Betaalbaar appartement in Champoluc gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Champoluc

Wij hebben het skigebied Monte Rosa al jaren op ons lijstje staan. Helaas kan ik weinig appartementen vinden in dat gebied of alleen heel duur.
Gaan al jaren naar Italie maar heb nog nooit meer dan €1100 voor een week betaald in de krokusvakantie. Wie heeft er een tip of weet op welke site ik kan zoeken.
Het liefst in Champoluc. Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 okt 2017 11:08: Titel meer inhoud gegeven

Voor hoeveel mensen zoek je? Hoe groot?

Click. Click. Peace

Check hier even (dit zijn prijzen inclusief skipassen)

https://www.wintersport.nl/accommodatie#resort-724:2018-02-2…

Click. Click. Peace

Hebben jullie ook al aanvragen gedaan via de site van het gebied zelf?
Weet ook niet welke week jullie vakantie valt, maar kan het toevallig zo zijn dat die met een Italiaanse vakantie samen valt? Dan kan het wel vrij vol zijn daar. Ook in bijv. de weekenden en paasvakanties is het druk in het gebied met Italianen, daarbuiten juist weer heerlijk rustig.

Hoi Rogier,
Bedankt voor je reactie. Wij gaan met 5 pers een week van 24 febr. De link die je geeft idd gezien maar heb geen € 1900 voor app. zonder skipas.
@ Tiny, heb wel link via vvv maar daar staat ook niks betaalbaars op.
Ik lees dat het gebied eigenlijk goedkoop is maar de onderkomens blijkbaar niet?
Hoop nog op de gouden tip.

Booking.com heeft bijvoorbeeld https://www.booking.com/hotel/it/champolucapartment.en-gb.ht…

https://www.booking.com/hotel/it/1-piano-diana.en-gb.html?la…

Qua accomodatie is het niet extreem goedkoop (al vind ik dit vergeleken grote Oostenrijkse gebieden in dezelfde periode niet duur). Het is niet te vergeleijken met bijv. de prijzen voor studentenreizen in oorden als Flaine. Vooral het eten, de koffie en de skipas zijn er niet erg duur.

In het Monte Rosa skigebied is überhaupt al niet erg veel accommodatie te vinden is mijn ervaring. Zeker in de (Italiaanse) vakantieperiodes. Daarbij zijn appartementen vrij duur voor wat je krijgt qua m² en voorzieningen. Ook de skipas vind ik niet per se goedkoop, hoewel ook niet te duur.

Daar tegenover staat dat het een skigebied is met enorm veel charme. De prijs die je betaalt voor accommodatie en skipas wordt deels ‘terugverdiend’ door het weids opgezette skigebied met charme en het feit dat eten en koffie inderdaad erg betaalbaar en van goede kwaliteit zijn.

Ik zou graag iets meer betalen om daarheen te gaan, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Wij hebben er vorig jaar in elk geval echt een ontzettend fijne vakantie gehad (weliswaar deels buiten de kerstvakantie, maar ook de dagen vlak na nieuwjaar was de drukte alleszins acceptabel te noemen).

Mr. Slow

@Lissy, de gouden tip is Alagna ;)

Geweldig gebied! Zeker als je van off- piste houdt! Een nachtje in een van de refugio’s overnachten en s’ morgens echt als eerste naar beneden.

Petit Coeur is top en niet duur, skidepot aan de lift.

Plaats een reactie