te koop sg ski's Volk voor de liefhebber

Waar ik mij vooral aan erger is de prijs waarvoor het aangeboden wordt. Als je Staatlich hebt of gaat doen weet je donders goed dat deze rotzooi niks meer waard is. Om dan toch aan onwetende consumenten een dergelijk aanbod te doen vind ik op zijn zachtst gezegd schofterig.

Dat type marker bindingen had ik bijvoorbeeld iets van 12 jaar geleden nog op mijn eigen ski’s. Joost mag weten hoe oud die ski’s zelf zijn.

IkBakErNiksVan op 10 okt 2017 23:43

Precies…!

I can stick uphill ice, on my saucer...

En zo is dat 👍 @IkBakErNiksVan
Staatlich ik geloof er niks van.
@hanss 😃 Porsche! Kan je beter een McLaren kopen (off-Topic)

Het is onverantwoord deze ski’s aan te bieden met deze bindingen.Dadelijk koopt een absolute beginner die bergen verstand van heeft deze ski’s en beland gebroken/gescheurde ledematen in het ziekenhuis.Ik wil het niet op mijn geweten hebben.Jij toch ook niet 😫 @nataschaadam

Gooi ze weg aub.
Of ik koop ze van je voor 10 euro.En ik gooi ze voor je weg.

Hooykaas op 10 okt 2017 21:36

Hey Hooykaas, vind je dan ook dat een Porsche 911 gt2 rs van marktplaats.nl gehaald moet worden omdat een leerling-autobestuurder deze wel eens zou willen aankopen? Sorry, maar ik vind de reacties op dit topic wat overdreven en misschien hebben jij of andere reageerders geen interesse maar dan wil dit niet zeggen dat deze aanbieding niet op dit forum mag terechtkomen.

hanss op 10 okt 2017 23:07

Een GT2RS is gewoon een straatauto.

Een beter vergelijk is een 911 Cup. Daarmee mag je gewoonweg niet in het verkeer rijden.

@DSvier 😃
Is het toch nog een leuke Topic geworden.

Het moet mij van het hart dat ik me enorm erger aan de zelfingenomen reacties van diverse reaguurders.
Als de advertentie je niet aanspreekt, reageer dan niet.
Waarom zou je iemand zo af moeten zei***
Ik vind het ronduit onbehoorlijk. @nataschaadam

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 05 nov 2017 16:56

Sorry QmaartenQ , je hebt deels gelijk, anderzijds kun je dat ook wel een beetje verwachten als je een accountje maakt om iets te verkopen en er vervolgens een bijzonder hoge prijs voor vraagt…?

*bericht bewerkt door Shane op 05 nov 2017 18:32

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane ja, maar dan verwacht je toch nog steeds niet op een gemiddeld wintersportforum de bakken met sh*t over je heen te krijgen?

Afgezien van álle argumenten hier genoemd waarom het misschien niet zo’n spetterend aanbod is (en dat mag ook best gezegd worden), vind ik uitlatingen als ‘schofterig’ etc echt niet kunnen. Is dat het betweterige ‘we zijn te goed voor normale mensen’ forum wat we willen zijn? Dacht het niet.

Ik denk dat iedereen wel eens een account ergens heeft gemaakt om in de eerste post iets te willen/te vragen?

Even rustig allemaal. Ipv redelijke redenaties schieten mensen hier al snel redelijk gierend uit de bocht. For what?

*bericht bewerkt door Quisa2 op 06 nov 2017 07:34

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

We willen alleen niets vermoedende beginners voor gescheurde kruisbanden en gebroken ledematen behoeden. Niet MEER en niets MINDER.

Als ik naar mezelf kijk toen ik begon met skiën heb ik me ook allerlei spullen laten aanpraten die na later
bleek (laten we het zo zeggen )op zijn minst totaal ongeschikt voor me waren.

@Hooykaas kom op zeg; er wordt vermeld dat het om SG ski’s gaat en ze niet geschikt zijn voor beginners.
Bovendien: als je als beginner dit soort ski’s gaat kopen dan moet die beginner zich toch zelf eens laten nakijken, een beetje warenonderzoek mag je van een koper toch wel verwachten (en anders kan hij voor gedegen advies altijd nog naar bijvoorbeeld perry sport of de makro :D )

On topic: een SG ski met deze specs was voor het laatst reglementair in seizoen 2011/2012. Dus vermoed ik dat de ski van dat jaar (of ouder) is.
Of de prijs okee is? De latten die @IkBakErNiksVan heeft gepost zijn zonder binding, maar wel nieuw. En een din 20 binding is nieuw niet goedkoop maar kan overjarig flink afgeprijsd zijn. Of € 295 voor deze set dan reëel is, geen idee, maar lijkt me ook weer niet onredelijk hoog. Maar een potentiële koper van overjarige SG ski’s zal beter kunnen inschatten of deze latten dat waard zijn. En anders een tegenbod doen.

En als er ergens een forum is om dit soort materiaal aan te bieden dan is het hier…

Verder volledig eens met @QmaartenQ en @Quisa2

*bericht bewerkt door Hessel op 06 nov 2017 08:40

@Quisa2 en toch laat je je er niets aan gelegen liggen om @IkBakErNiksVan de maat te nemen en voor betweter uit te maken die zich te goed voelt 😉.

Volgens mij moeten we alles hier en vooral onszelf wat minder serieus nemen. Ik denk niet dat TS ook maar een seconde wakker heeft gelegen van de goed gemotiveerde kwalificatie die je aanhaalt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Hooykaas kom op zeg; er wordt vermeld dat het om SG ski’s gaat en ze niet geschikt zijn voor beginners.
Bovendien: als je als beginner dit soort ski’s gaat kopen dan moet die beginner zich toch zelf eens laten nakijken, een beetje warenonderzoek mag je van een koper toch wel verwachten (en anders kan hij voor gedegen advies altijd nog naar bijvoorbeeld perry sport of de makro :D )

Hessel op 6 nov 2017 08:36

Even voor de goede orde, dat melden dat ze niet geschikt zijn voor beginners gebeurde pas nadat er diverse reacties geplaatst waren op basis waarvan het ook wel duidelijk was gemaakt dat ze totaal ongeschikt zijn anders dan voor SG trainingen.

In eerste instantie was het een ski “voor de liefhebber”. Nou ja, die omschrijving kan bijna niet vager.

De toonzetting is misschien niet overal even fraai, maar om daar een ruim 3 weken oud topic voor op te gaan rakelen vind ik ook overdreven. Dan kun je op het internet bezig blijven. ;)

@DSvier heb je gelijk in ;)
@Shane ik wilde alleen even een lans breken voor een vriendelijk forum. Ik vind dit namelijk een leuk forum. Ik pleit gewoon voor een beetje inlevingsvermogen ;) verder vind ik ook niet dat jullie slechte opmerkingen hadden

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@DSvier heb je gelijk in ;)
@Shane ik wilde alleen even een lans breken voor een vriendelijk forum. Ik vind dit namelijk een leuk forum. Ik pleit gewoon voor een beetje inlevingsvermogen ;) verder vind ik ook niet dat jullie slechte opmerkingen hadden. T was de manier ;)

*bericht bewerkt door Quisa2 op 06 nov 2017 14:49

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Komkommertijd @DSvier @Hessel 😃

Ach jee, de toon en de manier waarop… Ik vind het ook een heel leuk forum en het deugt hier al heel behoorlijk. Ik bedoel, de meesten hier vinden @DrPhil al heel erg 😜.

Maar goed als je dan toch een lans wilt breken kun je dat ook beter doen zonder een gewaardeerd forum member vervolgens als betweter weg te zetten toch? Zeker om een nieuwkomer zonder verdere bijdragen te verdedigen? (😉)

Tenslotte, aangezien het inderdaad komkommertijd is @Hooykaas 😉, stel nu dat IkBakErNiksVan “spul” in plaats van “rotzooi” had geschreven en “niet bepaald netjes” in plaats van “schofterig”… was het dan wel goed geweest? De motivatie was namelijk exact hetzelfde gebleven…

*bericht bewerkt door Shane op 06 nov 2017 17:01

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja @Shane, natuurlijk maakt dat verschil. Maar de vraag stellen is hem al beantwoorden toch? Juist nieuwe forum leden wil je toch welkom laten voelen? Althans, ik zou dat wel waarderen, zowel in de rol als nieuw forumlid als die van eigenaar van de site.

Ja @Shane, natuurlijk maakt dat verschil. Maar de vraag stellen is hem al beantwoorden toch? Juist nieuwe forum leden wil je toch welkom laten voelen? Althans, ik zou dat wel waarderen, zowel in de rol als nieuw forumlid als die van eigenaar van de site.

HN65 op 6 nov 2017 17:02

Zeker! als dat nieuwe forumleden zijn die niet enkel iets (te duur) komen verkopen. Ik val persoonlijk niet zo over een woordje, het gaat mij om de intentie achter het volledige betoog.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja @Shane, natuurlijk maakt dat verschil. Maar de vraag stellen is hem al beantwoorden toch? Juist nieuwe forum leden wil je toch welkom laten voelen? Althans, ik zou dat wel waarderen, zowel in de rol als nieuw forumlid als die van eigenaar van de site.

HN65 op 6 nov 2017 17:02

Zeker! als dat nieuwe forumleden zijn die niet enkel iets (te duur) komen verkopen. Ik val persoonlijk niet zo over een woordje, het gaat mij om de intentie achter het volledige betoog.

Shane op 6 nov 2017 17:20

Natuurlijk, ben ik ook met je eens. Maar het is de toon die de muziek etc. Kritisch zijn is prima, houdt het forum ook dynamisch en interssant maar wel met respect naar elkaar (sjess, nu klink ik net als een Balkenende, bedankt weer).

*bericht bewerkt door HN65 op 06 nov 2017 17:27

Sorry @HN65! De innerlijke Bakellende in iemand oproepen kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Mea Culpa 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja @Shane, natuurlijk maakt dat verschil. Maar de vraag stellen is hem al beantwoorden toch? Juist nieuwe forum leden wil je toch welkom laten voelen? Althans, ik zou dat wel waarderen, zowel in de rol als nieuw forumlid als die van eigenaar van de site.

HN65 op 6 nov 2017 17:02

Zeker! als dat nieuwe forumleden zijn die niet enkel iets (te duur) komen verkopen. Ik val persoonlijk niet zo over een woordje, het gaat mij om de intentie achter het volledige betoog.

Shane op 6 nov 2017 17:20

Jij bent trouwens ook nog een “nieuw” lid zie ik 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Jij bent trouwens ook nog een “nieuw” lid zie ik 😜

Jeffvdv op 6 nov 2017 20:02

Zeker, dus het staat me nog zeer nauw voor de geest hoe ik me in heb moeten vechten… 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie