Het beste zicht bij slecht weer

Het zijn van die zonnebrillen toch?? Of heb je ze ook als volwaardige goggle? Gaat me niet om het kleurtje hoor.

Overigens blijf ik bij mijn standpunt dat lens wisselen altijd beter is dan meekleurende.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De Zebra is ook een goggle ja (hoewel de Zebra-naam verwijst naar de fotochromatische lenstechnologie van Julbo idd).

Ah ok, even gegoogled zie het nu ook inderdaad. Niets gezegd dan. Maar @Dr Phil reageert al tweemaal niet echt op z’n Dr Phil’s… Verkoop je die dingen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het zijn van die zonnebrillen toch?? Of heb je ze ook als volwaardige goggle? Gaat me niet om het kleurtje hoor. .

Shane op 1 okt 2017 15:11

Tja. Niet gehinderd door enige kennis van zaken en zo…
Ik zie dat vaak in mijn praktijk. Ook zonder mijn Julbo.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 okt 2017 15:35

Een goede lens zorgt ervoor dat je het terrein beter kunt herkennen, maar bij mist kun je alsnog amper vooruit kijken.

Met andere woorden, een goede goggle maakt wel wat uit, maar het blijft altijd vervelend.

@Dr Phil na 2 aanpassingen laat je dan toch zien gevoel voor humor te hebben. Mooi zo! 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane niets van aantrekken.😉 Dr Phill heeft last van Jetlag.

@Rob64 dat stond wel degelijk in de samenvatting hoor :)

Shane op 1 okt 2017 07:54

@Shane thx, je hebt gelijk, ik zal volgende keer beter lezen

@Hooykaas ik dacht al waar blijftie 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Met polariserend zie je geen ijs. Beter niet doen dus.
Tip: koop de Julbo Zebra (yellow base). [post]Dr Phil op 30 sep 2017 16:43[/post]
@qmaartenq: ijs schittert en dat zie je niet/minder goed. Maar als jij het beter weet, hoor ik het graag.

@Dr Phil
Je doet nogal een uitspraak! Naast dat het niet echt sympathiek overkomt, is het ook inhoudelijk niet waar.
Je ziet ijs prima met gepolariseerde lenzen, misschien met minder schittering, maar ijs is donker en het glanst. Alles wat er anders uitziet als sneeuw zie je uitstekend. Eigen ervaring met Oakley prizm.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 02 okt 2017 12:43

@qmaartenq: welke Prizm heb je? Goggle of zonnebril?

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2017 12:59

De A-Frame 2.0 jet black/prizm jade irid. Goggle dus.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 02 okt 2017 13:05

Goed zo. De Prizm goggles zijn NIET polarized. De zonnebrillen is een ander verhaal. Maar de goggles niet. #oeps #zalikooitmetpensioenkunnen

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2017 15:04

Voor de zekerheid nog maar eens even opgezocht.
Prizm blijkt inderdaad een andere technologie dan gepolariseerd. Hoewel er wel overeenkomsten zijn.
Maar mijn Smith goggle die ik hiervoor had was wel degelijk gepolariseerd. En ook daarmee geen probleem om ijs te zien.
Ik weet niet helemaal zeker waar je nou op uit bent, maar ijs zien gaat prima met gepolariseerde lenzen. En met de prizm helemaal moet ik zeggen.

Weet je wat ik me nu al een tijdje afvraag in dit topic…
Sneeuw schittert ook
:p

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sneeuw is schitterend! ;)

Of bedoelde je dat niet?

@GiGi
Haha ja, dat bedoelde ik inderdaad, alleen kun je daar met je gepolariseerde goggle jammergenoeg dus niet van genieten!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vrijwel iedereen op dit forum zal wel een goggle hebben. Stel je huidige goggle gaat verloren. Wat wordt dan je vervangings-aankoop?

@Eelrid
Ik: Salomon XMax
Dr Phil: Julbo Zebra
Tiny M: Anon M1
QMaartenq: oakley Prizm
Rogier: adidas id pro
En hooykaas loopt een willekeurige drogist binnnen en grist een gele bril uit de koopjesbak 😀

*bericht bewerkt door Shane op 02 okt 2017 18:52

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben sinds een paar jaar een groot fan van de Julbo Zebra light en als deze ooit vervangen moet worden dan wordt het absoluut weer dezelfde. Superfijne goggles in alle omstandigheden, en ijs zie ik prima! ⛷

Winter is coming

Gewoon weer de zelfde van Electric. Zie er prima door ook met slecht weer.
Investeer in je vertrouwen of techniek in slechte omstandigheden. Zoveel meer dan aan 44 verschillende brillen voor 2 soorten weer :)
Of zet jij in de auto ook de radio zachter om beter te kunnen zien?

echte mannen lopen naar boven,

+1 voor oakley prizm rose

Of zet jij in de auto ook de radio zachter om beter te kunnen zien?

martijnuiterwijk op 2 okt 2017 21:48

Nou eerlijk gezegd als ik in omstandigheden zit zoals de Periferique bij Parijs ja dan wil ik nog wel eens de radio uitzetten i.v.m. hogere concentratie/oplettendheid.

+1 voor oakley prizm rose

elisabeth101 op 2 okt 2017 22:51

👍 prima keuze

May the ski force be with you !!

en als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, check dan ook even of je Goggle goed aansluit als je je helm op hebt…
het komt nogal eens voor dat de goggle te breed is voor de helm wat niet gaat passen of dat er veel te veel ruimte tussen zit en dat is in een sneeuwbui ook niet prettig…

Plaats een reactie