Wie gaan er nog meer naar Les Sybelles

Wij gaan 26 december t/m 2 januari met een groep van 6. Drie jaar geleden heb ik in Le Corbier gezeten en nu zitten we in St. Jean D’arves. Als ik het me goed herinner is st jean niet zoveel, maar kun je binnen 20 minuten in Le Corbier zijn, alwaarvandaan je overal heenkan.

Sneeuw ziet er goed uit trouwens!

Rappe jonge als je dat binnen 20 minuten doet :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Rappe jonge als je dat binnen 20 minuten doet :)

bartus op 8 dec. 2011 11:21

Zo goed is mijn geheugen ook niet meer, is het heel veel meer dan?

Lees de andere topics over Les Sybelles maar even door.

Bijvoorbeeld: https://www.wintersport.nl/forum/topic/29997
en
https://www.wintersport.nl/forum/topic/5205

Ik wens je veel sterkte;)

life is a beach, or a pile of snow

Als er nog niks aan de liften is veranderd (sinds 3 jaar geleden toen ik er was) duurt het wel 20a30min. Mij zien ze dan ook echt nooit meer in dit gebied!!

Mij krijgen ze er met nog geen paard meer naartoe gesleept, wat een drama.

bartus op 16 nov. 2011 16:32

Schitterende uitspraak! En sluit me er ook volledig bij aan!

@Max en natuurlijk het feit dat Jean D’Arves een boerengat is…

life is a beach, or a pile of snow

Nouja mijn perceptie van het gebied verschilt nogal sterk met die van sommige anderen. Ik denk dat het toch ook een groot verschil is of je snowboard of skiet. Ik ski, en heb vorige keer vanuit le Corbier menig leuk tochtje kunnen maken. Weer was toen wel prachtig trouwens

Ach, we zien wel. Ik zit zelf van 31-12 tot 07-01 in La Toussuire. Ik hoor namelijk behoorlijk wisselende verhalen. De één zweert bij het gebied, de ander wil er niet dood gevonden worden.

Zo lang er sneeuw ligt ben ik allang blij ;-)

If you snooze, you loose!

@NielsV gelukkig maar dat we niet allemaal dezelfde wensen hebben. Toch?

Skiërs zullen anders tegen het gebied aan kijken dan boarders.

Alleen als ik (snowboarder) low-budget zou gaan kies ik voor Galibier Thabor, Foret Blanche of Grand Domaine.

Ieder dus zijn ding:)

life is a beach, or a pile of snow

Is er trouwens iemand die vorig jaar half pension heeft geboekt bij Vie? Aantal jaar geleden in Corbier bij Yethi iets vergelijkbaars gehad, dit was goed te doen. Vie is de nieuwe naam van voorheen Paddy’s, van de maaltijden die ze toen serveerden lees ik veel goede dingen .

Ik weet alleen dat de Paddy’s de enige kroeg is waar nog iets te beleven valt. Van het eten heb ik geen idee

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik heb hier één van mijn beste wintersportvakanties ooit gehad.

Zaterdagmiddag aankomen in het dorp en het begon te sneeuwen (er lag bijna niets op dat moment) en vervolgens elke dag volle bak zon en elke avond/nacht verse sneeuw. Dit was voor mij echt een unieke ervaring, helemaal voor € 170,00 p.p. in een 2 kamer app. met 2 personen incl. skipas.

Het gebied is niet modern (slechte en oude sleepliften) maar als je verwachtingen niet al te hoog zijn en je hebt goede weersomstandigheden dan kun je in Les Sybelles een prima wintersport hebben.

St. Jean D’arves bestaat uit een paar appartementen, een supermarkt, skishop, een paar restaurants en een kroegje. Prima voor een skivakantie, apres-ski lijkt me een stuk minder hier.

I love wintertime

Ik weet alleen dat de Paddy’s de enige kroeg is waar nog iets te beleven valt. Van het eten heb ik geen idee

bartus op 8 dec. 2011 13:24

Paddy’s is sinds vorig jaar omgetoverd tot “Vie” http://www.bar-vie.com/

Zit o.a. ook in les Deux Alps, op zich ziet het er wel gezellig uit

ook ik (boarder) ga dit jaar naar Les Sybelles. Wij zitten van 7 t/m 14 januari in St.Sorlin. Heb ook veel negatieve verhalen gehoord maar wil het toch eerst zelf meemaken.

Vlakke stukken heb ik geen problemen mee. ik hoef eigenlijk nergens mn board uit te doen ook niet tijdens bijv. de sella ronda (ook wel prikkronda genoemd)

dus ik vraag mij soms toch wel af Waxen die mensen hun boardjes niet? Of ligt het aan gebrek aan techniek?

Hoe dan ook ik hoop er een leuke tijd te hebben en ben al snel tevreden. Als er maar sneeuw ligt is het al goed.

Als ik terug ben zal ik mijn ervaring delen al dan niet door een video verslag en zal doorgeven hoe vaak ik mn plank uit heb moeten doen.

ervaring in Vie bar heb ik een beetje (in La joue zit er ook een) en dat was niet veel soeps. Maar dat zegt natuurlijk niets over deze in Les sybelles.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik vond het qua vlakke stukken op zich wel meevallen. Als je een behoorlijke techniek hebt, en een gewaxt board, hoef je nergens stil te vallen, ik heb daar nergens hoeven lopen.

De verbindingspiste van Sorlin naar de rest van het gebied kan ijzig zijn, maar dat was toen ik er was vooral in het midden, aan de zijkanten was het goed te doen, daar lag redelijk losse sneeuw. Waarom iedereen dan toch in het midden wilde skiën, was mij een raadsel.

Het is geen gebied waar ik per sé terug wil, maar als het zo uitkomt ga ik er zonder problemen weer heen.

Running against the wind

Vanaf de 30e ook te vinden in Saint Jean D’arves :) Samen met 9 anderen. Heel veel zin in!

Ben er 4 jaar geleden ook geweest. Er waren inderdaad wel een aantal vlakke stukken, maar met een beetje ervaring kom je nauwelijks vast te staan met je board. Vond het persoonlijk een heel mooi gebied, heerlijk met alle omliggende dorpjes.

Mooiste wintersport ooit!! Niet door de sneeuw, maar door het feit dat ik mijn vriendin daar heb leren kennen, en door die ene apresski (yeti bar als ik het goed heb) kroeg die we met 15 man volledig uitgewoond hebben. Aan het eind van de week werd er nog gevraagd of we niet wilden blijven werken om voor wat leven in de brouwerij te zorgen.

Zoals gezegd was de sneeuw niet geweldig en ik meen mij te herinneren dat er 1 sleeplift was die je MOEST nemen om terug te komen. Daar stond dan ook een rij van een uur aan het eind van de dag.

Ik ga de Sella ronda doen deze kerst (als de sneeuw meezit), ben benieuwd naar het prikgehalte, viel me in les sybelles best mee namelijk.

Vanaf de 30e ook te vinden in Saint Jean D’arves :) Samen met 9 anderen. Heel veel zin in!

Ben er 4 jaar geleden ook geweest. Er waren inderdaad wel een aantal vlakke stukken, maar met een beetje ervaring kom je nauwelijks vast te staan met je board. Vond het persoonlijk een heel mooi gebied, heerlijk met alle omliggende dorpjes.

Sjoerd op 8 dec. 2011 18:03

Zeg, ik neem aan dat je wel een paar dames meeneemt he ;)

"…" Zeg, ik neem aan dat je wel een paar dames meeneemt he ;)

NielsV op 9 dec. 2011 08:17

En ik neem aan dat jij ook wel een paar dames meeneemt he! ;)

"…"

En ik neem aan dat jij ook wel een paar dames meeneemt he! ;)

Sjoerd op 9 dec. 2011 10:19

Sowieso, jammer dat ze allemaal bezet zijn

Het is inderdaad een mooi gebied, mooie omgeving enzo. En de vlakke stukken die zijn voor een beetje boarder makkelijk te overbruggen (voor skiërs sowieso). Alleen moet je in het begin misschien even leren op welke stukjes je iets meer vaart moet maken ;-)

Ik ben in totaal twee keer in dit gebied geweest en met de ervaring van een vriend die al eerder was geweest erbij, kan ik zeggen dat ze ieder jaar weer ergens minimaal één oude lift hadden vervangen. Hopelijk voor jullie is dat dit jaar de verbindingslift die je van Saint Jean naar Le Corbier brengt. Daar staat altijd een enorme rij en de lift is nog trager dan m’n oma…

Ik zit dit jaar iig van 20 t/m 29 januari in een chalet in Saint Sorlin.

Enjoy the music of life!

Dit jaar voor de tweede keer naar saint sorlin. Vorig jaar enorm naar ons zin gehad. Mooie pistes, heerlijk kunnen skiën!! Wij waren de week na de kerstvakantie en helemaal geen last gehad van drukte en wachttijden… ben misschien ook wel geduldig ;o)

wij gaan ook deze kerstvakantie naar St Jean d’Arves maar daar ligt nog bijna geen sneeuw en de liften zijn nog gesloten ?

De tweede week van de kerstvakantie gaan wij naar La Toussuire. Weet er iemand trouwens of er al voldoende sneeuw ligt? Als ik kijk naar verschillende site ivm de sneeuw, krijg ik telkens verschillende, sterk uitéénlopende antwoorden. Bij de ene ligt er geen vlokje, bij de andere zou er een halve meter liggen.

@chris: Volgens mij gaat het gebied pas 17 december open. Dus dat verklaard wel waarom de liften nog niet open zijn. En sneeuw… tsja altijd moeilijk, zeker dit jaar. Gelukkig zijn de vooruitzichten aankomende week goed :)

Even een domme vraag misschien, maar ik ga 26 december voor de tweede keer naar dit gebied. Het laatste stuk rij je flink omhoog, wat is nou het punt om je sneeuwkettingen onder te leggen? Doe je dit beneden in het dal of doe je dit pas wanneer je sneeuw tegenkomt?

Je gaat toch niet preventief sneeuwkettingen omleggen?!

Je gaat toch niet preventief sneeuwkettingen omleggen?!

Harm op 13 dec. 2011 13:08

Haha geen idee, nooit eerder hoeven doen

Als je je niet meer fijn voelt tijdens het rijden, omdat de weg besneeuwd is. Dan is het naar mijn mening net te laat ;) Dus net voor dat moment moeten ze om de banden heen.

zolang je blijft rijden kom je met winterbanden een heel eind. Is mijn ervaring

Plaats een reactie