Welke maat snowboard (kinderen) + schoenen

Onze kinderen skiën al sinds hun 4e en willen daarnaast ook graag gaan snowboarden met de wintersport. Ze lessen nu op een rollerbaan en hebben straks voor de wintersport 13 lessen achter de rug. Aangezien we dit seizoen vaker gebruik zullen maken van het board willen we ze 2e hands kopen.
Ze zijn op de ski’s zowel op de piste als in het snowpark te vinden, verwacht dat dit met het snowboard niet anders zal zijn.

Welke lengte qua board adviseren jullie?
Mijn zoon is 11 jaar, 36 kg en bijna 150 cm.
Mijn dochter is 9 jaar, 30 kg en bijna 140 cm.

Hoe zit het met de snowboardschoenen? Kun je deze iets ruimer dragen dan skischoenen (niet dat je de teen voelt als je rechtop staat)?
Verder nog tips waar we op moeten letten bij de aanschaf van beide?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Ik zou in jullie geval naar een goede shop gaan waar ze ook 2ehands aanbod hebben. Mocht je op marktplaats willen kopen, zoek dan de size charts per merk/model op. Als die al niet te vinden zijn, dan zijn het waarschijnlijk vrij oude boards. Kijk ook even in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

Schoenen moeten zeker niet te ruim zitten. Ook hier geldt: rechtopstaand mag je net de voorkant raken, door de knieën heen moet de teen vrij zijn. Let er ook goed op dat de hielen goed op hun plek blijven zitten met het leunen op de tenen.

Ik weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont, zo ja er is bij de biggelaar eens per seizoen een uitverkoopp van (tweede hans) wintersport spullen.

Ski you later!

Plaats een reactie