Het Dolomiti Superski Topic

Tja, om een topic nu al groot te noemen, dat gaat misschien al wat ver…Dus voor nu nog maar even zonder groot…Maar ik zie verschillende topics over de Dolomieten en wat telkens weer opvalt, het is superpopulair en nadat de vraag beantwoord is, volgens er nog heel veel tips, wat zijn de mooie tochten, wat zijn de goede lunchtips, wat zijn leuke pistes en straks ongetwijfeld hoe zijn de condities. Voorbeelden van topics die ik bedoel:

<a href=“https://www.wintersport.nl/forum/topic/369689”>Dolomieten, maar waar</a> (meer dan 75 reacties in een paar dagen)
<a href=“https://www.wintersport.nl/forum/topic/362385”>Verblijf tips Colfosco en omgeving</a>

Ik denk dat ik niet continu deze post kan aanpassen, anders zou het zelfs leuk zijn om te zien wie er allemaal wanneer is.Mocht ik wel tot in het oneindige deze post kunnen bewerken (ik test het zo even) dan kan ik wel een lijstje bijhouden.

De volgende tips heb ik in ieder geval al gehad over leuke tochten:
<ul><li><a href=“https://www.altabadia.org/media/lagazuoi-skitour-2.pdf…”>Lagazoui, 8,5 km afdaling, met paardenslee en bevroren watervallen</a>
</li><li><a href=“

null
”>Super 8, een korte (ca 16 km) ronde met vooral mooie uitzichten</a>
</li><li>Natuurlijk de Sella Ronda
</li><li><a href=“https://www.wintersport.nl/forum/topic/49098”>Wat zijn langen tochten haalbaar van uit Selva?</a>
</li></ul>

Ik zelf ben er in ieder geval vanaf 3 maart, in San Cassiano. Wie gaat er nog meer naar de Dolomieten? Welke restaurant, hutten en tochten tips heb je? Heb je zelf de Sella Ronda gedaan? Wat vond je ervan? Voor iets later in het seizoen, hoe zijn de condities?

Samenvatting van de beste tips tot nu toe:

Lekker eten
In Italië eet je goed. Dus laten we maar beginnen met de restauranttips die jullie al dan niet aanraden:

Tussen Passo Sella en Passo Pordoi, bij Col Rodella zijn de meningen verdeeld over de Friedrich August Hütte. Het eten is goed maar het personeel heeft altijd haast en het eten is aan de prijs. Ook kun je hier niet pinnen.

Op de Lagazoui is het de Scotoni Hütte waar je lekker kunt eten. Hier is het wel vaak druk, en zit je dus beter aan het einde van het seizoen.

In Santa Croce kun je denken aan Tana dell’Orso. Stoppen langs de piste en daar de koets pakken. Alleen al dat maakt het de moeite waard. Het eten is ook erg goed.

In La Villa: Club Morizino, bovenaan Piz La Ila. Groot en daarmee lijkt het op het eerste gezicht beter te vermijden. Maar je moet gewoon weten wat je bestellen moet. Het rundvlees is hier erg goed, maar een tip is de pasta met truffel. Een groot voordeel: ook tijdens drukte vind je hier vrijwel altijd een plekje omdat het zo groot is.

In Alta Badia eet je goed in: Punta Triëste, bij het bergstation van de lift Pralongia, vaak live muziek op het terras. Verder zijn aanraders de Bambi Hütte, aan de Bambi afdaling (in de buurt van La Villa) en Malga Saraghes (aan de dalafdaling naar San Cassiano);

In Ortisei: Annatal. Redelijk op het einde van La Longia. Kan niet missen. Het eten is goed en de bediening is supervriendelijk. Mocht je van plan zijn om slechts 1 Apfelstrudel te eten in je vakantie, neem hem daar! Lekkerder kom je hem niet tegen.

In Sankt Christina: een van de pareltjes die vaak over het hoofd gezien wordt is Baita L Maliné, aan het einde van Saslong B. Met weinig tempo moet je er wat voor omhoog lopen. Dat is het waard, zelfs al zou je veel verder omhoog moeten lopen. Erg lekker eten en een klein en gezellig hutje. Wel vaak stampvol met lokaal volk, je kan dus achter het net vissen.

In Plan de Gralba: Rifugio Emilio Comici. Niet naartoe gaan voor een snelle hap. Wel doen als je van lekker eten houdt, dat wat mag kosten. Denk erom om te reservenen want er is een wachtrij. Aan de wanden foto’s van de beroemdheden die er al eens kwamen.

De Corones Hütte in Kronplatz. Gewoon erg lekker eten, leuke bediening. Gelegen waar alle liften bijeen komen. Ütia Al Cir is in hetzelfde gebied een prima alternatief als je aan de andere kant van het gebied zit (meer specifiek, het ligt bovenaan de picolein lift). Leuke bediening!

Carezza: is een gebied waar niet iedereen zal komen (houden zo, het is daar rustig en dat mag zo blijven), maar mocht je toch aan komen waaien is de Hennenstall aan de piste een tip. Maar nog beter (al kom je er niet zo makkelijk) is de Tscheiner Hütte. Er is een piste die gelijknamig is (Tschein), maar het is vanaf die piste (moet je ook nog weten waar) maar liefst 350 meter lopen. Op skischoenen niet comfortabel.

Ski Center Latemar: Ook een wat verder gelegen gebied maar hier moet je zijn voor de pizza in de Baita Passo Feudo. De grootte is voldoende voor 2 personen.

Een mooie hut voor mooi weer en een prachtig uitzicht vanaf het terras is de Duca d’Aosta in het Tofana gedeelte van Cortina d’Ampezzo. Mooi gelegen onderaan de beroemde Tofana Schuss.

Bij Cinque Torri boven Cortina d’Ampezzo eet je goed in het berghutje Rifugio Scotoni;
En na het eten, vergeet niet een Bombardino te bestellen. Dat is een drankje van warme eierlikeur, rum en slagroom. Soort advocaatje met slagroom maar dan veel lekkerder. Hier beslist geen oude vrouwen drankje.

Top afdalingen
Arabba: De Sottaguda kloof is geen officiele piste. Het is een pad van 2 kilometer waar je doorheen glijdt op je ski’s en kan genieten van alles wat je daar tegenkomt (een kerkje, Mariabeeld in een grot, velen die aan het ijsklimmen zijn, etc.). Aan het einde van de kloof kom je uit in het dorpje Sottaguda. Loop door het dorpje heen tot aan de splitsing, dit is geen grote afstand en neem daar de bus weer terug naar Malga Ciapela. Stap uit bij de Arei (sleeplift nr. 15) om weer terug te gaan richting Arraba. (Sella Ronda). Beneden staat met borden en pijlen aangegeven hoe je er kan komen. Bij te weinig sneeuw of als het net heeft gesneeuwd (lawinegevaar) kan de kloof dicht zijn. Ook dit staat onderaan aangegeven als je er naar toe ski.

Cortina d’Ampezzo heeft meerdere prachtige afdalingen, zoals Olimpia (Worldcup-afdaling). De zwarte Tofana, die ook direct doorgaat op de dalafdaling, het bospad terug naar Son Dei Prade, enz. Het nadeel van Cortina is wel dat het er druk is voor Dolomieten begrippen.

Lagazuoi is fantastisch, met fabelachtige omgeving en zoals eerder gemeld: Lagazuoi is echt een afdaling voor op een zonnige dag, 's ochtends ligt deze in de schaduw. Neem bij mooi weer even de moeite om naar boven te lopen naar de Lagazuoi hütte voor een fantastisch uitzicht. Het laatste stuk ga je achter de paardjes aan, maar is helaas wel wat kluunwerk. Je kan een taxibusje nemen naar de volgende lift.

De Sella Ronda moet je eigenlijk zien als een soort ring met afslagen naar de diverse gebiedjes. Je kan hem twee kanten op. Met de klok mee (oranje) en tegen de klok in (groen). De oranje variant is wat uitdagender. De mooiste plekjes en pistes vind je als je van de Sella Ronde afgaat.

La Longia is een afdaling in Val Gardena wat een echte aanrader is. Dit is een afdaling van 10,5 km. Bijna onderaan kom je aan je rechterhand Annatal tegen. Een geweldige hut, zoals hierboven ook al staat.

Een paar leuke uitstapjes als je in Alta Badia bent: De Edelweissvallei bij Colfosco. Maar een paar afdalingen, maar lekker in het zonnetje en een mooi uitzicht. Ook zicht op de off-piste afdaling Vall Mezdi. Even hierop googelen en je hebt leuke filmpjes van deze afdaling.

De Bedevaartroute, deze staat vanaf Corvara/La Villa aangegeven als Santa Croce. Je kan daarboven het kerkje bekijken, is heel mooi. De pistes daar zijn heel rustig.

Bij La Villa heb je natuurlijk de Gran Risa, de steilste wereldbekerafdaling.

Ga je naar Arabba, dan is de Marmolada een leuke afdaling. Vroeg vertrekken, want het is verder dan het lijkt! Wel altijd lange rijen bij de liften. Het is een lange afdaling en je bent geneigd bij het eerste beste restaurant neer te vallen als je beneden bent. Niet doen! Dit restaurant, aan je linkerhand, is het slechtste van heel de Dolomieten. Als je een klein stukje doorskiet kom je nog een restaurantje tegen. In Arabba zijn sowieso niet zoveel restaurantjes. In het dorpje zelf kun je goed eten in een pizzeria tegenover de kerk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

24 Februari tot 3 Maart gaan wij voor het eerst richting de Dolomieten, Corvara. Ontzettend veel zin in na al die topics die ik hier heb gelezen. Weet nu al dat we aan een week veels te weinig hebben om al die mooie pistes/tochten/hutten te bezoeken.

Ik dacht dat de “stille” afspraak hier was om het daar niet populairder te maken dan het al is… ;)

Kijk voor informatie m.b.t. tochten ook eens in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/49098

Ik ben er dit jaar voor het eerst, van 10-17 maart in Ortisei. Misschien in januari ook, maar dat hangt van de sneeuwcondities af. Waarschijnlijk niet, maar anders Val di Sole of Fassa.

Verder is er her en der op dit forum, maar ook op de gebiedspagina’s en filmpjes al veel informatie te vinden. Ook op Alpinforum.com staan een paar ontzettend mooie reviews en er komen er elk jaar weer een flink aantal bij.

Mr. Slow

Ik heb dit jaar een seizoenskaart daar en begin met 3 weken vanaf de kerst. Zal binnenkort als ik wat tijd heb wat dingen posten. Het grootste deel ken ik redelijk blind. En na dit jaar ken ik ieder deelgebied (doel op zich).

Een prive-site met wat leuke info over mogelijke tochtjes:
http://www.altabadiaski.info/pages/mp.php?getpage=skitouren&…

En gewoon voor de sfeer, de afdaling van de Lagazoui (Scotoni hutte verplichte
lunch!!):

@Erien: hopelijk helpt dit topic om iig een soort van todo listje te hebben :). Ik ben ook ‘bang’ dat het voor ons niet bij 1 keer zal blijven…
@Quick: ik heb em toegevoegd aan de startpost en ga zo eens lezen…ik zit dan wel in San Cassiano, maar Selva is niet heel ver weg…
@DSvier: blijf dan vooral in dit topic :). Ik heb op Alpinforum ook al even rondgekeken en het stukje boven Colfosco, Edelweisstal, lijkt ook een soort ‘verborgen’, maar leuk stukje te zijn om een paar uurtjes door te brengen…Kun je daar dan ook goed lunchen ;)?
@HN65: die site ziet er ook informatief uit! Ik ga even kijken :)

*bericht bewerkt door Roy83 op 05 nov 2017 14:10

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 Ik heb inderdaad al een handvol bestemmingen op m’n lijstje staan, Lagazuoi, Super 8, Marmolada, Sella Ronda, La Longia naar Ortisei en Santa Croce

Ben heel benieuwd welke je leuk vindt/aan gaat raden, aangezien ik er een weekje later zit :).

Ik ben de afgelopen jaren in Cervinia, Valtournenche en Pila geweest in de winter en 2x in Sicilië in de zomer en volgens mij kun je er, zelfs al wil je het, niet echt slecht eten…Dat zal voor de dolomieten ook vast gelden, maar goede tips (voor mij in de buurt van Alta Badia) vind ik ook interessant!

