Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Hulst
Wij skiën nu 32 jaar in L3V (waarvan de laatste 10 jaar de hele winter) en ik heb veel goede ski weken meegemaakt, maar kan me niet herinneren dat het eerder zo lang zo goed skiën was.

bon ski

Lekker toch! Heb er ook gruwelijk veel zin in om weer naar St. Martin te gaan. Heerlijk weekje buitenspelen in L3V…

@Hulst
Wij skiën nu 32 jaar in L3V (waarvan de laatste 10 jaar de hele winter) en ik heb veel goede ski weken meegemaakt, maar kan me niet herinneren dat het eerder zo lang zo goed skiën was.

skifan op 16 feb 2018 09:53

En de winter is nog niet voorbij,😛

En de winter is nog niet voorbij,😛

Annie-s op 16 feb 2018 19:58

ik hoop het… want op 3 maart ben ik met mijn zoon een weekje in Meribel. Kijk er al reikhalzend naar uit.

Hoop ook dat, nu Skifan even vakantie neemt, andere bezoekers ons via dit draadje updates over L3V zullen blijven geven. De voorpret was alvast fijn via de berichtjes hier.

Videast, het weer blijft echt prima voorlopig. Koud met af en toe wat sneeuw. Ik zit er de week na jou (in St. Martin) dus ik vertrouw erop dat je wat sneeuw laat liggen… ;)

Heerlijk!
Vrijdagnacht reizen wij af naar Val Thorens.
Hopende op een fijne skiweek, weer ziet er nu nog wat twijfelachtig uit 😁

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

@skifan is het normaal niet zo mooi meer dan?
Ik wilde 10 maart een paar dagen, maar dat lijkt nu pas 22 maart te worden helaas…

@skifan is het normaal niet zo mooi meer dan?
Ik wilde 10 maart een paar dagen, maar dat lijkt nu pas 22 maart te worden helaas…

Waah op 22 feb 2018 20:39

Maak je maar geen zorgen het zal nog prima skiën zijn. Wellicht wat papsneeuw op de zuidhellingen.
Wij gaan altijd nog later en meestal is het nog prima skiën.

@skifan is het normaal niet zo mooi meer dan?

Ik wilde 10 maart een paar dagen, maar dat lijkt nu pas 22 maart te worden helaas…

Waah op 22 feb 2018 20:39

Maak je maar geen zorgen het zal nog prima skiën zijn. Wellicht wat papsneeuw op de zuidhellingen.
Wij gaan altijd nog later en meestal is het nog prima skiën.

Annie-s op 23 feb 2018 20:01

Fijn om te horen! Gaan nu de 19e tot 24e. Beetje kort, maar meer als ontdekkingstrip om te kijken of het leuk is voor volgend jaar met familie (9p van 2 jaar tot 61).

Nu maar duimen.

@Waah wij gaan ook altijd nog later, rond 15de April, wanneer de laatste week van opening Meribel/Les Menuires/Courchevel is. En al elke keer tot in de dorpen kunnen afdalen. Ok, namiddag is het meestal pap maar hogerop altijd top! Dus in Maart kan dit nooit een probleem geven.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Wij zijn nu Les Menuires. Het weer is wisselend zon tot sneeuw en een combinatie daar van en vandaag was het gewoon koud vooral in de ochtend wel mooi helder weer. Maar voor iedereen prima te doen.
De piste vind ik goed, goed geprepareerd. Het is wel druk, maar als je verder het gebied in gaat valt het weer mee. langste wat wij gewacht heb is max 10 minuten.
Vandaag wel een grote stroom storing geweest bij bepaalde liften. De was na een half uur verholpen , met wel als gevolg dat de oudste ruim 45 minuten later terug kwam van skiles en wij op het juiste moment de goede richting hebben gekozen, om niet in die zelfde rij komen te staan.
De kids hebben het ook naar hun zin en de oudste zit een groepje met alleen maar 10 Nederlandse kinderen en een skileraar en een stagiaire uit Nederland ( wat een luxe) en jongste ongeveer 6/8 kids met 2 leraren en stagiaire vanuit nederland, als ik de klassen van esf zie van ongeveer 15 en dan met 1 skileraar en de flocon/ourson groep met 20 kids en 2 leraren, die meer stil stonden dan dat ze wat deden. De jongste van 3 drie heeft het helemaal naar haar zin… ze wil eigenlijk zelf ook 's middags nog…:) . en ze kan al aardig van de beginners weide naar beneden skien met hulp en zonder hulp.

