Shell broek, hoe warm is dat?

Afgelopen zomer heb ik mijzelf getrakteerd op een Burton M AK 2L Cyclic Pant snowboardbroek… Hiervoor heb ik altijd een gevoerde Colombia broek gehad en nooit last van kou gehad. (droeg er geen thermo broek onder).

Omdat ik geen ervaring heb met een shell broek, weet ik niet echt goed hoe ik me voor kan bereiden… Afgelopen weekend heb ik de broek gedragen met de ventilatieritsen open en alsnog had ik het warm (ok ok, dat was vanwege de 1e skiles…).

Ik weet dat iedereen anders is, maar misschien wat tips/tricks?

Ik neem aan dat de 1e skiles niet in de bergen was……

Als je naar de bergen gaat neem jeeen thermo broek mee en de eerste dag doe je hem niet aan, heb meent koud doe je hem de volgende dag wel aan, je kan ook als je een rugzak mee hebt je thermo broek daarin en hem ‘s ochtends niet aan doen en als je hetkoud hebt na de kuch wel.

Ski you later!

Nee de skiles was indoor bij Snowworld, dus -4 of zo wel, maar geen wind…

Onder een (hard)shell vind ik het altijd wel fijn om een baselayer te dragen. Die heb je in alle soorten en maten, van dun tot dik en van goedkoop tot heel duur. De hoofdreden waarom ik ze draag is om ervoor te zorgen dat vocht snel wordt afgevoerd van je lichaam.

@TessaSki in de volksmond spreekt men over ‘thermo’, maar dat is eigenlijk wat anders.

When life gets too complicated.... SKI

Ik zal mijn craft active broek in de rugzak stoppen… maar denk persoonlijk dat dat erg warm is… maar goed, we shall see!

Ik vind het heerlijk, Thermo (baselayer ) er onder shell er over en klaar.
In snowworld doe ik altijd mn gevoerde broek aan, daar is het toch ‘‘anders’’ koud.
Tip kijk voor een wat dunnere baselayer en een wat dikkere. voorkeur merino wol. Soms alleen wat koude billetjes als je lang met slecht weer in een stoeltjes lift zit.

echte mannen lopen naar boven,

Koud of warm, altijd een thermo aan. Bij warm weer plakt je broek niet zo aan je benen en bij koud weer lekker warm.

Übung macht den meister!!!

Hier ook altijd een thermo/baselayer onder de shell pants, ook als het warmer is

Onder de shell heb ik een 3/4 baselayer van peak (is wel dik). Heb t nauwelijks koud, behalve in Zoetermeer. Daar kan het gewoon heel gek koud zijn.

Onlangs deze gekocht. https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Heren-thermobroek/p100223984…

heel prima spul voor een zacht prijsje.

Ik draag deze eigenlijk altijd onder mijn Spyder broek.

Je weet niet wat je niet weet.

Koud of warm, altijd een thermo aan. Bij warm weer plakt je broek niet zo aan je benen en bij koud weer lekker warm.

RFKANGOO op 19 okt 2017 12:25

DIT

Maar je kan inderdaad evt een iets dikkere en iets dunnere baselayer kopen en afhankelijk van temperatuur buiten afwisselen.

Wat is dan een voorbeeld van een dunne base layer voor iemand die het eigenlijk altijd warm heeft?

When life gets too complicated.... SKI

Als we het hebben over baselayer broeken:

Ik gebruik iets van Spyder als het warm is (type kan ik even niet terugvinden, maar dun, helemaal synthetisch - bij de meeste merken heet dit iets als ‘Active’ of zo: vooral de vochtafvoering staat centraal, vaak layers voor zomersporten). Als het heel koud is gebruik ik Peak Performance Heli Tights onder mijn hardshell. Maar ik heb het - net zoals jij - nooit koud eigenlijk.

*bericht bewerkt door GiGi op 19 okt 2017 13:43

Wat is dan een voorbeeld van een dunne base layer voor iemand die het eigenlijk altijd warm heeft?

Miel op 19 okt 2017 13:32

Gebruik zelf het liefst Mons Royale. Lekker dun merinowol, nooit te wam mee eigenlijk (koud ook niet trouwens).

Ik heb een craft L1 Ventilation broek… (kwam ik achter…) Gekocht einde vorig seizoen in de aanbieding… Maar kan die dus niet vinden online… maar ventilation klinkt goed…;-)

Ik draag tijdens het skien altijd Akeleie shirts van Bergans of Norway.
Deze zijn van merino wol met een polyester binnenlaag, waardoor het niet kriebelt. Als je niet tegen (merino)wol kunt op je blote huid, is dat polyester laagje ideaal!

Als het écht koud is draag ik een Akeleie long John onder mn hardshell broek eventueel met een Akeleie boxer. Heel comfortabel en het stinkt niet na een dag actief te zijn geweest.
Maar ik heb het eigenlijk altijd (te) warm, dus ik draag de ‘lange onderflap’ alleen als het echt koud is en het sneeuwt.

*bericht bewerkt door Spet op 23 okt 2017 14:36

Better people, better food... and better beer!

Plaats een reactie