Wat voor Twin Tip

Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb een vraag, Ik ben opzoek naar een twin tip all mountain ski
ik ben 23 jaar oud en ski graag.
ik ben 174 cm lang, weeg zoon 83 kilo.
dus ik wil graag een twin tip all mountain ski kopen.
mijn budget is ongeveer 350-400 euro
70%piste 30% off-piste
ik ben een aggressieve skier, hou van korte tot middel als het om bochten werk gaat, ik spring het liefst van alle jumpjes etc etc wat ik tegen kom op de pieste/off pieste.
dus kom maar op met de tips!
als iemand twin tips all mountains te koop heeft hoor ik het ook graag.
en wat voor maat ski en wat voor soort bindingen ?

@yari
Een twintip all mountain? Je wilt een off piste georienteerde speelse ski of een echte parklat? Ik neem aan het eerste. Kijk eens naar Rossignol 7 serie. De Soul 7 lijkt misschien breed, maar is prima te carven, lekker licht, leuk voor jumps en
bij Snowcountry heel aantrekkelijk geprijsd.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Welkom op het forum @yari
Maar waarom wil je eigenlijk een twintip?
Gaat het om swittch landen? Neem een parklat (of een freestyle backcountry, iets breder dan de pure parklat)
Dan: vergeet de korte bochten. Zit er niet in bij een twintip. Je kunt met de meeste twintips prima bochten draaien masr verwacht niet dat je korte slalombochtjes kunt carven. Ook echt aggressief skiën is op deze twintips anders dan op een stijve pure pistelat.
Dus dat wordt keuzes maken. Wil je een speelse freestyle lat die het ook nog redelijk doet in de poeder, dan lever je in op korte bochten en rebound. Je zou nog een halfpipe lat kunnen overwegen maar die zijn weer te stijf voor off piste.
Qua freestyle lat tip ik de Salomon NFX (freestylelat) of als je meer allmountain wilt de quest serie in een niet te brede versie (85 of zo). Maar er zijn er zoveel meer…
Check glisshop, ekosport of conrad sport voor de aanbiedingen (daar hebben ze over het algemeen veel twintippers, hoewel er zeker meer shops zijn).

*bericht bewerkt door Hessel op 04 okt 2017 22:40

De Soul 7 is wel een beetje: je houdt ervan (meestal lichte skiërs die eigenlijk alleen in zachte sneeuw skiën) of je vindt hem vreselijk (meer zware, agressieve skiërs, of wie veel op de piste is)…

Andere opties in de categorie ‘allmountain twin’…

Atomic Vantage Theory, Alibi etc. (overjarig, van 2014-2015 en eerder, nog wel nieuw te vinden)
Blizzard Peacemaker
Nordica Soul Rider

Voor al deze ski’s geldt: lichaamslengte. Qua binding zou ik kijken naar een Marker Griffon, Tyrolia Attack 13 (of 12 of 14), etc.

Voor een twintip zou ik zeggen 173 cm, en de binding mooi in t midden.
Overigens agressief en kort gaat niet samen met een twintip parklatje. Dan moet je echt een piste ski hebben.
Alle wensen in 1 ski is altijd een utopie, je moet altijd concessies doen.

Hoe vaak rijd je switch en hoevaak land je een jump switch? En wees eerlijk in je antwoord.
Mijn gutfeeling zegt dat je in je hoofd een twintip moet hebben, dat moet het dus worden. Maar dat weet ik niet.

Als je echt alleen in het park wilt skieen dan heb je een parklatje nodig. Maar de rest kun je ver vergeten vrees ik ik.

Ik denk dat je meer hebt aan een goede piste lat. En daarbij een speels freeride latje, waar je ook nog wat mee kunt springen. En wees eerlijk, in het funpark komen alleen mafklappers die niet snappen dat skikleding ook in de maten S M L en XL bestaat en niet alleen in XXXXXXXXXXXXXL.

Wbt de bindingen Marker griffon of jester, of een Tyrolia aaatack is nooit een miskoop.

Hopelijk heb je hier iets aan.

echte mannen lopen naar boven,

volkl ledge super ski ben iets langer als jou maar echt perfect!

NielsT93

Plaats een reactie