Sneeuwzekerheid januari Feldberg of Wurmberg?

Beste,

Mijn neefje en ik willen graag al eerder skiën dan pas de crocus. Dit verloopt dus zonder ouders en het hoeft dus allemaal niet zo heel ver en groot te zijn.
Nu vroeg ik me af of in de eerste week van januari 2018, of Feldberg of Wurmberg in deze periode sneeuwzeker is aangezien het absoluut niet hoog ligt.
En of iemand nog eventueel andere suggesties heeft voor een shortski wat niet zo ver is, max 8 uur rijden vanaf Twente.

graag tips over sneeuwzekerheid en eventueel andere skigebieden.

m.v.g

Koen

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 13 sep 2017 10:24: Titel meer inhoud gegeven

Hoe Hoger Hoe Beter

Winterberg, als er een mooie dump is geweest :)

8 uur rijden, dan is er nog een pak gebieden wat bereikbaar is in mijn optiek. Kijk eens naar Kleinwalsertal, Damuels/ Mellau (of de rest van Vorarlberg), of de gebieden rond de Fernpass (Ehrwald etc…). Liever 3/4 uurtjes extra in de auto dan tegen groene weides in een (te) klein skigebied te “moeten” staren.

Eerste week januari is volop vakantie en als er dan sneeuw ligt in Winterberg echt heel druk.
Dichtsbijzijnde beetje hoge gebied is denk ik Kleinwalsertal. Weet niet hoe dat is qua drukte in de vakantie. Zou je net kunnen redden in 8 uur.

Eerste week januari is volop vakantie en als er dan sneeuw ligt in Winterberg echt heel druk.
Dichtsbijzijnde beetje hoge gebied is denk ik Kleinwalsertal. Weet niet hoe dat is qua drukte in de vakantie. Zou je net kunnen redden in 8 uur.

Tiny-M op 13 sep 2017 11:15

Geloof me: bij de Wurmberg en op de Feldberg sta je langer te wachten bij de liften dan in Winterberg (op liften 10 en 12 na)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie