Atomic Blackeye Ti of Salomon X-pro SW

Goedenavond,

Ik heb momenteel twee paar tweedehands latten op het oog welke uit de verhuur van vorig jaar beschikbaar zijn.

Ik ben 185, bijna 90 kg en een zeer licht gevorderde skiër.
Momenteel kom ik met gemak blauwe pistes af, rood gaat ook prima mits het niet vol hobbels ligt.
Ben niet van het vol gas naar beneden naar lekker bochten pakken en gecontroleerd afdalen.

Omdat huren vrij duur is en ik graag eigen ski’s wil kopen, heb ik de volgende twee latten op het oog:

Atomic Nomad Blackeye Ti van 174 cm

Of

Salomon Xpro SW van 176 cm

Ik vind kortere ski’s prettig omdat bij mij de punten nog weleens willen kruisen ;-)

Iemand op korte termijn advies omdat het een aanbieding betreft en ik dus snel moet handelen!

Alvast bedankt!

Bram

De Salomon vind ik een stuk stabieler, zekerder en meer grip hebben dan de Atomic. Dus ik zou voor de Salomon gaan, hoewel die wel wat meer energie en techniek vergt om goed te skiën. In dat opzicht zijn het best verschillende ski’s. En het kan zijn dat je op de Salomons nog wat moeite gaat hebben als de pistes niet super strak zijn.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 okt 2017 20:05

techniek vergt om goed te skiën.

GiGi op 17 okt 2017 19:52

Dat is te leren en vind ik ook leuk om te doen.
Overigens sta ik natuurlijk open voor andere suggesties waar ik eventueel naar op zoek kan. Mijn budget is max 200 euro.

Heb bijvoorbeeld ook een setje Volkl RTM 75 IS van 173 cm of Blizzard Power LTD vab 174 cm gevonden.

*bericht bewerkt door Bram89 op 17 okt 2017 20:23

@Bram89 heb je al schoenen? Van goed passende eigen schoenen heb je zo veel meer profijt dan eigen ski’s.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane heb vorig jaar een setje Salomon X-pro 100’s aangeschaft! :)

Tja, dan kun je eigenlijk niet anders dan de XPro ski’s erbij nemen 😉.
Maar let op, (ik ga hier op GiGi af) je hebt dan een redelijk stijve set voor iemand wiens punten nog wel eens kruisen. De lengte is daarbij namelijk niet het probleem, maar het gebrek aan druk. Hoe stijver schoen en ski, hoe meer druk je nodig hebt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De X-pro 100 schoenen vallen heel erg mee hoor, eigenlijk zijn ze gewoon super-comfy :-)
Maar goed, ik zou ook voor de Salomon ski’s gaan als het tussen de twee moet gaan.
Persoonlijk zou ik mijn budget wat verhogen en een fijne ski kopen die heel vergevingsgezind is en in het geval van de topicstarter een laagje (1) titanium erop nemen gezien hij geen pluimgewicht is.

Wat kosten ze nu?

Die Blackeye Ti is ook een prima lat voor TS.

Ik zou de beste deal nemen.

Alle 4 de sets tussen de 180 en 200 euro!

Hoe denken jullie over deze twee?

Heb bijvoorbeeld ook een setje Volkl RTM 75 IS van 173 cm of Blizzard Power LTD van 174 cm gevonden.

Ik denk dat de Blizzard je in de weg gaat zitten. Volkl zou wellicht kunnen gezien de specs, maar ik ben het wel met @RRski eens. Ik heb met alle anderen geen ervaring, maar aan de Nomad kun je je geen buil vallen.
Tenzij je iemand bent die het bovengemiddeld (veel sneller) snel oppakt of echt uitdaging zoekt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Alle 4 de sets tussen de 180 en 200 euro!

Hoe denken jullie over deze twee?

Heb bijvoorbeeld ook een setje Volkl RTM 75 IS van 173 cm of Blizzard Power LTD van 174 cm gevonden.

Bram89 op 17 okt 2017 22:59

Da’s echt te duur. Voor een goeie 370 euro koop je over een paar maanden nagelnieuwe Fischer F18’s van dit seizoen. Of voor 270 euro nieuwe F17’s… ok, geen metaal maar je zal er echt plezier aan hebben. https://www.sport-bittl.com/de/fischer-progressor-f17-pr-16-…

Kijk eens naar de Kästel lx82. Super fijne ski, iets breder, maar veel beter dan de atomic’s. Rond de 200 euro moet kunnen.
Heb ze zelf ook naast offpiste ski’s.

Budget verhogen en Salomon Xdrive kopen

Piste riderrrrr

Budget verhogen en Salomon Xdrive kopen

Patrick71 op 18 okt 2017 14:26

Behalve dat dat niet is wat de TS wil, Welke dan en waarom?

LA NORMA😍☃️

Knoop is doorgehakt, ben ondanks reacties van sommigen toch voor de Atomics gegaan. Deze stonden bij een winkel waar ik ook mijn schoenen heb gekocht en de set was slechts 5 a 6 keer gebruikt in de verhuur. Zij leveren goede service en stellen de bindingen nog gratis voor me af.

De Salomon’s en ander latten waren via internet en dus lastig te beoordelen.

Thanks iedereen voor alle reacties en meedenken!

Prima keuze hoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad heel verstandig. Gisteren testski’s bekeken. Ze zouden maar 3 keer zijn gebruikt. Ze zagen er niet uit! Misschien dat één van die drie alle andere skiërs bij de lift voor heeft gelaten. Maar dat ze dan verplicht eerst over zijn ski’s heen moesten skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 okt 2017 18:50

Plaats een reactie