skipas kopen voor iemand anders

Mijn schoonvader reist met de trein naar onze wintersportbestemming, kan ik met zijn id kaart een skipas aanschaffen of moet hij dit persoonlijk doen(i.v.m. leeftijskorting).

Bijna altijd kun je dat ook voor iemand anders doen. Ik heb nog nooit problemen gehad, als je zijn id hebt. Maar die heeft hij vast ook in de trein nodig.

Click. Click. Peace

Ligt aan het gebied. Heb al een enkele keer meegemaakt dat je persoonlijk de pas moet afhalen en dat ze ter plekke een foto maken.

Übung macht den meister!!!

In de 3V haal ik altijd de pas voor mij en mijn vrouw. Nog nooit gehad dat ze zelf moest verschijnen.

@spam: krijgt jouw vrouw ook leeftijdskorting?

Nee dat nog zeker niet. Dat zal idd wel uitmaken. Die leeftijd zal men willen vaststellen.

Maar als je een id hebt zal dat wel meevallen, ze kunnen ook vaak een foto maken vanaf de ID. Ik denk dat ze bij de kassa’s zelfs liever hebben dat één iemand komt in plaats van de hele familie…

*bericht bewerkt door Rogier op 06 okt 2017 09:00

Click. Click. Peace

Er zijn toch ook familieskipassen met behoorlijke kortingen. Dan ga je toch ook niet met de hele familie naar het loket. Hoe gaat het dan wanneer je de skipas(sen) online besteld. Dat wordt ook veelal gepromoot, veelal nog met korting.

Hen48

@Hulst dan stuur je ook digitaal een foto ;)

Dienten Die Alte schule

kan het dan ook dat iemand twee keer met mijn neefje’s id kaart een skipas koopt. dus in dit geval een keer mijn oom voor hem en mijn vader dan voor mijzelf omdat hij jonger is en zo makkelijk 50 euro scheelt. kan je dus twee passen halen op een id-kaart?

Hoe Hoger Hoe Beter

Dan val je door de mand zodra ze de skipas matchen aan de foto die van je gezicht wordt gemaakt (gebeurt regelmatig bij liftpoortjes). Wordt je uit de rij geplukt en mag je je skipas inleveren, een boete betalen en een nieuwe skipas.

*bericht bewerkt door GiGi op 06 okt 2017 12:08

Ik neem aan dat we hier geen onderwerp bij de kop hebben met de bedoeling te leren hoe we de zaak kunnen bedonderen. Dan moeten we de kop veranderen.

Hen48

Welcome to the Tourism Association St. Anton Am Arlberg.
De persoon ouder dan 65 jaar moet persoonlijk met foto aanwezig zijn bij het loket voor een extra kontrole.
Had iemand aan de telefoon van de VVV vandaag.
Is te veel misbruik van gemaakt in het verleden @Hulst

het was dan ook een vraag of dit mogelijk is. Zodra mijn vader alle passen haalt doet hij dit met onze id-kaarten zonder dat er foto’s worden gemaakt van ons.

Hoe Hoger Hoe Beter

De meeste skigebieden doen aan fotocontrole. De vraag is wanneer de foto gemaakt wordt.
Afgelopen jaar werd bij ons de foto al bij aanschaf op de skipas gedigitaliseerd. Mijn hele gezin stond niet in de rij, maar wel in de buurt. Uit gemak werden toch de foto’s uit de paspoorten gescand. Ze hoefden er dus niet bij te zijn.
Andere jaren was een id niet nodig. Ze wilden wel de kinderen zien om een familiepas te rechtvaardigen, maar de fotoherkenning gebeurt dan zodra je de pas voor de eerste keer gebruikt. Daarna is deze niet meer overdraagbaar.

Komt je schoonvader in aanmerking voor seniorenkorting? In dat geval zal je tenminste zijn id nodig hebben, die hij zelf bij zich moet hebben in de trein. Dat gaat dus niet lukken.
Zo niet, dan koop je gewoon een normale weekpas (zonder korting) en neem je voor de zekerheid een foto mee in geval deze bij aanschaf ingescand moet worden. Dikke kans dat die foto pas bij de eerste lift vastgelegd wordt, maar toch…

Misschien even bellen of mail o.i.d. naar het skigebied en het vragen, om teleurstelling op locatie te voorkomen.

Ski you later!

.

*bericht bewerkt door AlextheJerry op 26 okt 2017 18:00

Sölden en Willingen fanboy

Plaats een reactie