Hoe boeken jullie?

Altijd via Sunweb/Bizztravel. Puur omdat we niet zelf willen rijden (ivm kosten en veiligheid) en met 2 personen (soms 3 of 4) vaak goedkoper is om een pakketreis te nemen. En aangezien we buiten het seizoen gaan tot nu toe altijd prima ervaringen.

Als je los een bus/trein zoekt via andere sites is dat vaak een stuk duurder. En dan heb je vaak nog transfer vanaf een station dat erbij komt… nee dan maar pakket.

Waah op 7 nov 2017 14:24

is wel een beetje afhankelijk in seizoen . hoogseizoen scheelt het echt wel veel. maar misschien laag seizoen niet zo. en nu weten we precies in wel appartement we zitten. en dat weet je bij pakketreizen nooit zeker. bussen gaat altijd naar boven , tenzij van tevoren gemeld.

Ga dit jaar voor het eerst naar sybelles. En omgerekend betaal ik via sunweb nog geen 50 euro per persoon voor het appartement. Moest ik dit appart doen gaat het heel moeilijk worden om iets te vinden voor dezelfde prijs. En we gaan tijdens het laagseizoen.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 07 nov 2017 17:26

Ik boek steeds via chalet.nl
Prijzen steeds correct en al 7 jaar blij van de service.

Ik zoek via de locale vvv en bel rechtstreeks naar het betreffende appartement.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Als we naar Val Thorens gingen dan vaak via sunweb/bizztravel.
Oostenrijk boekte ik de accommodatie vaak via booking.com of een andere verhuur site, kocht ski pas altijd lokaal.

Sinds dit jaar een caravan gekocht en waag ik mijzelf aan het winter kamperen.

Boek laatste jaren altijd rechtstreeks via een (verhuur)makelaar. In verleden ook wel bij reisorganisatie geboekt. Ging altijd over “diverse appartementen van particuliere eigenaren verspreidt over dorp”. Je weet noout waar je komt en hoe appartement eruit ziet. Bij makelaars vaak (redelijke) goede websites met foto’s en voldoende informatie over appartement. Qua prijs maakt het vaak niet uit pakketreis of rechtstreeks boeken. Grote voordeel vind ik dat je “eigen” appartement kan uitzoeken en ook de ligging

Ga dit jaar voor het eerst naar sybelles. En omgerekend betaal ik via sunweb nog geen 50 euro per persoon voor het appartement. Moest ik dit appart doen gaat het heel moeilijk worden om iets te vinden voor dezelfde prijs. En we gaan tijdens het laagseizoen.

jeandeflamand op 7 nov 2017 17:24

Is dat 50 euro voor een week of per dag? Indien het eerste dan moet je daar geen smetvrees hebben lijkt me… 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij komen toch altijd weer uit op een pakketreis.
Dit jaar en 2 jaar geleden via bizztravel en een jaar geleden via husk. Toen hadden we een overboeking en werden we veel luxer geplaatst dus ons hoorde je niet klagen, maar de service ter plaatse van husk mag beter (gedoe met ontvangen skipas en die is toch best handig op wintersport…).

Als ik zelf zoek voor appartementen dan kom ik altijd duurder uit. Met een grote groep zal los boeken wel voordeliger zijn, maar wij zijn met zijn 2en en dan lijkt een pakketreis toch voordeliger.

Wij komen toch altijd weer uit op een pakketreis.
Dit jaar en 2 jaar geleden via bizztravel en een jaar geleden via husk. Toen hadden we een overboeking en werden we veel luxer geplaatst dus ons hoorde je niet klagen, maar de service ter plaatse van husk mag beter (gedoe met ontvangen skipas en die is toch best handig op wintersport…).

Als ik zelf zoek voor appartementen dan kom ik altijd duurder uit. Met een grote groep zal los boeken wel voordeliger zijn, maar wij zijn met zijn 2en en dan lijkt een pakketreis toch voordeliger.

Lil92 op 7 nov 2017 21:40

is ook echt afhankelijk wanneer je gaat en met hoeveel. het is wel even uitzoeken. maar husk vind ik zelf niet prettig. die hebben altijd 5 uur is 5 uur en je komt niet eerder je appartment in. terwijl via sunweb vaak eerder in konden.

Ga dit jaar voor het eerst naar sybelles. En omgerekend betaal ik via sunweb nog geen 50 euro per persoon voor het appartement. Moest ik dit appart doen gaat het heel moeilijk worden om iets te vinden voor dezelfde prijs. En we gaan tijdens het laagseizoen.

jeandeflamand op 7 nov 2017 17:24

Is dat 50 euro voor een week of per dag? Indien het eerste dan moet je daar geen smetvrees hebben lijkt me… 😉

Shane op 7 nov 2017 21:13

voor een week. Maak me daar niet echt zorgen over. De skipas word toch in het groot aangekocht. Dus het hotel zal wel meer als 50 euro krijgen :D. En plus heeft het hotel een rating van 8.9 dus dat komt wel goed :)

Ga dit jaar voor het eerst naar sybelles. En omgerekend betaal ik via sunweb nog geen 50 euro per persoon voor het appartement. Moest ik dit appart doen gaat het heel moeilijk worden om iets te vinden voor dezelfde prijs. En we gaan tijdens het laagseizoen.

jeandeflamand op 7 nov 2017 17:24

Is dat 50 euro voor een week of per dag? Indien het eerste dan moet je daar geen smetvrees hebben lijkt me… 😉

Shane op 7 nov 2017 21:13

voor een week. Maak me daar niet echt zorgen over. De skipas word toch in het groot aangekocht. Dus het hotel zal wel meer als 50 euro krijgen :D. En plus heeft het hotel een rating van 8.9 dus dat komt wel goed :)

jeandeflamand op 7 nov 2017 22:04

Voor les Sybelles vond ik inderdaad ook mooie pakketreizen. Maar het gebied zegt me niet veel, ben er 1 keer geweest en viel toch wat tegen.

Voor les Sybelles vond ik inderdaad ook mooie pakketreizen. Maar het gebied zegt me niet veel, ben er 1 keer geweest en viel toch wat tegen.

driesvandeput op 7 nov 2017 22:07

ze zijn ondertussen wel aan het vernieuwen. Wel niet aan een snel tempo. Maar de de belangrijkste liften zijn toch al tsd’ s geworden. Je krijgt ook voor een spotprijs 300km aan piste en standaard 7dagen skipas. Lijkt me een gebied met nog veel potentieel naar uitbreiding toe.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 07 nov 2017 22:24

Wisselend. Ik heb de afgelopen jaren geboekt via Sunweb, Bizz, Chalet.nl, bij particulieren via de website van het dorp, Ski-France, et cetera. We zoeken een gebied uit en vervolgens ga ik zoeken naar leuke accommodaties via alle mogelijke kanalen. Ik vind het prima om via de Sunwebjes van deze wereld te boeken, maar de mooiste locaties vind je toch buiten die sites om is mijn ervaring de laatste jaren. Komend jaar gaan we van 10 tot 17 maart en medio februari ga ik eens kijken waar de mooiste sneeuw ligt en wat de voorspellingen zijn v.w.b. het weer. Op basis daarvan kiezen we een gebied uit en ga ik accommodaties zoeken…

Ga dit jaar voor het eerst naar sybelles. En omgerekend betaal ik via sunweb nog geen 50 euro per persoon voor het appartement. Moest ik dit appart doen gaat het heel moeilijk worden om iets te vinden voor dezelfde prijs. En we gaan tijdens het laagseizoen.

jeandeflamand op 7 nov 2017 17:24

Is dat 50 euro voor een week of per dag? Indien het eerste dan moet je daar geen smetvrees hebben lijkt me… 😉

Shane op 7 nov 2017 21:13

voor een week. Maak me daar niet echt zorgen over. De skipas word toch in het groot aangekocht. Dus het hotel zal wel meer als 50 euro krijgen :D. En plus heeft het hotel een rating van 8.9 dus dat komt wel goed :)

jeandeflamand op 7 nov 2017 22:04

Ik heb in 2014 in Saint Sorlin gezeten met 4 mensen van dit forum. We betaalden € 221,00 per persoon voor een prima en schoon 8-persoons appartement inclusief skipas voor een week… :p

Wij gaan altijd met een groepje 6 tot 8 personen, ik zoek dan via belvilla een betaalbaar chalet of huis. Als ik iets gevonden heb dan kijk ik naar het skigebied is de skibus in de buurt goede skischolen voor onze kids etc. Werkt voor ons prima en drukken de kosten door zelf ook af en toe te koken.

Plaats een reactie