Snowboard 157 Waist With 25,5 - Schoen maat 45,5?

Allen,

Ik heb een mooi Ride Machette GT Board op het oog met de volgende eigenschappen:

  • Lengte 157 CM
  • Waist width 25,5CM

Daarnaast wil ik voor de volgende bindingen gaan:
Ride Revolt XL (maat 44,5 tot 50.)

Mijn schoenmaat is 45,5 of wel 29CM
Mijn gewicht ~78 kg
Lengte 1.84M

Nu vraag ik me af of deze combinatie netjes gaat passen.
De twijfel die ik heb ligt bij mijn schoenmaat in combinatie met XL binding en waist width van het bord.

Gaat dit goed passen en ga ik geen overhang krijgen?

Groeten,
Joost

Ik heb een vergelijkbare maat board (Nitro shadow 158cm, 25cm op zijn smalst) en wat grotere voeten (maat 46). Heb ik geen problemen mee. Er is wel beetje overhang, maar volgens mij mag dat wel

Zolang je enkel maar geslipte bochten maakt geen enkel probleem. Ga je eens proberen een gesneden bocht te maken zul je vrij snel met je hakken of tenen de sneeuw raken en onderuit gaan.
Zelf board ik met mijn schoenmaat 43-44 op een board met een waist van 27 cm en het zou nog wel iets breder mogen.

Binnenkort zijn er weer testdagen in Snowworld Zoetermeer. Daar zou je eventueel dit soort dingen kunnen testen.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 17 okt 2017 06:47

Übung macht den meister!!!

Je kan de machete ook een maat groter nemen. Bredere waist en nog steeds in de gewichtsklasse. Die verschuift namelijk niet heel heftig. Maar testen is altijd een goed idee. Want wat op papier bij je past hoeft in het echt niet de beste optie te zijn.

Let it snow, let snow, let it snow!

Word aangeraden vanaf schoenmaat 44 toch voor een minimale waist van 26 te gaan. Heb trouwens de Machete getest, ook iets te klein voor mijn voeten (maat 45) en had eigenlijk vrij weinig last van drag. Natuurlijk moet je geen scherpe eurocarves gaan doen dan

De overhang is ook erg afhankelijk van de schoen, tussen merken onderling kan ook behoorlijk verschil zitten. Kwestie van passen en uitproberen. Beetje overhang is echt geen probleem, heb ik bij mijn boards ook en met schoenmaat 44 nog niet eens zo heel erg groot.

Ik hoor dus verschillende verhalen, theorie vs praktijk etc. Besloten om gewoon te bestellen en het even aan te zien.

Voor de theoriers onder ons de volgende website tegen gekomen die uitgaat vanMax 2cm overhang:
https://snowboardingprofiles.com/how-important-is-snowboard-…
Hier staat vanalles over snowboard-width, en dat 25,5 in principe wel gaat lukken met schoenmaat 11,5.
Er zijn dus verschillende variabelen; Schoenmaat, Schoenmaatreductie, Stance, sidecut-radius

Mijn schoenen zijn trouwens de 32 JP Walker Lights, deze hebben redelijke Shoe-shrink tech, of reduced footprint.
Stance wordt waarschijnlijk -15, 15. Dus dat helpt ook nog wel mee.

Als board + bindingen binnen zijn ga ik het even na-meten en dan zal ik er een foto met jullie delen :D

null

null

null

Helemaal blij met mijn nieuwe bord :)
En voor wat betreft de overhang lijkt me niks aan de hand, beide kanten minder dan 2cm overhang. En de bindingen zorgen nog voor een beste verhoging vanaf de grond.

Zolang je geen eurocarves gaat doen, lijkt me dit prima.

Dat is prima te doen, vaak heb je er bij je hakken iets meer last van dan aan de teenzijde, wellicht kun je de binding dan nog iets verschuiven. Maar ik verwacht niet dat je hier problemen mee gaat krijgen, dit heb ik ook ongeveer wel aan overhang bij mijn boards

Zolang je geen eurocarves gaat doen, lijkt me dit prima.

Tiny-M op 23 okt 2017 10:06

Volgens mij deed ik nog niet eens m’n best maar lag vrij snel op m’n gat afgelopen zondag. :p

Übung macht den meister!!!

Zolang je geen eurocarves gaat doen, lijkt me dit prima.

Tiny-M op 23 okt 2017 10:06

Volgens mij deed ik nog niet eens m’n best maar lag vrij snel op m’n gat afgelopen zondag. :p

RFKANGOO op 23 okt 2017 18:29

Misschien een lesje nemen? ;)

Oh nee, heel drag was t.

Zolang je geen eurocarves gaat doen, lijkt me dit prima.

Tiny-M op 23 okt 2017 10:06

Volgens mij deed ik nog niet eens m’n best maar lag vrij snel op m’n gat afgelopen zondag. :p

RFKANGOO op 23 okt 2017 18:29

Misschien een lesje nemen? ;)

Oh nee, heel drag was t.

Tiny-M op 23 okt 2017 20:00

Als je nog tips hebt hoor ik het graag. ;)

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie