Oostenrijk 21-28 april 2018: Waarheen?

La Clusaz eind april/begin mei ;):
https://youtu.be/vwQVZXcZ6Yc

Nogmaals, over skien zou ik me echt geen zorgen maken in Ischgl, daar ga je best blij van worden. Het is ook lekker dichtbij natuurlijk en lijkt mij voor opa en oma leuker. Als ze het dorp (waar genoeg te zien is) zat zijn kunnen ze er bijvoorbeeld ook makkelijk met de auto op uit en vanuit de gondel lopen ze ook zo een groot pisterestaurant in voor een gezamenlijke lunch.
Ik zou overigens ook het slotweekend meepakken, dan is er groot feest in het dorp en op de berg en de sfeer is ontzettend goed. Het is absoluut geen hossende massa jongeren.
Wel accomodatie buiten de dorpskern boeken ;)

*bericht bewerkt door Shane op 13 okt 2017 11:45

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik kan op de site van La Clusaz nergens vinden tot wanneer ze dit jaar open zijn. Dat lijkt me wel een gok. Of je moet even een mailtje sturen. Maar dan nog weet je niet hoe de sneeuw is tzt daar. Dan lijkt Ischl me (inderdaad) duidelijk de beste optie. Wat houdt je tegen daar te boeken?

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 okt 2017 11:41

Waarom zo laat.
Je krijgt dan toch onbewust het gevoel dat je te laat op een feestje bent gekomen.

Of dat je in de zomer boerenkool zit te eten bij 38 graden.

Waarom zo laat.
Je krijgt dan toch onbewust het gevoel dat je te laat op een feestje bent gekomen.

Of dat je in de zomer boerenkool zit te eten bij 38 graden.

Hooykaas op 13 okt 2017 11:45

Goedkoop, vaak lekker weer, op hoogte vaak veel betere sneeuw dan met de kerst, lekker rustig, lekker lang licht buiten. Nog meer redenen nodig?

Born to Ride

@Hooykaas
Misschien wel wat laat, maar dan ook gelijk het mooiste feestje waar je ooit geweest bent ;) Zeker als het weer een beetje meezit is het een geweldige ervaring!

Boerenkool moet je overigens sowieso niet eten ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bedankt voor de vele reacties! Nog even een paar dingen verduidelijken.
Normaliter gaan we in de voorjaarsvakantie, maar dat kan dit jaar niet. En aangezien we met de kinderen toch afhankelijk zijn van de schoolvakanties, was de enige andere keuze de meivakantie.

Veenhoorn op 13 okt 2017 10:29 [@hooykaas](/profiel/hooykaas)

La clusaz is een prima bestemming, maar eind april is enkel het gedeelte Balme en het hogere deel van Cret de merle en Aiguille open.
Ik zou het niet als serieuze optie meenemen voor eind april.

Mm…@Matthias123 @Shane dan toch maar te zijner tijd eens proberen.
Als er genoeg sneeuw ligt.

@Veenhoorn Nogmaals… De keuzes met méér dan enkele liften open:
Geopende gebieden Oostenrijk: Ischgl, Turracher Höhe, alle gletscherskigebieden
Afvallers ivm zeer beperkt aanbod: Obertauern, Dachsteiner gletscher, Kitzbühel (Resterhöhe).
Geopende gebieden Frankrijk: Val Thorens, Espace Killy, Les Deux Alpes, Bonneval sur Arc
Bij goede omstandigheden: La Plagne/Les Arcs

Een indicatie vind je hier:
https://nl.bergfex.com/oesterreich/suchen/
Vul dan seizoenseinde na 23-04-2018 in. Frankrijk idem.
Sölden staat ertussen, maar volgens officiële site zijn ze al dicht dan.

Lekker naar de Hintertux / Stubaier Gletsjer of Ischgl. Ik zou men keuze tot dit beperken. Trouwens in heel wat gebieden in Oostenrijk telt de 2de week van Belgische Paasvakantie niet meer mee. Vaak sluit men een week eerder, omdat de Duitsers geen vakantie meer hebben.

Tignes in Frankrijk kan prima in die periode, doe ik ook altijd ;) als je vragen hebt dan stuur maar n bericht

Hintertuxer, Stubaier, Pitztaler of Ischgl in Oostenrijk, Tignes / Val d’Isère en Val Thorens in Frankrijk zijn allemaal goede opties, het ene gebied al wat groter dan het andere, maar allemaal hebben ze dan nog een ruim piste-aanbod.

Het grote probleem wordt wellicht lessen voor de kids: ik denk niet dat er nog veel gebieden zijn waar dan nog (groeps)lessen worden aangeboden…

Hintertuxer, Stubaier, Pitztaler of Ischgl in Oostenrijk, Tignes / Val d’Isère en Val Thorens in Frankrijk zijn allemaal goede opties, het ene gebied al wat groter dan het andere, maar allemaal hebben ze dan nog een ruim piste-aanbod

Skiwi op 13 okt 2017 20:32

40-50 km versus 200…? Als we het over Oostenrijkse Gletschers vs Ischgl hebben.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Update: Het is Tignes geworden. Een week voor de familie Jam. We zullen wel zien wat het wordt. Hopen op voldoende (verse) sneeuw.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie