Zell am See/Kaprun

Hallo ski-fanaten,
inmiddels 27 jaar geleden dat ik in dit gebied was. Heb een vraag omdat mijn geheugen mij in de steek laat. Kun je zonder skibus tussen beide gebieden skieën of ligt hier geen verbinding tussen. Moet je kiezen voor het ene gebied en dan de andere dag bv. de ander. In mijn geheugen heb ik zoiets van dat we altijd van Kaprun naar Zell am See konden skieën ergens door een soort tunneltje gingen, maar ik weet het niet meer, misschien was dat tunneltje iets anders.
Bedankt alvast.

En aan het eind van het tunneltje, zag je daar een wit fel licht? Kijk eens op de pistemap.

Je ging over een soort matten wat ik me herinner, ik heb een piste kaar van 1990, maar zie het zo niet

Je ging over een soort matten wat ik me herinner, ik heb een piste kaar van 1990, maar zie het zo niet

homi op 12 okt 2017 19:29

Dat is ook niet zo gek ;)

Het kan dus niet begrijp ik? Effe serieus jongens help me effe.

Over een soort matten van Zell am See naar Kaprun? Hm. Grijze betonplaten misschien? Twee banen breed? Met een stippellijn in het midden?

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 okt 2017 19:36

Nou laat ik zeggen dat je door een soort buis kon skieën, geen betonplaten grapjas

Het kan dus niet begrijp ik? Effe serieus jongens help me effe.

homi op 12 okt 2017 19:34

Check google maps eens ;)

Spoiler:
Het kan inderdaad niet.

En stond in die tunnel soms een trein verstopt, vol goud en schilderijen?

In mijn geheugen kon het wel, maar ben wat ouder geworden en vergeet dingen van 27 jaar terug, ha,ha. En wat ook waar is ik heb met dementen gewerkt en waarmee je omgaat …
Dus je kan alleen met de bus tussen de gebieden pendelen, das minder

Ik heb toen overigens in dat jaar wel een vlucht gehad van Kaprun naar Zell am See op de laatste dag van de vakantie per helikopter

Ik heb toen overigens in dat jaar wel een vlucht gehad van Kaprun naar Zell am See op de laatste dag van de vakantie per helikopter

homi op 12 okt 2017 19:43

Door die tunnel?

Ik ben er in 1989 geweest. Me rot gezocht naar dat tunneltje 😉

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 okt 2017 20:43

Tunnelvisie opgelopen? Was je al geboren in 1989?

Zekers. Hoe oud was jij toen?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/schmitten/kaarten…
https://www.google.com/maps/place/5700+Zell+am+See,+Oostenri…

Gewoon even op de kaart kijken. Kun je dit forum vinden, dan zal de gebiedsinfo toch ook te doen moeten zijn.

*bericht bewerkt door Bennie op 12 okt 2017 22:42

Je kunt niet van kaprun naar zell am see skieen, of andersom.
er is wel een bus verbinding

In je herinnering heb je het over een tunneltje. Vroeger ging je met een treintje door een tunnel, in het jaar ??? Is daar brand geweest. Tunnel is nu nog moeilijk te vinden.

Je kunt niet van kaprun naar zell am see skieen, of andersom.
er is wel een bus verbinding

marie-louise op 13 okt 2017 12:30

Zeker kan dat. Je moet alleen een paar kilometer prikken :)

echte mannen lopen naar boven,

In je herinnering heb je het over een tunneltje. Vroeger ging je met een treintje door een tunnel, in het jaar ??? Is daar brand geweest. Tunnel is nu nog moeilijk te vinden.

marie-louise op 13 okt 2017 13:11

11 november 2000 : https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kabeltreinramp_in_Kaprun…

Keuze op ander skigebied gevallen, ik wacht nog even tot de verbinding met de twee gebieden wordt verwezenlijkt. Gaat er komen las ik ergens!

Keuze op ander skigebied gevallen, ik wacht nog even tot de verbinding met de twee gebieden wordt verwezenlijkt. Gaat er komen las ik ergens!

homi op 22 okt 2017 09:53

Nou van zell am see gaan ze echt geen lift maken naar de kitz. Wel van maiskogel naar de kitz. Maar volgend mij is rijden sneller

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie