Dilemma waarheen

Denk dat dat stuk met de gondel niet meer is dan een minuut of 5. Langer voelde het in ieder geval niet aan.

Mr. Slow

Denk dat dat stuk met de gondel niet meer is dan een minuut of 5. Langer voelde het in ieder geval niet aan.

Quick op 13 okt 2017 10:54

Prima te doen dus.

Iemand nog tips over de route er naar toe? Over Zwitserland of over Frankrijk?

In het zelfde gebied als Alpbach ligt Auffach. Daar zitten ook genoeg hotels op loopafstand van de piste. Volgens mij is dit niet zo’n duur dorp. Wij zitten in Oberau. 10 minuutjes met de auto naar Auffach. We gaan dit jaar voor het eerst nog een keer naar dezelfde bestemming.

Hotels in Auffach vind je nauwelijks via reisaanbieders. Beste even op google Maps kijken.

Denk dat dat stuk met de gondel niet meer is dan een minuut of 5. Langer voelde het in ieder geval niet aan.

Quick op 13 okt 2017 10:54

Prima te doen dus.

Iemand nog tips over de route er naar toe? Over Zwitserland of over Frankrijk?

Skiertje op 13 okt 2017 11:01

Kan beiden vrij goed volgens mij. Ik ben de afgelopen jaren in Cervinia geweest en rij altijd door Zwitserland.Al met al wel een wat lange rit (al hoef jij wel iets minder ver), maar prima te doen. Ik zou wel proberen, als het kan, om niet op zaterdagmiddag door Zwitserland te rijden. Dan is het te druk en loopt het redelijk vast op de knooppunten, maar verder is het prima te doen. Kosten zijn ca € 40,- voor het vignet en € 40,- oid voor de tunnel, ik denk eigenlijk dat de Franse tol wel op net zoiets uitkomt. Persoonlijk vind ik stoppen langs de weg in Duitsland wat fijner dan in Frankrijk (schonere en betere voorzieningen), maar het maakt qua afstand niet zoveel uit…Misschien de Franse tolwegen ook wel lekker doorrijden, in Duitsland heb je denk ik wat meer wegwerkzaamheden.

Vorig jaar werd er veel sneeuw voorspeld op de dag dat wij gingen, toen zijn we op vrijdagmiddag gaan rijden en hebben we in Freiburg (Duitsland) overnacht. Zwitserland was toen pijnloos (heel rustig) maar toen we bijna bij de St Bernard tunnel waren begon het te sneeuwen. Het zicht werd slecht en er zat een heel bang iemand voor ons, maar inhalen was echt geen optie, dus dan loop je wel iets vertraging op. Het dal in richting Cervinia was nog veel ellendiger, maar dat is toch niet van toepassing voor jou :).

Volgens google maps scheelt het een half uurtje, maar die kan je in Zwitserland of in de bij de St Bernard tunnel (bij slecht weer) zo verliezen. 6x werkzaamheden in Frankrijk, 9x in Duitsland…

Bij heel slecht weer is denk ik de Frankrijk route beter, maar qua kosten/reistijd maakt het niet zo gek veel uit (maar hangt misschien ook nog af waar je in Nederland woont).

Laatste tip: als je door Zwitserland rijdt, heb je een stopplaats bij Montreux, waar je een heel mooi uitzicht over het meer van Geneve hebt…Volgens mij ook het laatste toilet dat je tegenkomt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie