Welke ski's heb jij?

Fischer progressor F19 Ti 2015/2016 model.

Een heerlijke ski die je rustig en slippend kan skiën, maar waar je ook flink mee kan gassen en langen gesneden bochten mee kan skiën. Een heerlijke ski om hele dagen mee te skiën, omdat je zo afwisselend kan skiën. Je kan er heerlijk snel mee skiën met je vrienden die gevorderd zijn, maar je kan ook zonder moeite rustig mee skiën met minder gevorderde skiërs, omdat je hem zo makkelijk slipt. Al met al een top allround ski die aan (bijna) ieder zijn eisen voldoet. Aangeschaft op advies van @GiGi.

Atomic Redster XTI 169 (2016) - primaire ski voor het pistewerk.

Völk Racetiger RC UVO 160 (2014) - voor indoor

Zoek nog een serieuze SL ski in de toekomst 😉

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik heb mijn quiver geüpdatet:

2018 Fischer RC4 Worldcup SC, 165 vooral voor indoor en technische training
2016 Völkl Racetiger Speedwall GS UVO, 180 voor algemeen gebruik op de piste, tot 15 cm vers op de piste ook nog
2018 K2 Pinnalce 105, 184 + 2018 Tyrolia Attack 13 Gripwalk, groen voor verse sneeuw op en buiten de piste

*bericht bewerkt door GiGi op 02 dec 2017 16:24

Black Crows Vertis 175m

  • Head Ispeed Pro in 170
  • Elan SLX in 155
  • Volkl one in 163
Irene op 10 okt 2017 19:31

En de Head Kore 93 171 erbij!

Sinds deze week:
Elan SLX Fusion 160

en dan komt nog:
K2 Ikonic 80 Ti 170

en dan de Head Super Joy nog verkopen. 2 paar ski’s vind ik meer dan genoeg :p

Piste: rossi hero elite lt
Tour/freeride: Fischer Hannibal
Poeder en sharks: Atomic Automatic

Edwin van Riel

Update:
2016 Atomic Automatic 102 180cm + Dynafit Radical ST
2010 Volkl P70 SC 163cm (ik houd hem toch maar)
2017 Amplid Alter Ego 185cm + Tyrolia Attack 13

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb twee paar ski’s:

Rossignol experience 80 HD 2017 (184 cm)
Fischer XTR Comp Pro 2017 (174 cm).

Prima ski’s en makkelijk te skiën. De Fischers gaan waarschijnlijk naar mijn vriendin

*bericht bewerkt door yoguido op 03 dec 2017 00:47

Tien jaar meerdere opeen volgende Suppershape Magnum 162 cm

K2 A.M.P. RAZOR

Blizzard WRC racing (model met raceplaat) 182cm, 2015
Blizzard Brahma 187cm 2017

Salomon Crossmax
Duret Carver Monoski

Rob

Ik ben in het bezit van een paar Nordica Fire Arrow 84 EDT skis met een lengte van 184. Een ski met veel grip en goede rebound, echter moet er wel veel energie in gestoken worden! Daarom houd ik mijn ogen open voor een setje wat relaxtere ski voor als we met de familie gaan skiën. Echter ben ik 2.08 en 110kg, daarom word mij vaak een stugge ski aangeraden icm een lange ski. Dus als iemand nog een leuk soepel setje heeft staat houd ik mij aanbevolen!

Zou ook vreemd zijn als je deze skies verhuurt en zegt dat ze slecht zijn.

CJAHulskamp op 15 okt 2017 08:32

@CJAHulskamp Ja, dat zou inderdaad vreemd zijn. Maar heb ze al jaren voordat ik in Serre Chevalier kwam gekocht van een verhuurder in een ander skigebied, dus verhuurder en verkoper zijn in dezen niet hetzelfde. ;)

*bericht bewerkt door Quick op 03 dec 2017 14:27

Mr. Slow

Elan amphibio 88xti -176 cm - 2015 voor dag dagelijks skien

Scott punisher 110 - 184 cm - 2016 voor de poederdagen

Line sick day 95 172cm uit 2014 heerlijke ski om heel de berg mee over te trekken. Op de piste of naaste piste doet hij allebei even lekker maar blinkt eigenlijk nergens echt in uit.

Nu opzoek naar een mooie slalom carver om wat technischer op de piste te gaan skiën. Vandaag wat ski’s getest in landgraaf en dat skiet toch wel even heel anders. Ik had echt moeite om de Elan slx de bocht om te krijgen. Zeker in het begin van de bocht vond ik deze erg traag en kon ik weinig druk opbouwen. Vervolgens de Atomic doubldeck SL geprobeerd en wat een verschil zeg. Deze ski stuurt echt gelijk de bocht in en wat een rebound. Als je even niet oplet lig je in de border. Jammer aan deze ski is dat hij maar een versnelling. Toen kwam het zogeheten pareltje de Stöckli Laser SL. Deze ski maakte echt weinig indruk. Voelde meer aan als een rustige cruise ski en had niet echt het sportieve gevoel. Als laatste de Head WC rebels iSL uit het rek meegenomen. Wat is dit een fijne ski. Voelde een stuk minder stijf aan dan de Atomic wat op lage snelheden goed te merken was. Gooi het tempo echter wat omhoog geeft hij nog meer dan voldoende rebound.

Nu nog even kijken of ik ergens de Volkl racetiger SL en de Rossignol hero elite ST TI kan testen om vervolgens de keuze te maken en mijn quiver uitbreiden

Was dat de i.SL of de (makkelijkere) i.SLR? Ik krijg de Elan SLX ook niet de bocht om. Voor de rest dezelfde ervaringen.

Grappig ik heb t precies andersom. De Elan slx is echt easy te skien voor mij. Bakken met rebound en luistert goed.

De head i.SL vind ik maar een saaie doodse ski. Ik kan er niks mee. Krijg er niks in, krijg er niks uit haha.

Bij de atomic doubledeck ben ik meteen al afgehaakt. Niet te tillen. Zal vast goed skien maar mijn rug was er meteen al klaar mee 😛

Ik heb Tecno Pro ski’s (dames) in een lengte van 155 overgekocht van de moeder van een vriendin drie jaar geleden. De moeder is ongeveer 20 kg zwaarder dan ik (ik 70 kg, 178 lang).

Het typenummer is op de ski niet terug te vinden, en als dit wel zo was zijn ze volgens mij nu zou oud dat er weinig meer te vinden zal zijn. Aangezien ik op een niveau 6 ongeveer ski, misschien toch eens op zoek naar nieuwe…

Net even gekeken op de site van duijvestein en ik denk toch dat het de “makkelijkere” i.SLR. Verklaart gelijk ook waarom hij een stuk flexibeler is en wat makkelijker de berg af gaat met lage snelheden. Ik vraag me wel een beetje af hoe die stijvere modellen zich verhouden op een wat stijlere piste.

*bericht bewerkt door WesselVDK op 05 dec 2017 11:12

Rossignol Sin 7 2015 180cm

Head WC rebels i.GSR 2017 180cm

Fischer progressor 10+ 2012 175cm (gebruik tijdens slechte piste omstandigheden)

Fischer progressor 800 2013 165cm (indoor gebruik)

K2 AMP Razor 2014 177cm

Ik heb hem nog niet, maar weet wel wat ik wil: de DYNAMIQUE ZITSKI 😀
Ga binnenkort een aanvraag bij de gemeente doen voor een tegemoetkoming.

Völkl Tip Rocker RTM73 Black/Orange uit 2013.

Voor de arme student die lekker gek wil doen een ideaal paar. Is lekker allround, op de piste kan ik er lekker mee carven (natuurlijk niet zo als met professionelere ski’s) en ideaal off-pist: lekker breed onder de voet en licht van gewicht. Ook erg flexibel, als ik een bultje op ski wordt ik al automatisch gelanceerd.

Rossignol Hero Elite LT Ti.

Heb deze ski een dikke maand geleden in Hintertux getest, na het lezen van de review op de site van GiGi ;-)
Echt een heerlijke, veelzijdige GS-ski. De stabiliteit bij hoge snelheden is heel lekker.

Rossignol Hero Elite LT Ti.

Heb deze ski een dikke maand geleden in Hintertux getest, na het lezen van de review op de site van GiGi ;-)
Echt een heerlijke, veelzijdige GS-ski. De stabiliteit bij hoge snelheden is heel lekker.

woutervdb op 13 dec 2017 10:51

Absoluut een topper, vorig jaar gekocht. Op hoge snelheden perfect, maar ook op familie-dagjes op lagere snelheid prima te doen.

Edwin van Riel

Völkl Tip Rocker RTM73 Black/Orange uit 2013.
…ideaal off-pist: lekker breed onder de voet…

Eeeh, is die niet gewoon 73 onder de voet dan?

Edwin van Riel

Völkl Tip Rocker RTM73 Black/Orange uit 2013.

…ideaal off-pist: lekker breed onder de voet…

Eeeh, is die niet gewoon 73 onder de voet dan?

evr66 op 13 dec 2017 13:12

haha, wat hij zegt. Lekker breed onder de voet ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb hem nog niet, maar weet wel wat ik wil: de DYNAMIQUE ZITSKI 😀
Ga binnenkort een aanvraag bij de gemeente doen voor een tegemoetkoming.

niekniek op 13 dec 2017 09:46

Wel een (Zit)Verslag maken !!!😉

May the ski force be with you !!

Ik heb hem nog niet, maar weet wel wat ik wil: de DYNAMIQUE ZITSKI 😀

Ga binnenkort een aanvraag bij de gemeente doen voor een tegemoetkoming.

niekniek op 13 dec 2017 09:46

Wel een (Zit)Verslag maken !!!😉

CJAHulskamp op 13 dec 2017 13:20

Tuurlijk
Over 4,5week naar Flachau, dan mag ik er ook in lessen😁

Plaats een reactie