Zou vanuit San Cassiano een dagtochtje naar Kronplatz de moeite waard zijn?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@roy83, edelweis: bij lekker weer links in de hoek vanuit onderaan gezien, goed uitzicht. Lunch prima, maar niet heel bijzonder (10 jaar geleden was het er beter). Anders rechts bovenaan waar de rechter cabine uitkomt. Vrij massaal, maar het eten vind ik er net wat beter (maar wederom niet bijzonder).

Edelweis is wel redelijk klein. Paar uurtjes lijkt mij veel…

Dit inspireert mij wel tot een keer een lijstje van leuke tenten om te eten te posten.

Ben heel benieuwd welke je leuk vindt/aan gaat raden, aangezien ik er een weekje later zit :).

Ik ben de afgelopen jaren in Cervinia, Valtournenche en Pila geweest in de winter en 2x in Sicilië in de zomer en volgens mij kun je er, zelfs al wil je het, niet echt slecht eten…Dat zal voor de dolomieten ook vast gelden, maar goede tips (voor mij in de buurt van Alta Badia) vind ik ook interessant!

Zou vanuit San Cassiano een dagtochtje naar Kronplatz de moeite waard zijn?

Roy83 op 5 nov 2017 14:22

Kronplatz is 100% de moeite waard. No brainer.

Misschien is het lang, maar uit ervaring weet ik dat, als de pistes fijn/leuk zijn en rustig, ik best wel wat tijd kan spenderen in afgelegen hoekjes :). We’ll see. Kronplatz is makkelijk te bereiken voor ons en stond zelfs op de shortlist. Maar goed, we zijn er 6,5 skidag, dus het zal toch wel keuzes maken worden…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je hebt veel leuke tentjes en ik heb er maar weinig gezien, maar Rigugio Fodom op de Passo Pordoi is een absolute aanrader! Zowel qua eten als qua sfeer.

Bij slecht weer beneden vaak bomvol, maar er is een trapje naar boven, waar je vaak dan nog wel een plekje vind en sowieso erg gezellig zit 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@DSvier ben wel benieuwd naar de leuke tentjes in Kronplatz of Drei Zinnen. De tent bovenaan de zwarte in Colfosco heet Rifugio Col Pradat. Edelweiss is wat minder maar prima plek als de ene helft nog wil skiën en de andere even uitrusten. Voor iedereen die lunch- en andere tips zoek zijn de reisverslagen van @CJAHulskamp prima vertrekpunt (https://www.wintersport.nl/forum/topic/214756, https://www.wintersport.nl/forum/topic/176721 en https://www.wintersport.nl/forum/topic/331050). Mijn fav in AltaBadia is Boconara onderaan de blauwe 5 in Corvara. En Bioch bovenop het plateau vanuit Piz Sorega, de lift in San Cassiano.

In Alta Badia is een tochtje naar Santa Croce leuk. Aan het eind van de middag een slee huren en omlaag vanaf Piz Sorrega. Apfelstrudel eten bij Jimmy’s (boven Colfosco) of Anna’s (bij Ortisei). La Longia naar Ortisei nemen. Dagje Seisseralm. Als eerste met de lift omhoog gaan en dan de goddelijk geprepareerde rode of blauwe dalafdaling vanaf Piz Sorega nemen. 'S avonds truffelgnocchi eten bij La Seia in San Cassiano. Wijn drinken bij de wijnbar in Armentarola.

Maar verder is er niks aan hoor, ik zou vooral niet naar de Dolomieten gaan 😉

Ja, vroeg in de ochtend die dalafdaling naar San Cassiano…daar droom ik nu al over:).

Ik overnacht denk ik vrijdagnacht in de buurt van Ulm en denk wel rond een uur of 13 aan te komen (waarschijnlijk eerder) dus misschien dat ik dan vast wat inski op de Seiseralm (of zaterdagochtend Berwang, waar t ooit begon)…we zullen zien, leuk dat dit topic goed loopt in ieder geval!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waarom niet inskien op Kronplatz? Kom je langs als je voor de route via Bruneck kiest. Is meest logisch volgens mij om zo te rijden. Niet langs Ortisei en Val Gardena, scheelt je een pas oprijden. Vorig jaar naar Arabba ook zo gereden. Je kan ook onderaan de Picolin lift stoppen en daar een middagje skiën. Is het bewust overnachten in Ulm? Niet ff de Fernpass oversteken? Vanaf Ulm is het nog wel ff een uur of 4 denk ik me te herinneren als weer en verkeer mee zit.