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 feb 2018 21:00

Dank voor de update. Vanaf volgende week zaterdag mogen wij het gebied weer onveilig maken. Kan niet wachten. Lijkt ook nog veel sneeuw aan te komen voor die tijd met een aanvankelijk wat hogere sneeuwgrens (rond 2000 meter met een beetje pech) maar die herstelt zich daarna weer enigszins richting de 1500 meter…

Vandaag in Trois vallees weer zon zon en nog eens zon, maar wel weer heel ver onder nul… Goed gekleed met buffs was het goed te doen. Vandaag naar meribel gegaan en dan richting courchevel. niet helemaal omdat we weer op tijd de kids op moest halen en ik de jongste ook even wilde zien skien op weide aan de boven de ROC 1. Ze is volgens mij de jongste en zeker de kleinste maar vind haar als een speer gaan. pizza punt ( volgens haar taartpunt) zit er nog niet helemaal in ,maar net 3 jaar kan je ook niet veel verwachten… Sommige pistes zijn super druk deze week en andere pistes zie je weer bijna helemaal niemand. zeker de afdaling naar Courchevel was druk.
Vanmiddag iemand gezien wat leek op de gouden skibindingen, al moest ik ook op de oudste letten dus kon kon niet helemaal goed zien of foto maken, omdat ze allang weg waren toen wij beneden waren.
De piste kwaliteit vind ik goed en zijn goed geprepareerd. Wat me opvalt is dat er weinig buckelpistes zijn
Wel veel bananen gezien :( gisteren toen we stonden te wachten bij de skischool en ook omdat we er iets langer moesten wachten binnen 45 minuutjes al 6 zien komen naar EHBO.

Vandaag weer een zonnige dag met in de middag wat wolken en later op de middag begon het wat te sneeuwen. Sommige piste hebben ook wel iets nodig, op sommige vooral blauwe en groene piste kom je al aardig wat ijs tegen . Vanmiddag de Violet gedaan met de jongste… Hij staat al groen maar vind hem op sommige stukken weer blauw… Ik heb haar dan ook voornamelijk vast gehouden en zo naar beneden gegaan. waarop ze telkens harder harder zei :) … haha en de bobbels die de oudste nam ook wilde nemen waar ik ze erg boos werd als ik het niet deed … Met de oudste gaat ook heel goed skiet al aardig paralell en de meester vind hem de beste al is hij niet de oudste maar wel de kleinste… Wij hebben vanochtend rondje Val Thorens gedaan heerlijke pistes…
Het was vandaag in de ochtend nog wel rond -12 maar voelde al minder koud dan de andere dagen…

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 feb 2018 20:00

@miepmiep, kan je wat meer vertellen over mogelijkheden voor skiklasjes bovenaan roc1?

@miepmiep, kan je wat meer vertellen over mogelijkheden voor skiklasjes bovenaan roc1?

Stevenski op 28 feb 2018 23:41

Is skischool prosneige. Ze verzamelen in la croisette en gaan dan met z’n allen met de gondel naar boven. Skies worden naar boven gebracht. Is goed regeld. Deze week een Franse skileraar en een Belg en een Nederlandse stagiaire. Ze doen het echt super tof met de kids. Hier zijn ze met de kleine beren (3 jarige) eerste twee dagen beneden gebleven. Ze hebben boven een loopband en een ruimte waar ze binnen kunnen zitten. Ik zal proberen vanavond een foto te plaatsen.

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 mrt 2018 07:48

Kleine beren en bruine beren zitten boven. De bruine gaan halver wegen de week de piste af.

het zou vandaag de hele dag sneeuwen. maar uiteindelijk begon het met een beetje sneeuw. vandaag weer rondje Valtho gedaan en nu de Moriane gedaan. Het was in valto best rustig in de ochtend en begon later pas wat drukker te worden. vandaag was het dus sneeuw en in ochtend kwam liet de zon zich al zien . het zicht was goed rond de lunch begon het open te trekken en hebben we de zon nog gezien :) . De piste waren prima en weer goed geprepareerd. in de middag met de oudste naar Masse1 geweest , hoger wilde uiteindelijk niet meer , waarschijnlijk toch een beetje moe. maar niet moe genoeg om daarna nog met papa Roc 1 te doen en daarna de betex… En met de jongste on even op de oefenweide gedaan… ze snapt het wordt pizzapunt ( voor haar appeltaart met kersen punt) maar de uitvoering nog niet helemaal… maar dat komt volgend jaar wel! Ze vindt het leuk en dat is voor nu het belangrijkste…

