Salomon X Drive 8.0 FS geschikt?

Sorry voor mijn verlate reactie.

We zijn in enkele weken geleden in Kirchberg geweest. Ivm enkele koude dagen (-21) was het erg rustig op de piste, dus met mijn skies heerlijk kunnen carven. Wel hier en daar wat stukken ijs, maar ook hierop heb ik geen enkel moment getwijfeld aan mijn skies (eerder aan mijn eigen kunnen :-) )

De pistes waren ook wel in erg goede conditie en geen pap-sneeuw gehad, dus daar kan ik niets over zeggen.

De skies geven met wat agressievere/activere skiën/bochten behoorlijk wat vering (rebound in vaktermen dacht ik) en doen (bijna) altijd wat ik wil dat ze doen…
Ze willen gewoon graag naar beneden, grote bochten, kleine bochten, het was/is allemaal prima.
Ik heb in ieder geval een goede aankoop gedaan.

NB: Ook zijn we enkele dagen in Westendorf geweest en daar zag ik meerdere dezelfde (huur)-skies rondglijden.

Zo, net terug uit Val Thorens en de Salmons X-drive 8.0 FS 182 cm kunnen uit proberen.
Wat zijn dit fantastische ski’s zeg. Ik moet wel zeggen dat de condities die wij daar hadden superieur waren, dus super sneeuw en erg veel :) Soms in de dalen wat slushi maar verder heerlijk! De ski’s zijn stabiel, gaan ontzettend hard, in de poedersneeuw twee dagen kunnen poederen en …geen woorden voor, niet normaal, geen problemen mee, alleen maar genieten. Echt een aanrader voor deze All Mountain ski. Een nadeel is dat ze zwaar zijn, maar ik zie daar geen problemen mee. Tja, als je ze moet tillen.

Top ski dus. Veel plezier ermee als je ze gaat kopen. Ik heb ze bij EKO sport in de aanbieding gekocht.

Plaats een reactie