Waar bewaar je een 2e goggle lens

Ik en een hoop anderen skiën liefst zo licht mogelijk (dus zonder rugtas). Hoe doen jullie dat met de tweede lens van je goggle. Waar bewaar je die (als je geen rugtas hebt)?

In je broek of jaszak. En als je valt en hij is stuk, dan heb je pech

echte mannen lopen naar boven,

Daarom koop ik nooit een goggle met verwisselbare lenzen.

Even een vraagje:
Heb je misschien stiekem een “Fetish” met brillen. Je hebt namelijk in een paar dagen 3 topics geplaatst over brillen 😂

Gewoon in de binnenzak. Wat Martijn zegt: vallen en stuk = pech hebben.

mama on a mission in the snow

Even een vraagje:
Heb je misschien stiekem een “Fetish” met brillen. Je hebt namelijk in een paar dagen 3 topics geplaatst over brillen 😂

Hooykaas op 1 okt 2017 16:47

Geeft niks toch? Beter vragen dan blijven etteren. Een bril is en blijft een lastig ding bij het wintersporten.

*bericht bewerkt door Skimams op 01 okt 2017 18:45

mama on a mission in the snow

Ik neem meestal maar één lens mee en die zit erin. Bij zonnig weer gaat de zonnebril op. Maar heb ik soms toch de lens bij me, dan gewoon in de zak en hopen dat het goed blijft gaan. Risicootje hoort erbij.

Ik heb de lens altijd in de case in mn tas. Want die tas moet mee. Goede ehbo set wat eten, handschoenen muts en ga zo maar door :)

echte mannen lopen naar boven,

Ik heb de lens altijd in de case in mn tas. Want die tas moet mee. Goede ehbo set wat eten, handschoenen muts en ga zo maar door :)

martijnuiterwijk op 1 okt 2017 20:56

Dat doe ik ook, in een case in mijn rugzak. Wel heb ik een keer ook een banaan in die tas gestopt en toen gevallen. Gevolg: hele banaan uitgesmeerd over de binnenkant van mijn (toen net nieuwe) rugzak, goggle case… En toen heb ik geleerd dat ook een banaan kan stinken en verdomd plakkerig is (mits geplet).

*bericht bewerkt door GiGi op 01 okt 2017 21:01

Ja, ik had 3 aparte vragen gesteld. Ik dacht dan kan specifiek daarop geantwoord worden. Anders heb je 3 onderwerpen/vragen tegelijk en loopt het uit op 1 tot 2 halve antwoorden. Het leek me duidelijker toch.

Ik heb het begrepen: het is ofwel een rugtas en daar veilig een lens opbergen ofwel in je binnenzak van je jas en het risico van schade bij vallen.
Zijn reserve/vervangingslenzen van de bekende merken te koop bij de skiwinkels in Oostenrijk? Wel zo fijn als je gelijk een vervanglens kunt kopen. Of wordt het weer een hele nieuwe goggle kopen dan?

.

*bericht bewerkt door Eelrid op 01 okt 2017 21:09

Zijn reserve/vervangingslenzen van de bekende merken te koop bij de skiwinkels in Oostenrijk? Wel zo fijn als je gelijk een vervanglens kunt kopen. Of wordt het weer een hele nieuwe goggle kopen dan?

Eelrid op 1 okt 2017 21:08

Vervangingslenzen zijn vast wel te vinden, al is het natuurlijk afwachten of ze jouw lens hebben. Maar ze zijn vaak schrikbarend duur!

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 okt 2017 22:52

Ik had vroeger altijd een mandarijn in mijn rugzak. Ook niet verstandig.

Ik heb wel eens een lekkend zakje drinkgel in de abs gehad. Ook niet om vrolijk van te worden.
Maar ivm camelbak doe ik sowiso alles in zipzakjes, ook mocht ik eens snel wat uit de tas moeten pakken, kun je alles gewoon in de sneeuw gooien zonder dat het nat kan worden.
Overigens snap ik soms de hele rugtas fobie niet. Ik merk in mijn skieen nu niet of ik zonder tas ski, of met een goed gevulde tas.

echte mannen lopen naar boven,

Ik heb wel eens een lekkend zakje drinkgel in de abs gehad. Ook niet om vrolijk van te worden.
Maar ivm camelbak doe ik sowiso alles in zipzakjes, ook mocht ik eens snel wat uit de tas moeten pakken, kun je alles gewoon in de sneeuw gooien zonder dat het nat kan worden.
Overigens snap ik soms de hele rugtas fobie niet. Ik merk in mijn skieen nu niet of ik zonder tas ski, of met een goed gevulde tas.

echte mannen lopen naar boven,

Daarom heb ik altijd 2 goggles bij me. Een goggle voor zonnig weer en een voor slecht weer. Door tranende ogen moet ik wel met een goggle skiën. Eén draag ik en de ander zit in mijn rugzak.
Heb ik gelijk een reserve als ik vol met sneeuw kom te zitten in de poeder ;-)

Overigens snap ik soms de hele rugtas fobie niet. Ik merk in mijn skieen nu niet of ik zonder tas ski, of met een goed gevulde tas.

martijnuiterwijk op 2 okt 2017 10:55

Ik merk een wereld van verschil…

Overigens snap ik soms de hele rugtas fobie niet. Ik merk in mijn skieen nu niet of ik zonder tas ski, of met een goed gevulde tas.

martijnuiterwijk op 2 okt 2017 10:55

Ik merk een wereld van verschil…

RRski op 2 okt 2017 12:59

Wellicht ben ik het dan gewend o.i.d.

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie