Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Tobdag!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

@DrPhil heerlijk veel sneeuw en geweldige off-piste en best wel goed zicht (dwz niet mistig maar wel sneeuw). Dat is voor mij een topdag! Uiteraard is zonnig weer nog beter maar het plezier is er niet minder om! 😎

@MiTi ja dat was wel heel toevallig! Nog lekker kunnen skiën? Wij vonden het een topdag ondanks dat niet alles open was. Vanmiddag de Becca nog even gepakt. Heerlijk geskied!

Es80 op 18 jan 2018 16:32

@Es80 We hebben ons prima vermaakt op de pistes die open waren! 😃 Natuurlijk regelmatig een hutje bezocht voor een drankje, ook erg belangrijk! 😆
Maar wij zijn dus al om 14 uur gestopt. Straks lekker bij de Comptoir in Croisette een vin chaud drinken en daarna met de franse appartementeigenaren van ons complex gezellig uit eten.
En hopelijk morgen weer een goede ski dag! 😃

Winter is coming

Wat mij opvalt is dat veel forumgebruikers al tussen 16:00-17:00 na een dag skiën actief zijn op dit forum. Hoe laat sluiten de liften? Het is dan nog lang niet donker volgens mij.
Weet iemand verder of op internet te zien is welke liften open/gesloten zijn?

JanSkiman op 18 jan 2018 16:47

ja dat is op internet te zien.

Wat mij opvalt is dat veel forumgebruikers al tussen 16:00-17:00 na een dag skiën actief zijn op dit forum. Hoe laat sluiten de liften? Het is dan nog lang niet donker volgens mij.
Weet iemand verder of op internet te zien is welke liften open/gesloten zijn?

JanSkiman op 18 jan 2018 16:47

Je kunt de app van Les 3 Vallées downloaden, daar kun je het precies op zien. Klopt niet altijd 100%, maar datzelfde gold vanochtend bijv voor het infobord met lampjes in La Croisette. Meeste liften sluiten nu rond half vijf.

Toets bij Google (ieders beste vriend) les trois valées in en kijk bij openingstijden

null

Ski you later!

@MiTi ja dat was wel heel toevallig! Nog lekker kunnen skiën? Wij vonden het een topdag ondanks dat niet alles open was. Vanmiddag de Becca nog even gepakt. Heerlijk geskied!

Es80 op 18 jan 2018 16:32

@Es80 We hebben ons prima vermaakt op de pistes die open waren! 😃 Natuurlijk regelmatig een hutje bezocht voor een drankje, ook erg belangrijk! 😆
Maar wij zijn dus al om 14 uur gestopt. Straks lekker bij de Comptoir in Croisette een vin chaud drinken en daarna met de franse appartementeigenaren van ons complex gezellig uit eten.
En hopelijk morgen weer een goede ski dag! 😃

MiTi op 18 jan 2018 17:00

Comptior was dat voorheen restaurant L’oissans?

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 jan 2018 20:19

@TessaNeedsSnow Liften zijn open van 9:00u tot 16:30u. Vanaf maart gaan ze door tot 17:00u
Je kijkt naar de bureautijden ;)

*bericht bewerkt door Bennie op 18 jan 2018 20:46

Comptior was dat voorheen restaurant L’oisans?

miepmiep op 18 jan 2018 19:36

Ja. En een enorme verbetering. Alleen mag het barpersoneel iets minder chagrijnig zijn ;) Zelfs onze Franse collega werd afgesnauwd :p

Sorry, hier zal dan het nachtskiën wel bijzitten of zoiets. Het zou natuurlijk ook kunnen dat google het fout heeft. Ach wat maakt het uit. Degene die de vraag stelde heeft in ieder geval een goed antwoord.

Ski you later!

Comptior was dat voorheen restaurant L’oisans?

miepmiep op 18 jan 2018 19:36

Ja. En een enorme verbetering. Alleen mag het barpersoneel iets minder chagrijnig zijn ;) Zelfs onze Franse collega werd afgesnauwd :p

Bennie op 18 jan 2018 20:48

ja echt vriendelijk (eigenaren) waren ze daar de laatste jaren niet meer… je zag ook steeds minder skileraren, viel mij op. de laatste keer op. is het aan raden om te eten of heb je betere tips ( betaalbare).

ik moet zeggen dat ze iets aan de temp en luchtkwaliteit moeten doen in Le Comptoir. het is er verschrikkelijk warm en het lijkt of de zuurstof op is. als het weer het toelaat ga je het beste op het terras zitten. de biertjes en de vin chaud zijn goed maar aan de prijs (maar waar niet?) voor de prijs en Ambiance ga je naar Chez Alfred net onder de Montaulever lift. heeft ook als laatste zon maar is lastig te bereiken en te vinden.

ik hoorde dat veel eigenaren van deze tenten nu met pensioen gaan en dat er dus daarom wat wisselingen plaatsvinden. Zo is de piste tent bij de Bruyere lift ook niet meer Quatre Vents geheten maar Antigel. Wie noemt nu zijn tent Antivries?

ik moet zeggen dat ze iets aan de temp en luchtkwaliteit moeten doen in Le Comptoir. het is er verschrikkelijk warm en het lijkt of de zuurstof op is. als het weer het toelaat ga je het beste op het terras zitten. de biertjes en de vin chaud zijn goed maar aan de prijs (maar waar niet?) voor de prijs en Ambiance ga je naar Chez Alfred net onder de Montaulever lift. heeft ook als laatste zon maar is lastig te bereiken en te vinden.

SPAM op 18 jan 2018 21:59

Ambiance van oude troep bedoel je! 😆
Het eten is idd goedkoop en lekker, maar je moet niet in zijn keukentje kijken op weg naar het toilet… 😱
Bij Belambra kan je voor 21,50 all incl eten en drinken in buffetvorm. Komen we net vandaan samen met wat locals en het is echt prima.

Winter is coming

ik hoorde dat veel eigenaren van deze tenten nu met pensioen gaan en dat er dus daarom wat wisselingen plaatsvinden. Zo is de piste tent bij de Bruyere lift ook niet meer Quatre Vents geheten maar Antigel. Wie noemt nu zijn tent Antivries?

SPAM op 18 jan 2018 22:04

waarom antivries??

ik moet zeggen dat ze iets aan de temp en luchtkwaliteit moeten doen in Le Comptoir. het is er verschrikkelijk warm en het lijkt of de zuurstof op is. als het weer het toelaat ga je het beste op het terras zitten. de biertjes en de vin chaud zijn goed maar aan de prijs (maar waar niet?) voor de prijs en Ambiance ga je naar Chez Alfred net onder de Montaulever lift. heeft ook als laatste zon maar is lastig te bereiken en te vinden.

SPAM op 18 jan 2018 21:59

Ambiance van oude troep bedoel je! 😆
Het eten is idd goedkoop en lekker, maar je moet niet in zijn keukentje kijken op weg naar het toilet… 😱
Bij Belambra kan je voor 21,50 all incl eten en drinken in buffetvorm. Komen we net vandaan samen met wat locals en het is echt prima.

MiTi op 18 jan 2018 22:06

belambra is ook een goede… ook niet zo ver van ons vandaan…

ik hoorde dat veel eigenaren van deze tenten nu met pensioen gaan en dat er dus daarom wat wisselingen plaatsvinden. Zo is de piste tent bij de Bruyere lift ook niet meer Quatre Vents geheten maar Antigel. Wie noemt nu zijn tent Antivries?

SPAM op 18 jan 2018 22:04

waarom antivries??

miepmiep op 18 jan 2018 22:09

de vertaling van Antigel is Antivries.
Ik hoop maar dat iedereen die rel in Oostenrijk is vergeten toen ze daar Ethyleenglycol in de wijn deden. Dat is een van de bestanddelen van Antivries. Ik zou daar geen wijntje bestellen.

Overigens is Le Comptoir officieel nu een wijnbar. Er zijn er inmiddels 2 van in LM. Ik zie een trend.

heb je in les Menuires eigenlijk een bar zoals le monde in val tho

Ik spreek voor mij zelf. Maar als niet ervaren skieer is een dag skieen zonder goed zicht en goede oefening om de balans te vinden. En als het dan goed gaat, dan is het voor mij een topdag geweest.

Het was gisteren ondanks de sneeuw, of juist daardoor een prima ski dag hier in les menuires. Zelf mijn eerste rit door een stukje bos gemaakt

To ski or not to ski, that 's not a question

Eettent bij Coeur des Loges (die nieuwbouw bij de entree van het dorp) schijnt ook goed te zijn en niet duur.

heb je in les Menuires eigenlijk een bar zoals le monde in val tho

Pieter230976 op 18 jan 2018 22:50

nee. In het verre verleden wel eens zoiets als La Grotte du Yeti geweest maar LM heeft veel minder uitgaansgebeuren.

Verwachting voor vandaag:
in de loop gaan alle liften open ondanks de wind.; op dit moment regen/sneeuw in Menuires
Morgen:
Windstoten tot 130km per uur; sneeuwval tot in het dal, op 2000m wordt 50 tot 70cm sneeuw verwacht; iedereen wordt aangeraden zo vroeg mogelijk te vertrekken.

bon ski

null

De bedoeling was dat de tekst op de lichtkrant leesbaar was, er staat dat het weekend ‘compliqué’ zal worden op de weg omhoog. Deze melding stond bij bijna alle liften. Behalve een korte periode rond het middaguur slecht zicht en regelmatig sneeuw.

null

bon ski

maar eh, die gasten die dit lezen gaan toch echt niet meer aankomen dit weekend lijkt me :)

Edwin van Riel

@evr66

maar eh, die gasten die dit lezen gaan toch echt niet meer aankomen dit weekend lijkt me :)

evr66 op 19 jan 2018 15:48

Nee, maar die vertrekken wel morgen en die worden gewaarschuwd om zo vroeg mogelijk te vertrekken.

bon ski

ok, dacht dat t om de weg omhoog ging

Edwin van Riel

de weg omhoog gaat ook omlaag… ;-)

@Skifan. Ben net in Saint Priest bij Lyon aangekomen. Onderweg geen enkel probleem. Morgen dus richting Les Menuires. 200 km. te gaan. Normaal hoop ik, als ik na het ontbijt om circa 9.00 uur vertrek in het gunstigste geval tussen 11.00 en 12.00 uur aan de klim kan beginnen. Is dat realistisch of hebt u een ander advies?

Hen48

@Skifan. Heb inmiddels ook kennis genomen van het weerbericht van Roel. Het is dus duidelijk dat ik morgenvroeg nog wat eerder moet vertrekken uit Saint Priest in de hoop de “ellende” voor te blijven.

Hen48

Plaats een reactie