Veel moeilijke pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hoi
Ik wil dit jaar naar Zillertal Arena. Nu lees ik in beschrijving op deze website dat het niet echt beginners gebied is. Ik ben geen beginner meer, afgelopen 3 jaar ieder jaar een week geskied, maar kan ook niet zeggen dat ik gevorderd ben. Maar ik kan op zich best skiën. Ik doe ook rode pistes, maar vind vaak blauw fijner, tenzij t breed is en niet heel stijl. Zijn de rode pistes in dit gebied over algemeen breed? En zijn ze erg stijl, tegen zwart aan zeg maar? Behalve Gerlos dan, gehoord dat dat goed te doen is, dus gaat me vooral om de rest
Graag wat advies van jullie :-)

*bericht bewerkt door Kymz op 30 okt 2017 17:51

Met name de Gerlosplatte is erg geschikt voor beginners, veel blauw en makkelijk rood.

Dat wisselt heel sterk per deel van het gebied. De rode pistes op de Gerlosplatte zijn zowat allemaal vrij makkelijk, in de rest van het gebied wisselt dat nogal. De Sportabfahrt in Zell zit bijvoorbeeld wel degelijk tegen zwart aan. Gerlos zelf is ook niet overal makkelijk, de dalafdaling en sommige rode verbindingspistes zijn niet echt steil maar liggen er vaak slecht bij. Privélesje erbij kan sowieso geen kwaad, helpt je echt door het gebied heen te komen, want je zal de skibus moeten pakken tussen delen van het gebied (met name Gerlos -> Königsleiten) wil je echt alleen een blauwe of makkelijkere rode piste nemen.

Oh, en voor alle duidelijkheid: Gerlos en Gerlosplatte zijn twee verschillende delen van het gebied waar Königsleiten nog tussen ligt, dat is voor veel mensen verwarrend.

*bericht bewerkt door David23 op 30 okt 2017 18:14

❄️

Er is inderdaad nogal een goede mix tussen de pistes, maar om door het gebied te kruisen zijn enkele lastige stukken niet te vermijden. Rondom de Krimm X-Press is het vaak druk, en daardoor best lastig omdat een beetje snelheid houden je daar goed helpt. De meeste rode pistes in Zell zijn goed te doen, op de sportabfahrt en de rode naar Kapauns na. Van Gerlos naar Königsleiten kun je de zwarte omzeilen door de lift naar beneden te nemen.
Reken zoals gezegd wel op veel verbuckelde dalafdalingen. Veel mensen in dit gebied, dat daartoe verder ook de capaciteit heeft (op de verbinding tussen Zell en Gerlos na).

In mijn tweede jaar op de ski’ s zijn we in Gerlos geweest. Ik heb er 5 dagen les gehad. Ik heb het gebied niet als moeilijk ervaren. De verbinding met Zell was er nog niet. De Fuerstalm tegenover Gerlos was er trouwens nog wel (1992 😀)

Bedankt voor de snelle reacties! Goed om te weten Dat Gerlos en gerlosplatte 2 gebieden zijn, had ik me in vergist.
Ik weet even genoeg en denk dat t dus wel te doen is als we wat pistes vermijden :-)

Zeker wel te doen! Genoeg mogelijkheden voor beginners en ja kan de zwarte pistes altijd vermijden (alhoewel je voor de 36 dan dus de krummbach express lift moet nemen). Rood vind ik ook overal goed te doen, meeste pistes vind ik aan de eenvoudige kant voor rood.

Ik vond het gebied nergens echt supermoeilijk. De zwarte in Gerlos na het funpark was zelfs 1 van de favorieten. Het moeilijke aan het gebied vonden wij de condities van de pistes, vooral aan het einde van de dag. Verwacht zware buckels bij de verbinding tussen Gerlos en Konigsleiten. De Gerlosplatte en Gerlos zelf zou ik eerder als het makkelijk deel bestempelen. Konigsleiten en Zell iets moeilijker maar nergens dramatisch. Have fun!

Ok goed om te weten, qua moeilijkheid zal dit me dan zeker niet weerhouden.

Alleen de Pröller(zwarte 36) richting Königsleiten vanaf Gerlos is voor beginnende skiërs echt een zware. Die kan zeker wat later op de dag flink gebuckeld zijn. Oplossing hier is dat best wat mensen de Krummbach X-press naar beneden nemen. Dat wordt ook best normaal gevonden en is voor sommige wintersporters ook gewoon de betere optie. Alle andere pistes er omheen zijn niet heel moeilijk.

Bij Königsleiten en bij de Gerlosplatte ligt een mooie mix van pistes waarmee je ook als je het wil jezelf kan uitdagen door de rode pistes te nemen. Ik geloof dat de meest uitdagende rode de 52 naast de Larmach op de Königsleitenspitze is daar (waar ook onderaan de kippenbar zit :) ).

Ik kom al jaren in Zell am Ziller en de meeste rode pistes zijn redelijk breed en niet zo moeilijk. Alleen zoals genoemd is het laatste stuk van de 18 moeilijk, dat stukje zit tegen zwart aan.
Met voldoende sneeuw is het moeilijke deel trouwens te omzijlen via een skiweg die ook naar het middelstation loopt.

Ik kom er graag, vind het een leuk gebied met mooie afdaling. over Koningsleiten kan ik verder niets zeggen

Plaats een reactie