Veel moeilijke pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hoi
Ik wil dit jaar naar Zillertal Arena. Nu lees ik in beschrijving op deze website dat het niet echt beginners gebied is. Ik ben geen beginner meer, afgelopen 3 jaar ieder jaar een week geskied, maar kan ook niet zeggen dat ik gevorderd ben. Maar ik kan op zich best skiën. Ik doe ook rode pistes, maar vind vaak blauw fijner, tenzij t breed is en niet heel stijl. Zijn de rode pistes in dit gebied over algemeen breed? En zijn ze erg stijl, tegen zwart aan zeg maar? Behalve Gerlos dan, gehoord dat dat goed te doen is, dus gaat me vooral om de rest
Graag wat advies van jullie :-)

*bericht bewerkt door Kymz op 30 okt 2017 17:51

Met name de Gerlosplatte is erg geschikt voor beginners, veel blauw en makkelijk rood.

Dat wisselt heel sterk per deel van het gebied. De rode pistes op de Gerlosplatte zijn zowat allemaal vrij makkelijk, in de rest van het gebied wisselt dat nogal. De Sportabfahrt in Zell zit bijvoorbeeld wel degelijk tegen zwart aan. Gerlos zelf is ook niet overal makkelijk, de dalafdaling en sommige rode verbindingspistes zijn niet echt steil maar liggen er vaak slecht bij. Privélesje erbij kan sowieso geen kwaad, helpt je echt door het gebied heen te komen, want je zal de skibus moeten pakken tussen delen van het gebied (met name Gerlos -> Königsleiten) wil je echt alleen een blauwe of makkelijkere rode piste nemen.

Oh, en voor alle duidelijkheid: Gerlos en Gerlosplatte zijn twee verschillende delen van het gebied waar Königsleiten nog tussen ligt, dat is voor veel mensen verwarrend.

*bericht bewerkt door David23 op 30 okt 2017 18:14

❄️