bescherming snowboard

daar sta je dan met je nieuwe snowboard bij de ski lift en steeds botsen er mensen tegen je board, gevolg overal hapjes uit je board.
mijn vraag is, kan je je snowboard hier tegen beschermen en zo ja hoe? bij skies zie je heel vaak een metalen of plastic rand op de voorkant zitten.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Nee joh. Dan maar chips erin maar dit kan echt niet.🤡🤡

*bericht bewerkt door Patrick076 op 13 okt 2017 17:47

Met die bumpers is het net een huurboard. Helaas is het gewoon pijn lijden en af en toe een beuk geven, die skiërs interesseert het niks

Ik positioneer dan gewoon altijd mijn voet bovenop de ski van degene die tegen me aan tikt. Keertje per ongeluk vind ik niet zo erg, maar sommigen doen het erom.

Gewoon een geiritteerde een vuile blik geven…werkt altijd ;)

Waarom zit er eigenlijk standaard geen bescherming op, net als bij ski’s?

Beetje de omgekeerde wereld, drphil.

Waarom kijken mensen standaard niet gewoon wat beter uit of zijn standaard iets minder hufterig

@mrtv: het is een gewone vraag hoor. In het verkeer hebben toch ook alle auto’s bumpers.

@DrPhil Dat zijn veiligheidsvoorzieningen. Die beschermen niet tegen parkeerschades en vandalisme, i.e. happen uit je snowboard bij het invoegen in de liftwachtrij.

@bennie: het ging toch om de punt, of heb ik het nou mis? Wat daarvan zij: mijn vraag was: waarom hebben snowboards niet dezelfde rand als bij ski’s?

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 okt 2017 22:00

De punt van de ski staat in de lucht toch? Maar als mensen met het volle gewicht met hun skies op onze boards staan raken ze beschadigd en gaan de straps van de bindingen stuk, ik heb weleens de afdaling moeten doen met een halve binding omdat 1 strap gewoon afgesneden was door een ski

https://www.google.nl/search?q=snowboard+bumper&tbm=isch…

Jeroen6 op 13 okt 2017 17:15

Heb van een ski winkel gehoord dat het plaatsen van zn bumper ervoor kan zorgen dat vocht zich gaat ophopen in je board. Komt doordat je een gat moet boren in je board.

@Jbos Mij zie je ook niet met zo’n ding hoor. Je vroeg of er iets voor was, en ik geef je een link. Ook ik heb liever een chip, dan met een bumper rond te rijden. Misschien helpt dit ook?

null

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@jeroen6
Zalige stickers!!! :-) :-) :-)

Printen maar :-)

null

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Die stickers moet ik hebben! Hahaha, waar kun je ze bestellen?

@Marijnt in 2013 bij Downtown, maar ben ze recent nergens tegen gekomen. Een lokale printshop kan er vast wel iets mee.

Of je moet een board ophang systeem kopen, dan krijg je de sticker erbij ;-) http://boarddock.com/

*bericht bewerkt door Jeroen6 op 14 okt 2017 10:37

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Overigens hebben skiërs volgens mij hetzelfde probleem als boarders. Het is daarom denk ik niet dat boarders zieliger zijn dan skiërs (als het hier om gaat), maar dat mensen met eigen materiaal en die daar een beetje zuinig op willen zijn het moeten afleggen tegen iedereen die met huurmateriaal onder geen idee heeft waar hij mee bezig is. Dat kunnen ook boarders zijn dus, die met hun huurplank op mijn perfect onderhouden ski’s bivakkeren.

Als je geen beschadigingen wil dan kun je het beste je board in de tas laten. Tijdens het wachten voor de lift zul je er niet aan ontkomen dat mensen met zowel ski’s als andere snowboards tegen of over je deck heen gaan. Wat ik wel bijzonder irritant vind als skiërs hun stokken op m’n board planten en dan net doen of er niks aan de hand is. Wat ik wel eens doe als het druk is een paar ollies maken tijdens het wachten, maken ze echt wel wat ruimte.

@Easyrider als ze dat iets te vaak en iets te hufterig doen is het juist fijn om boarder te zijn. Door dan even ‘per ongeluk’ op hun binding te gaan staan is opeens hun voet los. Werkt altijd perfect bij voordringende hufters, dat zijn namelijk vaak dezelfde personen als degene die stokken voor je board zetten en er butsen in maken…

Born to Ride

Of gewoon 1 voet op de ski zetten en met je volle gewicht er op leunen, komen ze ook niet meer verder. Maar heb er in de loop der jaren wel een paar een goede duw in de juiste richting gegeven. Je wordt soms toch strontziek van dat lompe gestamp

Of gewoon kalm blijven, mensen die voorsteken en weinig respect hebben, zijn zeker niet gelukkiger. Bad karma will happen to them :-)

Glij blij door die brei :-)

Je kan ook gewoon gaan snowboarden in een gebeid waar nog geen vlieg komt. Is er ook niemand die je snowboard vernield.

Ski you later!

Plaats een reactie