midweek in de krokus

Hallo,

we willen dit jaar met 9 man een midweek gaan skiën in de Krokusvakantie, w.s. het Pitztal of het Klein WalserTal. Zondag de 25e vertrekken voor vijf nachten. Zijn er voor accommodatie goede tips?
Dank.

Ik ben niet echt bekend met de data van schoolvakanties, maar als het midden in de krokusvakantie van Duitsland en/of Nederland valt, lijkt het mij het wel lastig om een geschikte accommodatie te vinden. Verhuurders verhuren liever de hele week in plaats van 3/4 dagen, zeker in de lucratiefste weken van het jaar.

Aparthotel, goed hotel (met skiverhuur, skistalling, bushalte voor het hotel en goed restaurant)
Ligging van hotel is iets minder maar jr kan wel skiënd naar de grote liften skiën. En gratisbus door heel het dal.
https://www.aparthotel-kleinwalsertal.at

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 24 okt 2017 07:39

Ski you later!

Je weet ook dat je via deze site op accomodaties kan zoeken? Dat vind je rechtsbovenaan. Verder zijn er voldoende reisorganisaties die midweek trips aanbieden, zoas bijvoorbeeld Sunweb waar je kan zoeken op midweek, vertrekdatum en aantal personen evenals gewenste bestemming kiezen en je vindt verschillende mogelijkheden. Zou wel snel zijn aangezien het wel één van de drukste weken is waardoor veel accomodaties al vol kunnen zitten.

Ik ben niet echt bekend met de data van schoolvakanties, maar als het midden in de krokusvakantie van Duitsland en/of Nederland valt, lijkt het mij het wel lastig om een geschikte accommodatie te vinden. Verhuurders verhuren liever de hele week in plaats van 3/4 dagen, zeker in de lucratiefste weken van het jaar.

Tim91 op 23 okt 2017 22:58

In de carnavalsvakantie (10-17 februari) zal dat inderdaad niet lukken, aangezien heel Oostenrijk sowieso al vol is. Meerdere Bundesländer, waaronder Beieren, hebben vakantie en het aantal Nederlandse wintersporters valt in het niet bij het aantal Duitse.
In de krokusvakantie van regio’s midden en noord (24/2 - 3/3) zal een midweek nog best mogelijk zijn. Er zijn geen Duitse schoolvakanties. Daarnaast zullen weekendskiërs op vrijdagavond komen en op zondagavond weer naar huis gaan.

*bericht bewerkt door Jay op 24 okt 2017 09:07

Plaats een reactie