalsertal is goed, Hochkönig ook. Het leuke van die laatste is precies wat Elly al zegt: Je route komt meestal bij een hut uit of langs. En wandelen kan ook mooi aan de zuidzijde van het dal, of langs de loipes op de Ubergossene Alm. Ben er van de winter ook een aantal keer gaan wandelen, aan de Maria Alm zijde.

En als ik me niet vergis kun je rondom Morzine en Les Gets toch ook behoorlijk wandelen?

*bericht bewerkt door Bennie op 13 sep 2017 18:14

Ik zie Seiseralm al genoemd staan, maar hoe zit dit verder in de Dolomieten? Ik denk bijvoorbeeld aan Alta Badia, Kronplatz?

*bericht bewerkt door moderator op 13 sep 2017 19:08

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zie Seiseralm al genoemd staan, maar weet iemand hoe dit in de rest van de Dolomieten zit? Ik denk aan Kronplatz, Alta Badia…Ben benieuwd, zinvol topic!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor alle tips! Komend seizoen is het uiteindelijk Zwitserland geworden en wel Adelboden.

Dank voor alle tips! Komend seizoen is het uiteindelijk Zwitserland geworden en wel Adelboden.

BaLin op 15 okt 2017 16:38

Lijkt me heel mooi, staat ook op mijn verlanglijstje

Kleinwalsertal. Zelfs een prachtige route boven op de Ifen. Die begint waar de pistes beginnen. Elk dorp heeft daar wel prachtige wandelpaden. Qua winterwandelen een echte aanrader.

Maartje op 12 sep 2017 20:35

Hier dacht ik ook aan

TeTe op 13 sep 2017 17:25

Ben jij ooit ergens anders geweest met wintersport ?😉

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie