nieuwe recenties Zermatt ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Beste sneeuwfanaten!

Ik lees maar weinig recente “reviews” over dit skigebied.
Hoe waren de liften in 2017? Is er vernieuwing? Zijn er inmiddels overwegend moderne vlotte liften, nog iets te melden over wachtrijen etc?
Dat het het wat meer kost dan Oostenrijk geloof ik wel. ik heb het idee dat bv Tignes en Val Thorens niet veel goedkoper zijn(?)

groet Auke

Licht eraan welke vergelijking je maakt. Skipas vergelijken is één ding; een compleet pakket van accommodatie, skipas, reis en (uit) eten tussen bijvoorbeeld Zermatt en Val Thorens lijkt me een eerlijke vergelijking.

Hotels in Zermatt zijn ongeveer even duur als elders, is mijn ervaring. Eten en drinken schrik je van, net als van de skipas. Het parkeren iin Tasch s ook erg duur (vind ik):
https://www.zermatt.ch/en/arrival/mtt/Matterhorn-Terminal-Sc…

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 okt 2017 00:01

Schweizer Käsefondue erg lekker in Zermatt.
Waarom Zwitserland überhaupt.Aan de andere kant van de Matterhorn ligt Italië.prijs kwaliteitsverhouding klopt voor ons met de euro niet meer in Zwitserland.

Ik ben er geweest afgelopen april /mei.
Sliepen in Cervina, wbt de skipas prijzen, waren goed te doen. Daarnaast aan de zwitserse kant een paar keer gegeten. Ik vond het niet duurder dan hier in Maastricht op het vrijthof. Betaal je ook 16 piek voor een lunch + koffie. Wbt Tignes, daar moest ik ook 7 euro aftikken voor een halve liter bier. Dus ook die is verwaarloosbaar. Wbt de liften die zijn prima, zijn geloof ik een nieuwe lift naar de kleinmatterhorn aan het bouwen. Weet niet wanneer die klaar is. Vanuit Zermatt terug naar Cervina, ellelange sleeplift. Heb ik sowiso al een pishekel aan, maar het is nu eenmaal niet anders. Pistes waren perfect. Offpiste was het nog beter ( opletten dat je niet gaat oudhollands gletsjerspleet duiken) Wij gaan dit jaar weer lekker terug :)

echte mannen lopen naar boven,

Maart 2017 zijn wij in het gebied geweest, maar dan via de Italiaanse zijde, Breuil-Cervinia.
Het is een geweldig skigebied en ook de liften in het Zwitserse deel van het gebied zijn modern, een enkele (voornamelijk op de gletscher) daargelaten, afgelopen voorjaar was met nog druk bezig om de grote gondelbaan van Trockener Steg naar Klein Matterhorn te vernieuwen.
Breuil-Cervinia is voor de portemonnee heel wat vriendelijker dan Zermatt, als zul je de tol voor diverse wegen en tunnel(s) mee moeten wegen. Met name is eten en drinken in Zwitserland schrikbarend duur, zoals @Dr Phil ook al aanhaalt.
Maar het is zondermeer een gebied wat je minimaal eenmaal in je leven bezocht moet hebben, de altijd prominent aanwezig Matterhorn zorgt voor fantastische uitzichten, van welke kant je hem ook bekijkt.
Ook de rit met het treintje vanaf Zermatt naar de Gornergrat is schitterend om te doen.
Zowel de Italiaanse als de Zwitserse zijde van het skigebied omvatten schitterende pistes.
Het moge duidelijk zijn: een aanrader :)
Overigens ben je in een mum van tijd van Valtournenche of Breuil Cervinia in het Zwitserse deel, en je skipas in Italië is ook nog zo"n € 60,- goedkoper dan in Zwitserland.

Weet er iemand als je in Zermatt in de skihutten met euro kan betalen of is het beter Zwitserse frank op zak te hebben of kan je met de kredietkaart betalen?

De Zwitsers hanteren een gunstige omrekenkoers. Voor de Zwitsers ;-)

Oftewel: gewoon betalen met CHF en met de pinpas/creditcard ook in CHF. Euro’s betalen kan vaak, maar zou ik afraden om de reden die Wunderkammer noemt.

Iets anders los van de prijs, is natuurlijk wel dat m.i. de sfeer, het aanzicht en het uitzicht vanuit Zermatt wel een stuk mooier/beter is dan vanuit Breuil. Niet in geld uit te drukken natuurlijk en het is duurder dan verblijf aan de Italiaanse kant, maar dat heeft ook zo zijn redenen. Dat de skipas duurder is voor hetzelfde, snap ik dan weer niet zo goed eerlijk gezegd. Iemand daar een verklaring voor?

Mr. Slow

Zermatt stond bij mij al jaren helemaal bovenaan op het verlanglijstje na het lezen van diverse reviews, maar de hotelprijzen waren voor mij toch wat hoog. Tot ik in augustus eens keek naar de prijzen: toen onmiddellijk geboekt: zitten over drie weken HP op hotel voor 74 EUR pppn op 200m van de Sunnega lift: als ik dezelfde kamer nu zou boeken kost ze het dubbele… :-)

Je kan ook goedkoper logeren in Täsch en alle dagen de trein nemen naar Zermatt. Parkeerkosten kan je dan weer besparen door al in Visp te parkeren en daar de trein te nemen. Er is ook een taxibedrijf in Täsch waar je gratis je auto kan achterlaten als je een taxi neemt tot (de rand van) Zermatt en daar overstapt in een elektrische taxi (5 CHF pp) tot je acco.

Ik vraag mij af of de autotrein Kandersteg-Goppenheim de moeite loont richting Zermatt: als je ter vergelijking de snelweg blijft volgen spaar je toch niet veel tijd uit met de trein lijkt mij?

Ik vraag mij af of de autotrein Kandersteg-Goppenheim de moeite loont richting Zermatt: als je ter vergelijking de snelweg blijft volgen spaar je toch niet veel tijd uit met de trein lijkt mij?

Fotsirk op 2 mrt 2018 11:39

Die is zeker de moeite en ook erg populair, dus kan druk zijn in de vakanties. Niet alleen richting Zermatt maar wel meer skigebieden in Wallis.

Mr. Slow

Weet er iemand als je in Zermatt in de skihutten met euro kan betalen of is het beter Zwitserse frank op zak te hebben of kan je met de kredietkaart betalen?

anndebacker op 1 mrt 2018 19:31

Wij hebben van de week alles betaald met de CreditCard.

May the ski force be with you !!

In Zwitserland kan je vrijwel overal terecht met je pinpas, ook opvallend veel contactloos.

Ik vraag mij af of de autotrein Kandersteg-Goppenheim de moeite loont richting Zermatt: als je ter vergelijking de snelweg blijft volgen spaar je toch niet veel tijd uit met de trein lijkt mij?

Fotsirk op 2 mrt 2018 11:39

enkeltje kost je 30 CHF, en in 15 minuten ben je aan de andere kant. Als ik mij niet vergis gaat er elke 20 min. een trein. Als het je mee zit scheelt het meer dan een half uur.

De Zwitsers hanteren een gunstige omrekenkoers. Voor de Zwitsers ;-)

Wunderkammer op 1 mrt 2018 21:09

Ja die is meestal 1CHF = 1EUR, dan pakken ze zo’n beetje 15%

Ik had zekerheidshalve wat Zwitserse Franks opgenomen in NL op Schiphol, maar de kosten waren zodanig hoog dat ik zowat 1 op 1 uitkwam. Vervolgens betaald met pinpas…

@DrPhil Als er één plek is waar je geen geld wilt wisselen, is het Schiphol wel. Waarom niet gewoon ter plekke langs een automaat gegaan?

Mr. Slow

Omdat ik niet in Zermatt zat en ook niet kom.

@Auke83, ik heb een review toegevoegd hoor :)

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

@Auke83, ik heb een review toegevoegd hoor :)

Frank22 op 7 apr 2018 16:26

onder een andere naam? Hoe dan ook 👍 bedankt. Dit jaar was het 4 vallees geworden, terwijl ik Zermatt flink heb gepromoot in de groep. In seizoen 2018/2019 moet het dan écht gebeuren wat mij betreft!

@Auke83, ik heb een review toegevoegd hoor :)

Frank22 op 7 apr 2018 16:26

onder een andere naam? Hoe dan ook 👍 bedankt. Dit jaar was het 4 vallees geworden, terwijl ik Zermatt flink heb gepromoot in de groep. In seizoen 2018/2019 moet het dan écht gebeuren wat mij betreft!

Auke83 op 7 apr 2018 20:07

Onder Zermatt. Het lijkt wel een ode aan de Matterhorn.
Zermatt is ook: harde wind. Deze week stond er 85km op Schwarzsee. Gevolg: heel Klein Matterhorn dicht.

Ik betaal in zermatt en in de berghutten met QR code via mobile. Via http://www.twint.ch of weapp of allypay.

Zermatt is ook: harde wind. Deze week stond er 85km op Schwarzsee. Gevolg: heel Klein Matterhorn dicht.

DrPhil op 7 apr 2018 20:47

Dat risico loop je in in elk gebied dat hoger is dan pakweg 2.800m natuurlijk: hoge toppen vangen veel wind. De truc is om bij mooi weer te profiteren van de hoge toppen, zodat je bij minder fraai weer de andere pistes kan verkennen. Je moet al veel pech hebben als de verbinding naar Italië een hele week dicht blijft. Toen wij er waren hadden wij geen enkele dag wind. Dat is dan weer geluk hebben :-)

null

Kon komende dagen wel eens epic worden daar met zicht op de Matterhorn!

Tukker(ik)

@Tukker weinig zicht op de Matterhorn gok ik zo ;-)

Click. Click. Peace

@Tukker weinig zicht op de Matterhorn gok ik zo ;-)

Rogier op 10 apr 2018 09:22

Ja, het zal allemaal last second beslist worden waar te gaan vanuit Luzern. Engelberg, Andermatt, Gletsjerdeel van SaasFee en Zermatt zijn grofweg de opties.

Tukker(ik)

Zermatt is ook: harde wind. Deze week stond er 85km op Schwarzsee. Gevolg: heel Klein Matterhorn dicht.

DrPhil op 7 apr 2018 20:47

Dat risico loop je in in elk gebied dat hoger is dan pakweg 2.800m natuurlijk: hoge toppen vangen veel wind. De truc is om bij mooi weer te profiteren van de hoge toppen, zodat je bij minder fraai weer de andere pistes kan verkennen. Je moet al veel pech hebben als de verbinding naar Italië een hele week dicht blijft. Toen wij er waren hadden wij geen enkele dag wind. Dat is dan weer geluk hebben :-)

Fotsirk op 10 apr 2018 08:56

Helaas heeft Zermatt er veel meer last van dan gemiddeld. Verder gooien ze in Cervinia meteen alle liften dicht bij een beetje wind.
De sneeuwvoorspelling lijkt me weer eens volstrekt irrealistisch.

Zermatt is ook: harde wind. Deze week stond er 85km op Schwarzsee. Gevolg: heel Klein Matterhorn dicht.

DrPhil op 7 apr 2018 20:47

Dat risico loop je in in elk gebied dat hoger is dan pakweg 2.800m natuurlijk: hoge toppen vangen veel wind. De truc is om bij mooi weer te profiteren van de hoge toppen, zodat je bij minder fraai weer de andere pistes kan verkennen. Je moet al veel pech hebben als de verbinding naar Italië een hele week dicht blijft. Toen wij er waren hadden wij geen enkele dag wind. Dat is dan weer geluk hebben :-)

Fotsirk op 10 apr 2018 08:56

Helaas heeft Zermatt er veel meer last van dan gemiddeld. Verder gooien ze in Cervinia meteen alle liften dicht bij een beetje wind.
De sneeuwvoorspelling lijkt me weer eens volstrekt irrealistisch.

DrPhil op 10 apr 2018 11:15

Met de helft neem ik ook genoegen docter Phil ;-)

Tukker(ik)

Thanks @Frank22 @Zeeuwski @MountainHugger en @ThomJ voor jullie beoordelingen

Mede door jullie beoordelingen heb ik een weekje naar Zermatt geboekt! (9 - 16 Maart)

Overigens lees ik @Frank22 's beoordeling onder je profiel staan: https://www.wintersport.nl/profiel/119208 en niet onder https://www.wintersport.nl/skigebieden/zermatt/ervaringen…

Graag gedaan! @Auke83

Plaats een reactie