voor het eerst alleen op wintersport (18 jaar)

beste wintersporters,
voorheen ging ik altijd met mijn ouders op wintersport. dit jaar zullen zij niet op wintersport gaan, dus ben ik alleen.
zouden jullie mij kunnen helpen een geschikt skigebied te vinden voor een zo laag mogelijke prijs?
ik ben 18 jaar, maar nog niet in bezit van rijbewijs.
ik zoek een middelgroot tot groot skigebied, voorkeur gaat uit naar Oostenrijk maar als elders een beter gebied te vinden is, is dat ook prima.
ik ben een gevorderde skiër en kan elke piste afkomen, ook heb ik mijn eigen materiaal.
ik ben ook op zoek naar een accommodatie, houd er rekening mee dat ik waarschijnlijk geen auto tot beschikking heb.
ik ben ook nog eens aangewezen op de schoolvakanties, tijdens kerst/ oud en nieuw is geen optie.

wie kan en wil mij hierbij helpen?
ik hoor het graag!

part time skier, full time savage

Zoek via dit Forum een groep waar je bij aan kunt sluiten! Er worden regelmatig oproepen geplaatst en dan heeft diegene vaak een auto.

Als alternatief zou je kunnen doen wat @Vic2000 vorig jaar heeft gedaan: een reis met een Belgische organisatie die reizen voor jongeren organiseert (welke weet ik niet meer). Schijnt erg goed bevallen te zijn en gaan met de bus.

Of boek een reis met vervoer en accommodatie via bijvoorbeeld Husk.

Mr. Slow

@Stefdeboer als je lowbudget wilt en je hebt geen auto tot je beschikking zou ik lekker een busreis doen via een grote touroperator. Partijen als Bizztravel, Sunweb en Husk bieden een hoop reizen aan voor een leuke prijs. Vaak zit je dan wel met een aantal kamergenoten in een klein hok, maar het is vaak wel reuze gezellig. Wel gaan die reizen best vaak naar Frankrijk omdat daar over het algemeen meer budgetaccomodaties beschikbaar zijn die geschikt zijn voor groepen jongeren.

Born to Ride

Qua budget en geen auto nodig hebben zou ik toch eerder voor Frankrijk gaan. Inderdaad hierboven genoemde operators met vaak skipas & accomodatie bij de prijs in.

Qua gebieden kom je denk ik snel uit bij Flaine (Grand Massif), Les Sybelles of Devoluy in een gezellig hokje.

Qua reizen in Oostenrijk zijn de gebieden in het Zillertal vaak nog redelijk goed te doen. Mayrhofen, Gerlos, Hochfügen. En Skiwelt heeft ook niet gek dure plekken. Beide wel hoog Nederlander gehalte in die periode.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 23 okt 2017 15:06

Alleen gaan is zéér duur met een reisorganisatie, je betaalt steeds voor 2. Ik ga meerdere keren per jaar alleen skiën en organiseer alles zelf: is véél goedkoper.
Ik heb nog geen goedkopere busreis als bij Winterliner gevonden. Is wel de meest chaotische organisatie die ik ooit heb meegemaakt op een busreis.
Je moet dan wel zelf een accommodatie boeken en eventueel nog een transfer naar je skigebied. In Frankrijk is dit Altibus.
Zelf betaal in ong 1000€: busreis + mini-studio + 8 daagse skipas met kerst en hetzelfde met krokus (dan is de bus goedkoper, maar de studio duurder).

heb je al eens overwogen om met een georganiseerde jongerenreis mee te gaan? deed Ik vroeger ook regelmatig, en daar waren bijna uitsluitend andere jongeren die ook alleen mee gingen. vaak al leuke mensen ontmoet van zodra je op de bus stapt.

Als je een goeie skiër bent, zou je een vrijwillige monitor/begeleider-plaatsje kunnen overwegen bij een reisorganisatie. Dat is misschien vroeg dag voor dit seizoen, maar het geeft je wel mogelijkheden om op de sneeuw te staan zonder een diepe portemonnee.

Ik ken de situatie in Nederland niet goed, maar in België zijn er mogelijkheden genoeg voor de schoolvakanties, omdat er dan veel moni’s nodig zijn. Diploma van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen is ideaal, maar de meeste reisorganisaties hebben ook interne opleidingen omdat er niet voldoende gediplomeerde instructeurs beschikbaar zijn tijdens deze periodes.

Als je een goeie skiër bent, zou je een vrijwillige monitor/begeleider-plaatsje kunnen overwegen bij een reisorganisatie. Dat is misschien vroeg dag voor dit seizoen, maar het geeft je wel mogelijkheden om op de sneeuw te staan zonder een diepe portemonnee.

Ik ken de situatie in Nederland niet goed, maar in België zijn er mogelijkheden genoeg voor de schoolvakanties, omdat er dan veel moni’s nodig zijn. Diploma van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen is ideaal, maar de meeste reisorganisaties hebben ook interne opleidingen omdat er niet voldoende gediplomeerde instructeurs beschikbaar zijn tijdens deze periodes.

Morzel op 23 okt 2017 17:33

je hoeft zelfs niet goed te kunnen skiën, met organisaties als skikot/ husk etc kan je gewoon mee als reisleiding voor een weekje ( of 2 of 3 of…)

Hola stef, ik zou je rijbewijs halen en een week naar landgraaf gaan👍👍

Als je een goeie skiër bent, zou je een vrijwillige monitor/begeleider-plaatsje kunnen overwegen bij een reisorganisatie. Dat is misschien vroeg dag voor dit seizoen, maar het geeft je wel mogelijkheden om op de sneeuw te staan zonder een diepe portemonnee.

Ik ken de situatie in Nederland niet goed, maar in België zijn er mogelijkheden genoeg voor de schoolvakanties, omdat er dan veel moni’s nodig zijn. Diploma van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen is ideaal, maar de meeste reisorganisaties hebben ook interne opleidingen omdat er niet voldoende gediplomeerde instructeurs beschikbaar zijn tijdens deze periodes.

Morzel op 23 okt 2017 17:33

betekend dit dat je de rest van de reizigers les geeft, of enkel begeleid? dit klinkt beide namelijk erg leuk :) wat zouden de kosten dan ongeveer zijn?

part time skier, full time savage

heb je al eens overwogen om met een georganiseerde jongerenreis mee te gaan? deed Ik vroeger ook regelmatig, en daar waren bijna uitsluitend andere jongeren die ook alleen mee gingen. vaak al leuke mensen ontmoet van zodra je op de bus stapt.

piraat op 23 okt 2017 15:35

wel naar gekeken, maar dan ben ik nauwelijks goedkoper uit. zeker als je zoals ik bent aangewezen op schoolvakanties

part time skier, full time savage

Hola stef, ik zou je rijbewijs halen en een week naar landgraaf gaan👍👍

DaanJansema op 24 okt 2017 11:03

toch niet echt waar ik naar opzoek ben daan XD

part time skier, full time savage

Qua budget en geen auto nodig hebben zou ik toch eerder voor Frankrijk gaan. Inderdaad hierboven genoemde operators met vaak skipas & accomodatie bij de prijs in.

Qua gebieden kom je denk ik snel uit bij Flaine (Grand Massif), Les Sybelles of Devoluy in een gezellig hokje.

Qua reizen in Oostenrijk zijn de gebieden in het Zillertal vaak nog redelijk goed te doen. Mayrhofen, Gerlos, Hochfügen. En Skiwelt heeft ook niet gek dure plekken. Beide wel hoog Nederlander gehalte in die periode.

Tiny-M op 23 okt 2017 15:04

frankrijk lijkt op dit moment inderdaad de beste optie! een hoog Nederlander gehalte heb ik geen probleem mee, aangezien ik toch op mezelf ben aangewezen kan ik misschien juist wat nieuwe contacten leggen :)

part time skier, full time savage

Als je een goeie skiër bent, zou je een vrijwillige monitor/begeleider-plaatsje kunnen overwegen bij een reisorganisatie. Dat is misschien vroeg dag voor dit seizoen, maar het geeft je wel mogelijkheden om op de sneeuw te staan zonder een diepe portemonnee.

Ik ken de situatie in Nederland niet goed, maar in België zijn er mogelijkheden genoeg voor de schoolvakanties, omdat er dan veel moni’s nodig zijn. Diploma van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen is ideaal, maar de meeste reisorganisaties hebben ook interne opleidingen omdat er niet voldoende gediplomeerde instructeurs beschikbaar zijn tijdens deze periodes.

Morzel op 23 okt 2017 17:33

betekend dit dat je de rest van de reizigers les geeft, of enkel begeleid? dit klinkt beide namelijk erg leuk :) wat zouden de kosten dan ongeveer zijn?

Stefdeboer op 6 nov 2017 15:02

Kan beiden, ik ben ooit als begeleider meegeweest met onrganisaties als husk/skikot en daar bestaat je taak er uit na het skieen klanten dronken te krijgen op de apres-ski, savonds feestjes organiseren en overdag ben je grotendeels vrij om te doen wat je wil ( je krijgt er zelfs een klein beetje voor betaald trouwens). de kosten waren dan vaak je skijas met logo die je zelf moest aankopen en natuurlijk eten en drank, hoewel dat vaak wel geregeld kon worden met de locale parterbars etc. Al bij al heel leuk om te doen, wel best vermoeiend als je ook nog graag heel de dag op de piste staan naast heel de nacht te feesten.
al moet ik eerlijk zijn dat je voor dit sort begeleiding al aan de late kant bent: vaak worden daar reeds in September planningen opgesteld, maar je kan wel nog steeds proberen natuurlijk.

Wat betreft skiles geven: daar hebben ze altijd en overal handen te kort in de schoolvakanties.

*bericht bewerkt door piraat op 06 nov 2017 15:48

Als je een goeie skiër bent, zou je een vrijwillige monitor/begeleider-plaatsje kunnen overwegen bij een reisorganisatie. Dat is misschien vroeg dag voor dit seizoen, maar het geeft je wel mogelijkheden om op de sneeuw te staan zonder een diepe portemonnee.

Ik ken de situatie in Nederland niet goed, maar in België zijn er mogelijkheden genoeg voor de schoolvakanties, omdat er dan veel moni’s nodig zijn. Diploma van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen is ideaal, maar de meeste reisorganisaties hebben ook interne opleidingen omdat er niet voldoende gediplomeerde instructeurs beschikbaar zijn tijdens deze periodes.

Morzel op 23 okt 2017 17:33

betekend dit dat je de rest van de reizigers les geeft, of enkel begeleid? dit klinkt beide namelijk erg leuk :) wat zouden de kosten dan ongeveer zijn?

Stefdeboer op 6 nov 2017 15:02

Beide zijn mogelijk, afhankelijk van bij welke organisatie je terecht komt, en wat je kan.
Op de websites van de meeste organisatoren vind je wel een link voor begeleiders/monitors in spe.

Je bent waarschijnlijk aan de late kant voor dit seizoen, maar… niet geschoten is altijd mis ;-).

Plaats een reactie