Stokinzet van de eeuw!

Hilarisch… Maar de stokinzet is mijn inziens sowieso aan de late kant ;)

Er zijn wel meer zaken aan te merken op technisch gebied ;-)

Click. Click. Peace

Hij komt in ieder geval wel heel gemakkelijk uit zn bindingen :)

Edwin van Riel

Volgens mij gaat het al goed fout vóór de stokinzet, die inderdaad laat is.

Ja, dat is inderdaad wat er mis gaat met die stokinzet… te laat :P
Dattie 'm bovenop z’n ski zet hoeft natuurlijk niet echt een probleem te zijn. ;)

*bericht bewerkt door Shane op 12 okt 2017 09:48

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gelukkig doet deze stuntelkampioen het op een lege piste en neemt hij niemand mee :D

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Maar wel heerlijk leedvermaak op deze manier… :)

‘poep happens’ zal hij zelf denken…

qua techniek, het kan inderdaad een stuk beter, maar ook een hele boel slechter…

Ik vind het uiteindelijk niet heel belangrijk of iemand technisch perfect skiet, of niet. Wat ik wel belangrijk vind is veiligheid, is het onder controle. Dit was, o.a. door de gekke manier en timing van stokinzet, dus niet onder controle…

Ik vind het uiteindelijk niet heel belangrijk of iemand technisch perfect skiet, of niet. Wat ik wel belangrijk vind is veiligheid, is het onder controle. Dit was, o.a. door de gekke manier en timing van stokinzet, dus niet onder controle…

Bart14 op 12 okt 2017 13:23

Mee eens! Maar een goede techniek helpt om veiliger en met meer controle te skiën. Veilig op hogere snelheid skiën kan alleen met afdoende techniek.
Wat wel voor deze onfortuiinlijke skiër pleit is dat hij het op een compleet lege piste doet. Hij heeft alleen zichzelf ermee, en verblijd ons met een leuk filmpje :-)

Click. Click. Peace

Techniek is inderdaad het middel om veilig en onder controle te skien. De techniek beheersing moet passen bij het ambitieniveau van het skien. Snelheidscontrole, altijd kunnen uitwijken, tijdig kunnen stoppen, etc. Maar ik hoor soms (in de praktijk en bij onze lokale borstelbaanskiclub) ook discussies over techniek die zo ver (handen x cm meer naar voren, etc.) gaan dat dat voor mij op het gebied van veiligheid niet meer veel brengt

Inzicht in de situatie is ook belangrijk (dat deed hij dus wel goed, een lege piste voor zijn gekkigheid en het toveren van een glimlach op onze gezichten).

Volgens mij zijn wij het helemaal eens ;-) Precies dit: De techniekbeheersing moet passen bij het ambitieniveau van het skien.

Click. Click. Peace

Je hebt ‘pole plant’ en je hebt ‘face plant’. Ik dacht dat die niet uitwisselbaar waren, maar nu begin ik toch te twijfelen…

Pole induced face plant

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pole induced face plant

Shane op 12 okt 2017 14:34

LOL

Plaats een reactie