Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Skifan. De vredespijp nog gerookt?

Hen48

@skifan
Vorig jaar stond er 's morgens in Courchevel Moriond een lange wachtrij aan de Ariondaz-lift (15 à 20 minuten).
Heb jij zicht of dit nu vlotter gaat met de nieuwe lift?
Verder bedankt voor de mooie foto’s. Elke dag weer genieten!

To ski or not to ski, that is not a question

Na een grijze periode is het vanaf maandag steeds wat beter geworden en de laatste 3 dagen zijn inderdaad geweldig, zowel qua zon, sneeuw en koelte. Ik kan het mij niet herinneren dat ik in Maart nog zo lang kon doorskiën, zonder ergens in een plas vast te komen zitten.
Ook wij hebben vanuit Les Menuires een Courchevel rondje gemaakt, via Meribel, eerst bovenlangs en toen omdat het giga druk was bij de pas du lac1, doorgeskied naar Meribel Centre en met de veel rustigere Saulire express omhoog gegaan. De creux was geweldig, met name het tweede gedeelte omdat het daar lekker rustig was. We zijn afgedaald naar Courcevel vilage en terug met de tovets, waar we bovenin een goede en betaalbare lunch hadden. Vannaf daar zijn we via via Meribel Centre en roc de fer weer terug geskied naar Saint Martin en Les Menuires.
Al met al een topdag dus!

Ik wil niemand jaloers maken, maar het was weer fantastisch. Ik denk tot nu toe de mooiste week van het seizoen: veel sneeuw, perfecte pistes, stralend blauw tot 15.30 en een aangename temperatuur. Alles is open en alle pistes liggen er perfect bij.
Wij zijn, uiteraard niet via de kortste weg naar Courchevel Moriond geweest.
Bij aankomst op de Mt de la Chambre zagen we een heteluchtballon boven la Masse:

null

Nog sneeuw op de bomen rond de piste Creux Bas:
null

Kwaliteit en kwantiteit van de sneeuw: super
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums
@Arno11
Ik ga kijken of er iets langs komt om te vergelijken.

skifan op 22 mrt 2018 16:44

Tja jaloers wordt ik altijd van de foto’s .
Vaak is deze week een mooie week . Wij gingen altijd deze week . Nu aan hoogseizoen verbonden.

Ik hoop dat de paasweek net zo mooi gaat worden. Ik hoop van wel, in januari best wel een mooie week gehad maar ik kijk uit naar zon en iets warmere temperaturen. Voor als nog ziet er het niet geweldig uit maar het is nog te vroeg om daar iets over met zekerheid te zeggen. We wachten af.
@ Skifan. Wat een mooie foto’s weer. Echt genieten.

Een keer een andere blik op 3 Vallees. Het gebied boven Orelle gezien vanaf Valmeinier:

null

Born to Ride

@Hulst
Ik rook al heel lang niet meer. @Matthias123
Moooooooooooooi.

bon ski

@Arno11
De Sunny Express dit jaar:

null

De Sunny Express vorig jaar :
null

@JJ_007
Omdat wij pas ’s morgens tegen 09.30 uit Menuires vertrekken kan ik niet beoordelen hoe de situatie ’s morgens in Moriond is. Wel weet ik dat de capaciteit van de TC Ariondaz verhoogd is van 1500 pers/uur naar 2000 tot 2400 pers/uur

bon ski

Wat een verschil in condities hè. En er komt nog meer sneeuw aan… Prachtig seizoen zo…

Wat een dag vandaag, alweer. Driewerf wow!
Vanochtend om 8 uur was het nog betrokken en sneeuwde het zelfs licht, een uur later waren de wolken volledig open gebroken en ook nu is het nog strak blauw. We hebben het meeste uit de dag gehaald: eerst VT en daarna via verschillende omwegen naar le Praz en daarna naar la Tania, waar we hebben geluncht. Daarna Meribel van alle kanten bekeken voordat we met bijna de laatste lift terug zijn gekeerd.
We hebben alle soorten sneeuw gezien vandaag en met de zon erbij was het de perfecte afsluiting van de week.
Iedereen veel plezier de komende weken! Er is voldoende sneeuw!!

Om 08.00 nog wolken en lichte sneeuwval, om 09.00 strak blauw, warmer dan gisteren en op de toppen harde wind.
Wij hebben eerst alle liften van de Mase genomen en zijn daarna naar Val Thorens gegaan. De pistes daar vielen tegen, een stuk harder en veel meer afgeragd dan in de andere stations van L3V
Het begin van de Piste Remy Mainaz (nieuw):

null

Het einde van de Piste Remy Mainaz
null

Val Thorens gezien vanaf la Masse:
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@Skifan. De vredespijp met Winnetou en je waant je toch in de Rocky Mountains. Maar goed…ik heb nooit gerookt.

Hen48

@skifan bedankt voor de post! Inderdaad wat een vergelijk, zelfq in Les Menuires zitten ze tot einde van het seizoen goed!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Vandaag aangekomen in les menuires. Ziet er top uit. Gaat weer een mooie week worden. Kijken of ik op niveau 3 zit van het ESF.

To ski or not to ski, that 's not a question

Vandaag aangekomen in les menuires. Ziet er top uit. Gaat weer een mooie week worden. Kijken of ik op niveau 3 zit van het ESF.

zeehaasje op 24 mrt 2018 15:40

Ik had een aantal jaren geleden daar ook 3 gedaan . Weet niet hoeveel buckels ik had gezien die week. Maar was ontelbaar … en veel zwart. Veel plezier

Beste mensen,

Ik zit eraan te denken om de aanhangwagen/bagagewagen mee te nemen. Heb nu voor de auto al een reservering gedaan voor P0.

Zou dit gewoon kunnen? Iemand ervaring?

Gr,

Marc

@Marc1983
Ik zie in Les Menuires regelmatig aanhangers op de parkeerplaatsen staan. Of dit in Val Thorens ook zo eenvoudig is weet ik niet maar op P4 zou het moeten kunnen.

bon ski

Super zaterdag, weinig mensen op de pistes en bijna alle pistes perfect geprepareerd. Daarbij weer iets warmer en stralend blauw. Ik zou niet weten wat er nog ontbreekt.
Omdat de pistes in Val Tho gisteren tegenvielen zijn we niet, zoals meestal op zaterdag naar Val Thorens gegaan maar naar de lage gedeelten van Courchevel: La Tania en Le Praz.
Het Lac in Le Praz is nog steeds bevroren:

null

De Piste Moretta Blanche nar La Tania (zonder sneeuwkanonnen!):
null

Terug met de TSDB Tougnète :
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Toch nog naar val tho tijdens Pasen , vertrekken en hopen nog plaats of reisbureau
Zalig uit Méribel

null

In de lunchpauze van 1200 tot 1400 wordt er vaak privé les gegeven in les menuires door het ESF.

Ik volg nu 4 jaar les via het ESF met grote tevredenheid, alle leraren tot nu spreken goed Engels en het helpt als je wat Frans spreekt.

Mijn niveau is iedere keer met sprongen vooruit gegaan. Nu niveau 3 leuke groep en goede leraar. Vanochtend de zwarte piste op le mass gedaan ook een stuk pff piste / buckel. Ging verbazend goed en onderaan goede uitleg gekregen wat ik niet goed deed.

To ski or not to ski, that 's not a question

In de lunchpauze van 1200 tot 1400 wordt er vaak privé les gegeven in les menuires door het ESF.

Ik volg nu 4 jaar les via het ESF met grote tevredenheid, alle leraren tot nu spreken goed Engels en het helpt als je wat Frans spreekt.

Mijn niveau is iedere keer met sprongen vooruit gegaan. Nu niveau 3 leuke groep en goede leraar. Vanochtend de zwarte piste op le mass gedaan ook een stuk pff piste / buckel. Ging verbazend goed en onderaan goede uitleg gekregen wat ik niet goed deed.

To ski or not to ski, that 's not a question

Iets warmer dan gisteren maar waar de wind vrij spel had, maakte de wind het fris. De meeste pistes waren nog steeds goed hoewel enkele lagere pistes zacht aan het worden zijn, vooral het laatste gedeelte van Piste Mauduit was slush.
In Méribel was de wedstrijdpiste open voor publiek, heerlijke piste:

null

Restaurant Zen, onder aan de Pralong lift, picknick tafels en een betaalbare snackbar:
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Iets warmer dan gisteren maar waar de wind vrij spel had, maakte de wind het fris. De meeste pistes waren nog steeds goed hoewel enkele lagere pistes zacht aan het worden zijn, vooral het laatste gedeelte van Piste Mauduit was slush.
In Méribel was de wedstrijdpiste open voor publiek, heerlijke piste:

null

Restaurant Zen, onder aan de Pralong lift, picknick tafels en een betaalbare snackbar:
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 25 mrt 2018 16:12

Was dat kampioenschap in Méribel

In de lunchpauze van 1200 tot 1400 wordt er vaak privé les gegeven in les menuires door het ESF.

