Mammut Stoney HS Thermo jas Dames

Ik zou graag een nieuwe skijas aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar de Mammut Stoney. Probleem is dat ik deze nergens kan passen en enkel online kan kopen. Heeft iemand ervaring met Mammut en nog beter met dit model van jas? Als ik kijk naar de maattabel van Mammut zou ik een S hebben. Ik heb altijd een S gehad van skijas. Mijn jas van O’Neill en van Burton in maat S zitten momenteel te juist/te krap als ik er een fleece onder draag, vandaar dat ik twijfel om toch voor een M te gaan.

Mijn vrouw heeft deze jas. Het gaat om de dames versie ze zit rond de xs-s ze is 1.60 net vijftig kilo.

Click. Click. Peace

Mijn vrouw heeft deze jas. Het gaat om de dames versie ze zit rond de xs-s ze is 1.60 net vijftig kilo.

Rogier op 18 okt 2017 20:15

Welke maat heeft uw vrouw in de Mammut jas genomen?

XS

Click. Click. Peace

Ik heb meerdere kledingstukken van Mammut, waaronder jassen (niet de Stoney), dus ik heb wel een goed beeld van de maatindicatie. Ik ben 1.80m en weeg 65 kilo. Ik heb maat M conform de maatindicatie van Mammut en die klopt bij mij. Ik denk dat je gerust de S kan nemen.
Tip: Bergzeit geeft nu 10% korting op alle kleding van Mammut

Mijn Mammut-jas (softshell) maat S zit als gegoten. Ook met een dikke fleece eronder. Ben 1.70 en weeg 58 kilo. Truien en broeken van Mammut bij mij ook maat S. Heb je hier wat aan?

*bericht bewerkt door Karien op 19 okt 2017 15:49

Ik kan niks zeggen over danesjassen. Ik heb een paar hardshells, die ik draag met (winter) en zonder fleece (zomer) eronder. Het is mijn ervaring dat je met de pit zips heel makkelijk de maat kunt variëren. Met pit zips helemaal open is hij zowat een maat groter en past een fleece makkelijk. De mammut spullen die ik heb (baselayer en fleece) zijn precies volgens de maattabel. In tegenstelling tot de Noord-Amerikaanse merken (North Face, Patagonia en Arcteryx) die altijd een halve maat groter vallen.
Vanwaar speciaal deze jas?

Plaats een reactie