Les Menuires 20 januari, 8e man/vrouw gezocht!

Hallo Wintersporters! wij, een groep van zeven (4 vrouwen en 3 mannen, leeftijd 38 tot 50) zoeken nog 1 reisgenoot die gezellig is (uiteraard), van skiën houdt, geen beginner is (maar ver gevorderd hoeft ook niet) en de week van 20 januari naar Les Menuires wil. We hebben al een fantastisch appartement geboekt in Reberty 2000, prachtig uitzicht vanaf de berg, met links en rechts de pistes. Ski in en ski out! Via de accommodatie hebben we ook een toffe deal voor de skipassen. De kosten per persoon (appartement inclusief skipas voor het gebied L3V) zijn € 574,25. Daar kan nog iets bij komen voor een parkeerplek. We hebben er nu twee. Maar dat is 50 euro per plek. Ook komt er nog toeristenbelasting bij, zodat je uiteindelijk tegen de 600 betaald.

We gaan met zijn 8en carpoolen in 2 of 3 auto’s en zoals het er nu voorstaat vertrekken we op vrijdag en overnachten we onderweg. Maar dat is nog niet zeker. Wat wel zeker is is dat we binnenkort elkaar gaan ontmoeten, want de meesten kennen elkaar niet, allemaal via het forum bij elkaar gekomen met uitzondering van 1 stel en mijzelf en een vriendin.

De accommodatie is hier te bekijken: https://www.chaletsdusoleil.com/appartements/8-10-personnes-…

Stuur een pb als je geïnteresseerd bent!

groetjes Cindy

*bericht bewerkt door cindysmit op 20 okt 2017 11:56

Cindy,
Voor de praktische kant van de zaak : gaan er ook Belgen mee ? Kwestie van het gemak van afspreken vòòr het skiën maar ook bij het vertrek …
Piet

Hoi Piet, nee. Maar ik zie er geen probleem in als die wel mee zou gaan. We wonen allemaal in de Randstad en België is niet zo ver. Groningen is verder.
Gr Cindy

Jammer. Ik had die 8e kunnen zijn, maar ben er al in dezelfde week met vrouw en schoonzus, die beiden niet skien. Die hadden best ook een keertje naar de zon gewild en dan bedoel ik niet de winterzon. Hoe het zij, ik kom jullie daar wel een keer tegen. Zit zelf onderaan in Preyerand, terwijl Reberty bovenaan het dorp is. Overigens @Piet, ik ben een halve Vlaming, t.w. een Zeeuws-Vlaming. En “een toffe deal” lijkt inderdaad wel echt Vlaams. Succes bij het zoeken.

Hen48

Hoi ! Zeker jammer. Wie weet kun je een keer een dagje mee skiën. Ik begrijp dat jij als enige gaat skiën van je gezelschap?

Enne…toffe deal. Is dat Vlaams??? Misschien ben ik dat zonder t te weten haha

Hoe doen jullie dat met de bedden? Het zijn zo te zien drie grand lits.

Hoi @DrPhil dat is juist binnen de huidige samenstelling is dat geen probleem. Er zijn bovendien ook nog twee losse bedden. In totaal dus 8 vaste bedden en geen gebruik van de slaapplaatsen in de woonkamer. Ik ben overigens de jongste telg van de groep (37 jaar).

Groet Maurice

@hulst, gezellig als je mee skied! Jammer dat je net te laat bent om toch met ons mee te gaan!

@astrid e.a. Ik ski al 10 jaar in het gebied en daarvan al voor het 8e jaar alleen. vertrekken met de eerste liften en zo laat mogelijk terug.
Er is alleen 1 probleem. ik ben nog vele jaren ouder dan de oudste in jullie gezelschap.

Hen48

@astrid e.a. Ik ski al 10 jaar in het gebied en daarvan al voor het 8e jaar alleen. vertrekken met de eerste liften en zo laat mogelijk terug.
Er is alleen 1 probleem. ik ben nog vele jaren ouder dan de oudste in jullie gezelschap.

Hen48

@hulst, ik las net dat je uit 1948 komt, dus al 69! Knap dat je nog steeds met veel plezier skied! Ik hoop dat ik dat dan ook nog steeds kan! Als je plezier in het skiën hebt, komen we je vast wel een keer tegen! Of skiën we samen 😀

Ik heb jaren geskied met een groep waarvan de oudste 85 was. Ik kon die gasten echt niet bijhouden. En aan het eind van de afdaling vroegen ze altijd aan me: gaat het weer een beetje?

@drPhil haha. Ik had dat eens met iemand die wel wat jonger was, in de 60. Die schepte een beetje op dat hij zo goed kon skiën dacht ik. We gingen toen een stukje skiën, en ik dacht, dat wordt een makkie. Maar ik moest behoorlijk mijn best doen om hem bij te houden 😀

@astrid71: hij was zeker met de VUT? Die van mij hadden niks te doen. Dus gingen ze in arren moede maar drie keer per jaar skiën en de halve marathon lopen.

Wat oud zijn betreft. Ik ben op 57-jarige leeftijd begonnen. Heb wel 3 jaar les genomen in Les2-Alpes en Les Menuires. Ski in de 4 donkere maanden ook wekelijks in de hal. Ik ski alles, behalve zwart, daar is ook niet zoveel eer aan te behalen. Ze mogen me zo enkele maanden naar de Alpen sturen. Trois Vallees is een onovertroffen gebied al heb ik, behoudens 2x Les Deux Alpes, geen vergelijkingsmateriaal. Forum discussies vind ik heerlijk.

Hen48

Knap hoor, op je 57e beginnen. Nou je leest het, je kunt doorskien tot 85.

Waar een wil is, is een piste. Heb wel wat last van phpd (pijntje hier pijntje daar) Artrose is zo’n artikel, maar het gekke is dat ik niks voel als ik ski. Ik wil maar aangeven dat je nooit te oud bent. Les nemen is wel essentieel.

Hen48

Phpd, Haha! Die kende ik nog niet.

Knap dat je pas op 57 jarige leeftijd begonnen bent @hulst! En nu dus helemaal de smaak te pakken! Skiën geeft hele goede afleiding voor van alles! 😀
@drPhil, die oudere man waar ik mee skiede was een Oostenrijker, dus geen wonder dat hij goed kon skiën! En al met pensioen denk ik.

@drPhil. Ik kwam vorig jaar ergens in Trois Vallees hoog op de piste een mevrouw uit Dordrecht tegen van 75. Ze had een afspraak met de chirurg voor een nieuwe knie afgemeld/uitgesteld…ze moest eerst gaan skien.

Hen48

Heb wel wat last van phpd (pijntje hier pijntje daar) .

Hulst op 25 okt 2017 13:54

Lol!! die kende ik nog niet :D

Weet niet waar die hem gestolen heeft maar hij komt van mijn vrouw. Die mankeert nooit wat, maar op de vraag hoe het met haar man gaat zeg ze steevast dat die nog wel last heeft van phpd.

Hen48

Is dit dezelfde groep als in het andere topic (“Wie gaat er in januari mee met 4 enthousiaste en ervaren skiers naar L3V?”)?

@drphil ja klopt. Maar inmiddels 7 dus

Dag Cindy en de rest. Weet even niet op welk bericht ik moet reageren. Ik wil graag mee. Heb al contact gehad met Astrid en Marco deze week. Heb nog een aantal vragen, bij wie kan ik die in pb stellen.

Mensen de 8e is een vrouw geworden en ze heet Gerda!

Hoi Cindy,
Mocht je nog een afhaker hebben…
Deze 45 jaar jonge sneeuwfanaat sluit graag aan!
Groet,
Vico

Plaats een reactie