Aanrader om te doen in Westendorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Goedemiddag,

13 januari 2018 ben ik in Westendorf samen met mijn jongere broertje. Hij 21 en ik 30. Wat raden jullie aan om te doen in Westendorf? We zijn er van 13 t/m 20 januari. Zo is er 14 januari een paarden race… Zijn er nog events waar we naartoe kunnen skiën in de omgeving? Of heen kunnen gaan in de avond. Ik ga hier nu voor de 3e keer heen en persoonlijk vind ik het een fijn skigebied. Ik hoor graag van jullie! :)

Gr. Kaj

Yellow snow

Ik zou gaan voor het veelal succesvol geteste recept: skien/boarden, drinken, eten, nog wat drinken, en slapen. Tussendoor ergens een dansje doen in de apres ski…

Hexenrit rodelbaan in Soll . 's avonds zijn de rodelbaan en pistes daar verlicht en gegarandeerd heb je een leuke avond als je met de slee naar beneden gaat!

Wat dacht je van de Hahnenkammrennen tot 21 januari in Kitzbuhel? Beginnen de 13e al met verschillende cups…

*bericht bewerkt door Tim. op 19 sep 2017 17:29

Een bezoek brengen aan Gerry’s Inn… Maar als je al vaker geweest bent, zal je dat bekend zijn ;-)
Wij hebben daar jaren terug onze mooiste tijd gehad. Met onze groep elke dag ene top feest.

savonds zeker even naar de wunderbar:P trap af naar beneden grote deur door en daar vind je plezier haha

NielsT93

Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wel wat mee! :)

Yellow snow

Hexenrit rodelbaan in Soll . 's avonds zijn de rodelbaan en pistes daar verlicht en gegarandeerd heb je een leuke avond als je met de slee naar beneden gaat!

Bertje op 19 sep 2017 16:32

Moet je zelf een slee hebben of kan je die huren?

Yellow snow

Deze kun je huren daar. Je moet overigens ook een apart liftkaartje kopen 's avonds voor het gebruik van de lift/voor het rodelen. maar is altijd wel de moeite waard!

Hexenrit rodelbaan in Soll . 's avonds zijn de rodelbaan en pistes daar verlicht en gegarandeerd heb je een leuke avond als je met de slee naar beneden gaat!

Bertje op 19 sep 2017 16:32

Moet je zelf een slee hebben of kan je die huren?

Kaj87 op 20 sep 2017 09:27

Als je wilt gaan rodelen kun je beter 10 minuten doorrijden naar de Astbergbahn in Going. Of de andere kant uit naar de Gaisberg in Kirchberg. Deze zijn alle 2 veel beter geprepareerd en breder en sneller dan de Hexenritt. De hexenritt daarintegen heeft een gondel ipv een stoeltjeslift, en in de avond 2 rodelbanen de Hexenritt en de Mondrodelbahn, de laatste is echter niet zoveel.

Hahnekamm renneen , zeker kijken ! Zeker de grote skipas kopen waarmee je ook uitstapjes kan maken naar prachtige omliggende gebieden .

Het was de vraag niet.Ja ik weet het.
Heb je al geboekt. Anders zou ik naar Ischgl gaan.Wellicht een idee voor een volgende keer.

Het was de vraag niet.Ja ik weet het.
Heb je al geboekt. Anders zou ik naar Ischgl gaan.Wellicht een idee voor een volgende keer.

Hooykaas op 20 sep 2017 22:29

Ik heb al geboekt inderdaad. Ga hier nu voor de 3e keer heen en is goed bevallen.

Yellow snow

Doe je goed, Ischgl is behoorlijk overschat 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Doe je goed, Ischgl is behoorlijk overschat 😜

Jeffvdv op 20 sep 2017 22:34

In welk opzicht? 😉

Yellow snow

Nee hoor, qua piste preparatie en kunstsneeuw faciliteiten zijn er niet veel beter als Ischgl! Qua alles er om heen ben ik in gezelligere dorpen geweest. Wanneer er voldoende sneeuw ligt is het in en om Westendorf qua skiën en routes wel aantrekkelijker om een volle week te touren 👌🏻

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 20 sep 2017 22:46

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nee hoor, qua piste preparatie en kunstsneeuw faciliteiten zijn er niet veel beter als Ischgl! Qua alles er om heen ben ik in gezelligere dorpen geweest. Wanneer er voldoende sneeuw ligt is het in en om Westendorf qua skiën en routes wel aantrekkelijker om een volle week te touren 👌🏻

Jeffvdv op 20 sep 2017 22:44

Routes rondom Westendorf zijn top inderdaad. Accomodatie beviel ons ook goed. We zijn met z’n 2-en in een luxe 5 persoons huisje. Dit jaar huur ik het rechtstreeks van de nederlandse eigenaren en geloof me dat scheelt een bak geld! Hopelijk kan ik dit elk jaar zo doen en dan zitten we er elk jaar helemaal top bij.

Yellow snow

Overschat 😂
Variatie aan pistes zijn goed Off-Piste is geweldig.
Apres-ski tot in de late uurtjes…Gewoon proberen.Je zal er geen spijt van krijgen.@Kaj87 @Jeffvdv je bent in de war.Je bedoeld waarschijnlijk Westendorf 😃

Meer dan voldoende plaatsen geweest om een goede vergelijking te maken @hooykaas Qua apresski is het er uitgebreider als in Westendorf idd, maar er zijn meer dan voldoende dorpen met “gezelligere” apres ski als Ischgl ( met name zonder een overschot aan mannen in elke tent haha ). Persoonlijk vond ik het dorp “an sich” tegenvallen, qua skiën was het gewoon prima zoals hierboven vermeld 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv
Je was me net voor met je Post.
Dorp valt een beetje tegen inderdaad.😃
Maar ik kom om te skiën 😂

@Jeffvdv
Je was me net voor met je Post.
Dorp valt een beetje tegen inderdaad.😃
Maar ik kom om te skiën 😂

Hooykaas op 20 sep 2017 23:14

Skiën? Wat is dat?😉

Yellow snow

😂😂😂

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nee hoor, qua piste preparatie en kunstsneeuw faciliteiten zijn er niet veel beter als Ischgl! Qua alles er om heen ben ik in gezelligere dorpen geweest. Wanneer er voldoende sneeuw ligt is het in en om Westendorf qua skiën en routes wel aantrekkelijker om een volle week te touren 👌🏻

Jeffvdv op 20 sep 2017 22:44

Routes rondom Westendorf zijn top inderdaad. Accomodatie beviel ons ook goed. We zijn met z’n 2-en in een luxe 5 persoons huisje. Dit jaar huur ik het rechtstreeks van de nederlandse eigenaren en geloof me dat scheelt een bak geld! Hopelijk kan ik dit elk jaar zo doen en dan zitten we er elk jaar helemaal top bij.

Kaj87 op 20 sep 2017 22:57

Trouwens mooi geregeld zo met dat huisje @Kaj87 👌🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nee hoor, qua piste preparatie en kunstsneeuw faciliteiten zijn er niet veel beter als Ischgl! Qua alles er om heen ben ik in gezelligere dorpen geweest. Wanneer er voldoende sneeuw ligt is het in en om Westendorf qua skiën en routes wel aantrekkelijker om een volle week te touren 👌🏻

Jeffvdv op 20 sep 2017 22:44

Routes rondom Westendorf zijn top inderdaad. Accomodatie beviel ons ook goed. We zijn met z’n 2-en in een luxe 5 persoons huisje. Dit jaar huur ik het rechtstreeks van de nederlandse eigenaren en geloof me dat scheelt een bak geld! Hopelijk kan ik dit elk jaar zo doen en dan zitten we er elk jaar helemaal top bij.

Kaj87 op 20 sep 2017 22:57

Trouwens mooi geregeld zo met dat huisje @Kaj87 👌🏻

Jeffvdv op 20 sep 2017 23:19

Dat dacht ik ook. Er is nog plek voor 3. Wie meld zich aan?😉

Yellow snow

@hooykaas niet vermoed ik, die zit in Ischgl!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 20 sep 2017 23:28

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nee hoor.
Ik zit in Sankt Anton am Arlberg.
Maar ik zal mijn zusje vragen of zij mee gaat naar dat huisje.
Ze zit nu alleen op de hooizolder 😃

null

Hmmm, volgens mij kan ik nu ineens ook wel… 😎

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nee hoor.
Ik zit in Sankt Anton am Arlberg.
Maar ik zal mijn zusje vragen of zij mee gaat naar dat huisje.
Ze zit nu alleen op de hooizolder 😃

null

Hooykaas op 20 sep 2017 23:44

😂😂😂

Yellow snow

Als zich nog een andere dame meld lijkt het mij best leuk om mee te gaan, haha. Zelf al een aantal keer in Weitendorf geweest.

Als zich nog een andere dame meld lijkt het mij best leuk om mee te gaan, haha. Zelf al een aantal keer in Weitendorf geweest.

nicky6 op 21 sep 2017 11:56

Kijk das 1 😉

Yellow snow

Ischgl vind ik persoonlijk ook een beetje overschat. Het skigebied heb je in 2 dagen gehad en voor 1 week Ischgl kun je 2 weken naar Westendorf.
Het enige echte voordeel van Ischgl is dat de sneeuwzekerheid een stukkie hoger is. Het grootste nadeel (naast de prijzen) vind ik de drukte in Ischgl (met name bij de liften).

In Westendorf kan ik je als Tip nog Alte Mittel doorgeven. Aan de dalafdaling, gezellig, leuke bediening en erg goed eten.
Hier doen wij rond 16.30u een biertje en wat te eten voordat we naar Gerry’s gaan.

Plaats een reactie