Welke gletsjer voor een midweek skiën??

Heeft iemand tips voor naar welke gletsjer te gaan wanneer je een midweekje van 13-18november wilt gaan skiën?
Ik heb een nieuwe baan vanaf 20 november, dus ik dacht nog even een midweek genieten van te voren.
We gaan met 2 personen en zijn er deze week echt voor het skiën aprés-ski is niet belangrijk.
Maar welke gletsjer zou de beste keuze zijn en waarom?:D

Ooit van de zoekfunctie gehoord op de site? ;-)

Er staan genoeg filmpjes over de gletsjers online.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Hintertuxer. Heerlijke pistes en ze openen er snel meer indien mogelijk. Bovendien haast ongekend aangename hotels in het dorp, ideaal om je voor te bereiden op de nieuwe job 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Stubai, kun je net de laatste dag van het test event mee pakken vermoed ik. Maar dat weet @Gigi beter

Ik zou er meerdere pakken.

Ik zou er meerdere pakken.

RRski op 23 okt 2017 23:23

Inderdaad geen slechte optie! Dagje Kitz, dagje Stubaier, dagje Hintertux en een dagje Sölden oid? Of er twee kiezen.

Mr. Slow

Vorig jaar sölden gedaan in diezelfde periode voor een midweek . Was me zeer goed bevallen. Redelijk wat pistes open om je een paar dagen te vermaken . … maar persoonlijk vond ik hintertux een mooiere gletcher om te skiën. Alleen ligt mijn ervaring van hintertux in de winter, en ik weet niet wat de mogelijkheden in november zijn .

Of topic:
Ts wil graag persoonlijke ervaringen horen denk ik , opmerkingen over zoek functies zijn wel erg makkelijk en dragen niet heel veel bij … maar misschien ventileer ik mijn mening hier iets te makkelijk …

On topic : veel plezier en succes met je keuze maken ! Mooi vooruitzicht !

Zermatt.

Daarom:

null

Stubai lijkt me persoonlijk de beste keuze, heb al meerdere gletsjers gedaan in november en daar toch beste pistes en liften volgens mij.

Het testevent op Stubai is van 10 t/m 13 november.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 okt 2017 09:15

.

Als je nu moet kiezen: Hintertux of Stubai. Hebben allebei normaal gesproken de meeste pistes open en zijn allebei leuk voor een midweek. Tegelijk zijn dit de drukst bezochte gletschers.
Als je vlak van te voren pas wat boekt kan ik Kaprun en Pitztal tippen. Kaprun is officieel wat groter maar het maakt elkaar niet veel. Pitztal biedt naar mijn idee wat meer uitdaging dan de rest al is dat persoonlijk. In de andere gebieden is in principe ook genoeg uitdaging. Voor mijn gevoel vond ik Pitztal wel iets rustiger dan Tux en Stubai.

Zie @Morzel

Het testevent op Stubai is van 10 t/m 13 november.

DrPhil op 24 okt 2017 09:09

Zondag 12 november is de laatste testdag.

Ik zie het. Verkeerd geteld.

bedankt voor alle reacties:D was inderdaad even benieuwd naar de persoonlijke ervaringen. De keuze is nu gevallen op de hintertuxer gletscher. 1 ding is zeker met de komende 2 weken vol met sneeuwvoorspelling gaat het denk ik echt genieten worden qua omstandigheden! Ideale manier om fris te beginnen aan mijn nieuwe werk!

@hansiehans Lekker, gaat zeker wel bevallen. Leuke accomodatie uitgezocht?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Momenteel nog geen accommodatie uitgezocht @Shane gaan hier in het weekend even rustig voor zitten

Plaats een reactie