Winterberg midden december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

We willen met een groepje vrienden van 16 tot 20 december naar winterberg. Super gezellig alleen is het gebied niet heel sneeuwzeker, ondanks de vele kunstsneeuw kanonnen. Wat is jullie ervaring rond midden december?

Een ander punt is gaan we last minute boeken of gewoon nu al. Wat is jullie ervaring met last minute boeken in winterberg? Kan je dan nog een beetje een betaalbaar huisje vinden of moet je daarvoor er echt op tijd bij zijn.

Die periode valt buiten de kerstvakantie dus ik weet vrij zeker dat je prima last-minute wat kunt vinden in Winterberg. Zoals je zelf aangeeft kan er rond die periode als het redelijk koud is geweest prima geskied worden. Echter kan het ook te warm zijn geweest voor kunstsneeuw en dan kun je helaas weinig qua skieen. Ik zou dus wachten met boeken!

Mr. Slow

Maandje later meer kans op skiën, maar inderdaad last minute boeken.
Zoek meestal wat op via de vvv site van Winterberg zelf, zit altijd wel wat betaalbaars bij tussen.

Last minute en duimen dat t goed gaat. Vorig jaar begin december geweest, was niet superveel open maar genoeg om je te vermaken.

Voor de kerst gaat er vrijwel niemand naar Winterberg terwijl je er vaak prima de piste op kunt. Ik zou ook last minute boeken, accommodatie vind je dan altijd wel. In de afgelopen jaren kan ik mij zeker 2x herinneren dat er eind november of begin december al een flink pak natuursneeuw viel. Dus het kan ook prima uitpakken.

8 op 10 keer kun je dan skiën, maar zoals anderen ook aangeven: plek zat voor last-minute

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Idd, last minute. Vorig jaar midden december geweest op zaterdag / zondag en heel de hoofdas was open. Als de Kappe open is, dan is dit voor mij het signaal om te gaan. Heb toen zelfs de dag zelf nog geboekt via Booking. Het viel me wel op de restaurants op de piste zondag druk waren en op de piste daar zelf niks van te merken was. Daaraan kun je goed merken hoe gigantisch hun capaciteit wel niet is geworden!

Op de pistes kan het nog aardig druk zijn hoor! Alleen de opstoppingen bij de sleepliften (die er niet meer zijn op belangrijke plekken) zijn er niet meer. Er is eigenlijk nog maar een lift waar je soms lang moet wachten. Echt druk wordt het meestal pas na kerst.

*bericht bewerkt door Frank9 op 19 okt 2017 21:34

Plaats een reactie