Hoe snel skie je van Kitzbühel naar Mittersill

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Komend seizoen zitten wij te denken om met de familie naar Mittersill af te reizen voor een skivakantie. We willen daar overnachten in een accommodatie vlak bij het tussen station van de Panoramabahn Kitzbüheler Alpen (G9-G10). Hier zouden wij ook graag tussen de middag samen lunchen.
Hier bij twijfelen we nog over de snelheid waarmee je je door het gebied kan verplaatsen. We maken ons het meeste zorgen over de verbinding met de 3S baan.
Ik ben benieuwd of er iemand weet hoe lang je er over doet om van de ene kant van het gebied naar de andere te skiën. Hoe lang je er over doet om de 3S baan te passeren. En of er misschien iemand is wie zijn skiline (skiline.cc) van dit gebied kan delen (PDF/Printscreen?).
Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door jeroenloof op 10 okt 2017 21:41

@Jeroenloof ik weet niet hoe hard jullie over het algemeen skien? Maar je kunt presteren door echt non-stop door te skien vanaf half 9 van Westendorf tot aan Hollersbach en dan rond 1u weer terug te zijn bij de Ki-West…

Oftewel dit is makkelijk te doen… Als de 3S een beetje doorloopt ben je met 10 minuten aan de overkant, vanaf daar kun je vrij snel bij Hollersbach zijn. Vooral nu die 2-zitten van de Zweitausender is vervangen…

Tja dat is uoteraard heel afhankelijk van je snelheid… al nemen bij mij de liften het meeste tijd in beslag. Ik haal het in 1 richting in ongeveer 1,5 uur ruw geschat. Skiline werkt trouwens niet overal in Kitzbuhel.
De 3S is trouwens zelden aanschuiven en inderdaad op een 10 tal minuutjes ben ja aan de andere kant.

*bericht bewerkt door Bruno op 10 okt 2017 22:54

en vergeet het weer niet; als het zwaar mistig is, ga je niet zo snel.

Overigens is de kant waar jullie zitten prachtig en over het algemeen lekker rustig. ik zou gewoon de meeste dagen aan die kant blijven en 2 of 3 dagen met de 3S bahn wat verder weg gaan. Dan kun je ook overwegen om 2 of 3x niet samen te lunchen zodat je relaxed het hele skigebied kunt ontdekken.

Als je in een uur / anderhalf uur van de ene naar de andere kant skied (als je dat al haalt) kun je mij niet wijsmaken dat je er ook echt van kunt genieten.

Hier een skiline van ons van 2 jaar geleden. Wij skieen lekker door; maar gaan ook wel ff zitten voor een bakkie.

https://www.skiline.cc/skiing_day/g0enqabkesf

*bericht bewerkt door Daffie op 11 okt 2017 09:51

Dank voor alle reacties hier mee kunnen we een goede keuze maken voor de ski vakantie.

Plaats een reactie