Morgen voorspellen ze ook weer sneeuw. vanavond weer de ouderwetse skileraren skifakkeltocht gezien vanaf ons balkon en met een mooie vuurwerk show… die we nog net konden zien… Die waren helemaal onder indruk… nu wel harde muziek maar hopelijk vallen ze snel in slaap :). Wij vinden het in ieder geval gezellig…

Is me nog niet lukt om de foto van weide van prosneige op de laptop te zetten @Stevenski . morgen ga ik proberen om er 1tje maken met telefoon en kijken of het dan wel lukt. anders doe ik het al we thuis zijn

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 mrt 2018 19:56

Let wel op dat de batterij van de mobiel bij koud weer supersnel leeg is. Zag dat bij de beelden van het schaatsen in Nederland. Vele pogingen tot selfies gingen letterlijk de mist in als gevolg van de kou.

Hen48

Let wel op dat de batterij van de mobiel bij koud weer supersnel leeg is. Zag dat bij de beelden van het schaatsen in Nederland. Vele pogingen tot selfies gingen letterlijk de mist in als gevolg van de kou.

Hulst op 1 mrt 2018 20:11

Klopt . Maar gelukkig vallen de temperaturen nu mee . Vandaag varieerde het van -12 tot + 10 in de ochtend . En middag in Lm de k ik wel boven nul.

vandaag begon bewolkt , maar al snel sneeuw begon het dicht te trekken en te sneeuwen. er is aardig wat gevallen in korte tijd. we begonnen bij de massa 1 en waren te vroeg naar bij de masse 2 , deze was nog gesloten en zijn dus door geskied omdat we bij de roc 1 de jongste nog wilde zien glijden op skies :). op moment dat we boven aan de Roc 1 kwamen was het hard aan het sneeuwen. paar fotootjes/filmpjes gemaakt en zijn weer door gegaan via de blauwe naar la croisette… volgens mij hebben ze de bordjes verwisseld ik vind de groene in verhouding lastiger voor beginners dan de blauwe die er om heen gaat.
daarna via de betex piste naar de bete lift gegaan om vervolgens bij Ruade ( peyrand ) choco stop naar de tortelet te gaan. waar we eens werden verwelkomd boven aan de lift door een chagrijnige lift bediende die niet kind vriendelijk was en vooral de kids niet hielp… waren kids van de bruine beer ( ourson brun). omdat er niet heel veel mensen waren die die lift namen wilde ik eigenlijk twee kids mee nemen omdat ze meestal boven toch boven helpen met uit de lift stappen, gelukkig was dit laatste uit eindelijk niet doorgegaan en kon ik de jongen helpen uitstappen. en de beide kids op een plek zetten waar ze veilig stonden. na alleen maar gezeur van de lift bediende . maar ja geen esf skischool denk ik dan… van kinderen van 5 kan je niet echt verwachten dat ze snappen dat ze door moeten skien en wat de juiste plek is om te wachten. Ze zal wel last van weer hebben gehad…
de kids achter gelaten , stagiaire kwam er aan en bedankt ons paar keer voor het helpen , wij gingen terug naar de skischool om onze kids op te vangen… De jongste kwam bijna aan en de oudste iets later… na ontvangst van medailles ( roze beer ( piou piou esf) en 1ste ski ( 1ste ster esf) voor de oudst, zijn we naar appartement gegaan en hebben we in de middag gezwommen in het zwembad. en tja toen we in het zwembad lagen begon het open trekken en te stoppen met sneeuwen…

Het was een geweldige week en en nu lekker verse sneeuw gevallen. morgenavond gaan we naar huis !

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 mrt 2018 20:54

Voor degene die nu komen en naar boven moeten . Het sneeuwt behoorlijk.

@miepmiep
goede reis terug en bedankt voor de dagelijkse update. Dat zouden meer mensen moeten doen; dat houdt dit forum levendig.
Leuk om de belevenissen van je kids te lezen.

Pas op met blauwe pistes

Als ik het juist heb is skifan vanuit Nederland weer onderweg naar Les Menuires. Dat moet dus helemaal goed komen.

Hen48

Als ik het juist heb is skifan vanuit Nederland weer onderweg naar Les Menuires. Dat moet dus helemaal goed komen.

Hulst op 3 mrt 2018 16:00

@skifan , hij kan het altijd goed passen als het veel sneeuwt in LTV , dan zit hij knus in Nederland

Als ik het juist heb is skifan vanuit Nederland weer onderweg naar Les Menuires. Dat moet dus helemaal goed komen.

Hulst op 3 mrt 2018 16:00

Bijna, nog één week alleen maar praten over skiën.

null

bon ski

2Skifan. Had natuurlijk even het geduld moeten opbrengen om even terug te kijken. Krijg inmiddels de filmpjes en snaps van dochterlief en haar vriend vanuit Courchevel. Prachtig weer nu met perfecte sneeuw. Heb haar nog niet gemeld dat het weer de komende week wat minder gaat worden.

Hen48

2Skifan. Had natuurlijk even het geduld moeten opbrengen om even terug te kijken. Krijg inmiddels de filmpjes en snaps van dochterlief en haar vriend vanuit Courchevel. Prachtig weer nu met perfecte sneeuw. Heb haar nog niet gemeld dat het weer de komende week wat minder gaat worden.

Hulst op 4 mrt 2018 13:10

Klopt zou vandaag mooi weer zijn en de komenende 2 dagen minder. Maar sneeuw is er zeker gevallen.

Gisteren was het vooral sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw. Er was behoorlijk wat bijgevallen. we hebben zelfs een half open iglo kunnen bouwen… helaas op de webcam in Les Menuires is hij vannacht door de pistebully plat gemaakt…
Het was gisteren wel een mooi gezicht met al die wolken die over la croisette kwamen. De toren was af en toe niet eens te zien , maar we hebben ook nog heel even de zon gezien. De oudste heeft in de ochtend nog heel even geskied op de oefenweide maar had al snel gezien , omdat de band steeds stil stond. De jongste was in ochtend nog te moe om zelfs te lopen dus die heeft in de ochtend lekker rustig in de kinderwagen gezeten.

Bij Care routiere Les menuieres nog een gestressde altibus medewerker gezien die een aantal passagiers kwijt was. Hij ging iedereen af , maar bij ons snapte hij toch niet helemaal dat Pays Bas een land was. na opgeschreven te hebben viel het kwartje nog niet helemaal. Die arme jonge nog een wel een paar keer terug gezien. Of hij nou helemaal begrepen heeft dat Pays Bas een land is, weten we nog steeds niet.

Om 20:15 uur zijn we met de bus weg gegaan. Omdat onze bus niet terug ging van wat wij later hoorde een defect. Hadden al een sms gekregen dat onze bus nummer verandert was , was er geen bus indeling gemaakt door de buschauffeurs, wat normaal wel is. De buschauffeur wilde perse dat wij als gezin bij elkaar moesten zitten en dat vonden wij ook. alleen was hij ons gelukkig voor. Alleen het verplaatsen van mensen is soms lastig om dat niet iedereen meewerkt ook tot ergernis van de chauffeur. de route naar beneden was druk zowel naar beneden als naar boven… en tja hoe kien je het uit om in een bepaalde bocht een andere bus tegen te komen. met wat heen weer gerij van de andere bus en via de verkeerde weg helft konden we de weg vervolgen. tot vlak voorbij albert ville tot aan moutiers stond het vast met vakantie gangers… denk dat sommige pas ergens middernacht aangekomen zijn. of het na moutiers nog vast heeft gestaan weet ik niet. maar onze richting was het gelukkig rustig. om 10:50 zijn we aangekomen in utrecht. In de bus hebben taxi gebeld , omdat we toch niet zo zin hadden om met 2 kids en zooi naar station te lopen via de weg. tja ook in Utrecht bestaat het dat er geen bussen rijden op zondag. dus om 11:30 waren we thuis en nu de spullen aan het weg werken…

We kijken terug op een leuke reis en de kids hebben ze zeker vermaakt en nu denken of volgend jaar Les Menuires wordt of val Thorens…
De foto van Prosneige tuin plaats ik van de week…

Voor iedereen die nog gaat veel plezier !

@miepmiep.Wat laat je bewegen met kleine kinderen te kiezen voor ValThorens. Daar gaat het in vergelijking tot Les Menuires toch nog al eens mis, met o.a. veel wind. Vanuit Les Menuires kun je elke dag de beste optie kiezen of in Les Menuires blijven.

Hen48

Plaats een reactie