Schlosshotel Fiss met kinderen??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Goedemiddag,

Vorig jaar zijn we met ons zoontje van nu bijna 5 naar Serfaus geweest. We zijn eind januari geweest en verbleven in Hotel Bar. Super hotel maar we willen dit jaar toch iets anders proberen. Ik was niet zo heel erg dol op de volgeprakte metro…

Ik ben aan het bekijken of Schlosshotel Fiss wat voor ons zou kunnen zijn. Op de foto’s ziet het er geweldig uit en het ligt direct aan de piste.

Hoe is de ligging van dit hotel ten opzichte van Berta’s Kinderland? Is het makkelijk te bereiken?

Iemand ervaringen?

Dank dank,
Groet
Chantal

Dag Chantal,

Berta’s Kinderland is met de lift te bereiken. Je skiet vanuit het Schlosshotel naar de ‘gele’ gondel toe, pakt deze tot het middenstation. Lopen is te doen, maar met skischoenen aan toch best een eind.

Let it snow

Dank voor je snelle reactie jurrian!!
Weet je toevallig ook of het hotel een suc6 is voor kleine kinderen? Die van ons is bijna 5. Hotel Bar was geweldig voor kids en Schlosshotel Fiss zegt ook echt op kinderen gericht te zijn maar ik ben daar niet zo heel zeker van…

Dank voor je snelle reactie jurrian!!
Weet je toevallig ook of het hotel een suc6 is voor kleine kinderen? Die van ons is bijna 5. Hotel Bar was geweldig voor kids en Schlosshotel Fiss zegt ook echt op kinderen gericht te zijn maar ik ben daar niet zo heel zeker van…

Ik vind Bär en Löwe veel kindvriendelijker dan Schlosshotel. Het Schlosshotel ligt t.o.v. het Berta’s kinderland niet zo gunstig. Je bent echt even onderweg.
Ik persoonlijk zou overwegen om voor een hotel te kiezen wat dichter en gunstiger bij het kinderland ligt.
Als je namelijk naar het Schlosshotel terug wil in de middag, moet je of een flinke klim te voet omhoog of je eerst helemaal omhoog met de lift om vervolgens naar beneden te skiën over een mega drukke dalafdaling, die aan het einde van de dag omgetoverd is tot buckelpiste van het jaar.

*bericht bewerkt door Jst81 op 12 sep 2017 15:28

oke dank, duidelijk!! ik ga op zoek naar een hotel dat dichter bij ligt. Nog aanbevelingen in ongeveer dezelfde klasse als het schlosshotel of lowe bar?

MIjn advies zou zijn om ook even de plattegrond van Fiss te raadplegen. Het nadeel van Bertas Kinderland is namelijk dat je altijd wel een stukje moet lopen (omhoog) of met de Sonnenbahn lift moet. Niks mis mee en goed voor de spieren maar kan zijn dat je liever dichterbij zit en dan is Fiss (Berta) niet ideaal gelegen.

Beste qua ligging is Alpslodge, een nieuw hotel dat heel dicht bij Bertas Kinderland ligt. Ken het zelf alleen van de buitenkant, maar geloof dat ze minder kindvriendelijk zijn dan bijvoorbeeld Schlosshotel.

Andere opties liggen allen wat verder van de piste/liften af.

St laurentius in fiss. Nooit zelf geweest, maar wel goede verhalen over gehoord voor kinderen

Dank jullie wel voor de adviezen! Ik ga zo maar eens even de plattegrond raadplegen en even naar de genoemde hotels kijken.

Dank tot zover!!

Wij hebben tijdens de zomer van 2016 zowel Bär (voor de 2e keer) als Schlosshotel gedaan, en in 2017 nog eens Schlosshotel. Beide zijn schitterende hotels voor kinderen. Wij hebben er 3 van 2010-2013-2014 en ze vinden beide hotels fantastisch. Schloss is natuurlijk minder een kinderhotel, maar ze hebben ook een kinderclub die wel veel kleiner is, maar doordat er veel minder kinderen zijn is het er veel minder druk dan in Bär. Ze hebben daar ook 1 nederlandstalige kinderjuf. Verder is het eten in Schlosshotel toch nog een tikkeltje beter (ook als is Bär ook al zeer lekker). Het zwembad is mooier in Schlosshotel, maar in Bär is de glijbaan dan weer een stuk beter. Qua ligging doet Bär het wel een heel stuk beter; Je hoeft maar 200 m te wandelen en je zit aan de liften. In de zomer kan je via de liften heel snel naar Serfaus dorp, of anders met de auto, ze hebben daar een mooie parking; Wij overwegen sterk om ook in de winter eens naar Schlosshotel te gaan. In april is het wel betaalbaar naar onze normen…

Vergeten: het Laurentius hotel zou ook een goed kinderhotel zijn, maar dat ligt slechter dan het Schlosshotel want geen rechtstreeks verbinding met de pistes.

Dank voor je reactie!!

Het is voor mij alleen niet helemaal duidelijk of je nu in lowe of bar bent geweest. Je hebt het er nml over dat het 200 mtr lopen is naar de liften vanuit bar. Vanuit bar moet je eerst met de metro om bij de liften te komen. Kan het zijn dat je lowe (fiss) en bar (serfaus) door elkaar haalt?

Begrijp ik dan goed dat je in fiss niet met de metro naar de piste hoeft?

Laurentius ziet er idd ook goed uit. Ik ben alleen benieuwd welk hotel dan dichter bij liften ligt. Lowe of laurentius?

Ik heb zowieso geen idee wat de afstand van het dorp naar de piste is in Fiss.

Bar en Lowe liggen beide in Serfaus! Vanuit hotel Bar loop je idd zo naar de liften, al is het iets verder dan 200 m als ik het kan inschatten. Lowe ligt helemaal vooran in het dorp en dan neem je de metro.
In Fiss is geen metro, je bent aangewezen op de bus of de voetjes.
In Fiss heb je minder accommodaties die dichtbij pistes en liften liggen. Je zal in de meeste gevallen moeten lopen of bussen.

De hotels komen me allemaal bekend voor. Maar die zijn ver boven ons budget? Dus geen advies over deze.
Wel een tip:
Vanaf komend seizoen is de metro in Serfaus vernieuwd.
Die heeft nu de dubbele capaciteit. Het is maar dat je het weet!

Ik ben benieuwd of de metro tijdig klaar is. Afgelopen zomer lagen ze achter op schema…

Sorry, ik bedoelde inderdaad dat Schlooshotel een stuk beter is qua ligging; Ligt in Fiss op 200 meter van de liften.
Bar is een stukje lopen tot aan de metro, maar vooral bij terugkomen is het wel een stuk bergop.

Vanuit Bar loop je zo naar de liften, geen metro nodig. Bij voldoende sneeuw ski je praktisch tot aan de hoteldeur ;)
Mijn inziens ligt Bar prima, evenals het schlosshotel. Echter alleen indien je kinderen ervaren genoeg zijn de dalfdalingen aan te kunnen.

*bericht bewerkt door Jst81 op 12 okt 2017 09:31

Plaats een reactie