Ik volg nu 4 jaar les via het ESF met grote tevredenheid, alle leraren tot nu spreken goed Engels en het helpt als je wat Frans spreekt.

Mijn niveau is iedere keer met sprongen vooruit gegaan. Nu niveau 3 leuke groep en goede leraar. Vanochtend de zwarte piste op le mass gedaan ook een stuk pff piste / buckel. Ging verbazend goed en onderaan goede uitleg gekregen wat ik niet goed deed.

zeehaasje op 25 mrt 2018 13:38

ja was onze eerste dag ook. andere dag gingen nog skiroute naar valto doen. waarschijnlijk vond ik de buckels op dat moment niet echt leuk omdat ik nog herstelende was van gescheurde enkel banden. wij gaan niet meer naar esf veel te massaal en veel te grote groepen. 20 kinderen in hoogseizoen met 1 leraar is daar waarschijnlijk normaal.

[
Was dat kampioenschap in Méribel

Pieter230976 op 25 mrt 2018 19:13

Er was geen kampioenschap en er komen deze winter ook geen wedstrijden meer op de wedstrijdpiste van Méribel. Daarom is deze piste nu voor het publiek geopend

bon ski

In de lunchpauze van 1200 tot 1400 wordt er vaak privé les gegeven in les menuires door het ESF.

Ik volg nu 4 jaar les via het ESF met grote tevredenheid, alle leraren tot nu spreken goed Engels en het helpt als je wat Frans spreekt.

Mijn niveau is iedere keer met sprongen vooruit gegaan. Nu niveau 3 leuke groep en goede leraar. Vanochtend de zwarte piste op le mass gedaan ook een stuk pff piste / buckel. Ging verbazend goed en onderaan goede uitleg gekregen wat ik niet goed deed.

zeehaasje op 25 mrt 2018 13:38

ja was onze eerste dag ook. andere dag gingen nog skiroute naar valto doen. waarschijnlijk vond ik de buckels op dat moment niet echt leuk omdat ik nog herstelende was van gescheurde enkel banden. wij gaan niet meer naar esf veel te massaal en veel te grote groepen. 20 kinderen in hoogseizoen met 1 leraar is daar waarschijnlijk normaal.

miepmiep op 25 mrt 2018 19:38

Ik zit in de volwassen groep in de ochtend 10 a 12 man in de middag met 4. Super relaxt. Ik heb geen klagen, maar ik ga ook nwit5in het hoog seizoen.

To ski or not to ski, that 's not a question

In de lunchpauze van 1200 tot 1400 wordt er vaak privé les gegeven in les menuires door het ESF.

Ik volg nu 4 jaar les via het ESF met grote tevredenheid, alle leraren tot nu spreken goed Engels en het helpt als je wat Frans spreekt.

Mijn niveau is iedere keer met sprongen vooruit gegaan. Nu niveau 3 leuke groep en goede leraar. Vanochtend de zwarte piste op le mass gedaan ook een stuk pff piste / buckel. Ging verbazend goed en onderaan goede uitleg gekregen wat ik niet goed deed.

Wij waren toen met 15 maar met volwassenen vind ik dat iets minder erg. Was laagseizoen.

zeehaasje op 25 mrt 2018 13:38

ja was onze eerste dag ook. andere dag gingen nog skiroute naar valto doen. waarschijnlijk vond ik de buckels op dat moment niet echt leuk omdat ik nog herstelende was van gescheurde enkel banden. wij gaan niet meer naar esf veel te massaal en veel te grote groepen. 20 kinderen in hoogseizoen met 1 leraar is daar waarschijnlijk normaal.

miepmiep op 25 mrt 2018 19:38

Ik zit in de volwassen groep in de ochtend 10 a 12 man in de middag met 4. Super relaxt. Ik heb geen klagen, maar ik ga ook nwit5in het hoog seizoen.

zeehaasje op 25 mrt 2018 22:01

Aan het begin van de ochtend weinig zicht, later wat opklaringen en voldoende zicht. Op de toppen harde wind. Geen foto’s vandaag.
Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het was koud in de lift om 9.30 (eigenlijk dus 8.30), maar er scheen gelukkig een flauw zonnetje. In de loop van de morgen kwam er steeds meer bewolking en wij zijn aan het begin van de middag gestopt omdat de lucht en de sneeuw dezelfde kleur kregen. Sinds 14.30 sneeuwt het in Menuires.

Om 9.30 zag het er nog goed uit, de TC Bruyères vanaf de Piste David Douillet:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Mooie foto!

Plaats een reactie