Ik overnacht in Steinach am Brenner. Vertrekken op vrijdag. Zo kunnen we de hele zaterdag nog skiën!

Ik wil op vrijdag niet heel vroeg wegrijden en de reis wel echt breken (dus niet 8 uur en dan nog 2 uur)…En ik dacht, in de omgeving van Ulm kan ik nog kiezen voor wel of geen Fernpass…maar andere ideeen zijn natuurlijk welkom!
@mrski dat ziet er idd logischer uit!

*bericht bewerkt door Roy83 op 05 nov 2017 20:51

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

null

Deze tour is ook leuk om te doen. Om te starten met deze tocht kan je het beste de lift vanaf de Belverdere, Pecol naar Alba nemen en daar beginnen.

Wat ook fantastisch is om door de Sottaguda kloof te skiën. Deze is onderaan bij de gondels van de Marmolada, van af daar staan er borden hoe je er kan komen en of die open is. Om er een indruk van te krijgen, moet je op youtube is zoeken op serrai di sottaguda skiing .

*bericht bewerkt door EBTV op 05 nov 2017 21:00

@EBTV Die kloof ziet er inderdaad prachtig uit. Is dit een erkende skipiste? Zoja, waar staat deze op de pistekaart?

Ik dacht dat de “stille” afspraak hier was om het daar niet populairder te maken dan het al is… ;)

Volgens mij was die afspraak er inderdaad …

Rob

Daarom! Gewoon in een topic, dan valt het minder op!

;)

Het begint overigens ergens op te lijken:

null

*bericht bewerkt door Roy83 op 06 nov 2017 07:43

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heerlijke plaatjes @roy83 op de webcams. Wat heeft het lekker gesneeuwd!

Dit wordt de onderlaag voor het seizoen. De temp blijft laag de komende dagen. Ze zullen nog flink sneeuw bij gaan spuiten.
Het lijkt er op dat het seizoen dit jaar goed van start kan gaan :)

Leuk Topic :)

Je weet niet wat je niet weet.

De voorspelling voor de komende twee weken is inderdaad niet slecht. Ben de werkdag begonnen (na de eerste mailtjes die meteen aandacht nodig hadden) met de webcams te bekijken. Het oogt allemaal heel mooi.

Over de pistes maak ik mij geen zorgen, die zijn in Italië tijdig op orde. Wat ik vooral leuk vind is dat het ook elders dit jaar goed van start lijkt te kunnen gaan. Ook een beetje eigenbelang: anders komen de fans van Oostenrijk straks ook nog naar Italië en we moeten het niet te druk willen hebben. ;)

@rogier misschien weet jij dit wel. Klappen ze vaak direct de kanonnen aan, nu het ook nog is koud genoeg is voor kunstsneeuw. Om zo echt een dikke laag te leggen of, gaan ze wachten mocht er toch nog een te kort ontstaan?

Je weet niet wat je niet weet.

De sneeuwkanonnen gaan aan als ze aankunnen, in gebieden preferenen ze een mooie laag kunstsneeuw boven de sneller wegsmeltende natuursneeuw ;-)

Click. Click. Peace

Ik dacht dat de “stille” afspraak hier was om het daar niet populairder te maken dan het al is… ;)

Volgens mij was die afspraak er inderdaad …

RCGrootveld op 5 nov 2017 21:50

Vandaar dit jaar de meer rustig kant van de Dolomieten op. Kerst is de laatste 4 jaar behoorlijk druk geworden.

May the ski force be with you !!

Ik dacht dat de “stille” afspraak hier was om het daar niet populairder te maken dan het al is… ;)

Volgens mij was die afspraak er inderdaad …

RCGrootveld op 5 nov 2017 21:50

Vandaar dit jaar de meer rustig kant van de Dolomieten op. Kerst is de laatste 4 jaar behoorlijk druk geworden.

CJAHulskamp op 6 nov 2017 10:28

Dus de aanbeveling voor Val di Sole was puur eigen belang ;)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik was er afgelopen winter. Lagazuoi is inderdaad fantastisch, met fabelachtige omgeving en zoals eerder gemeld: de Scotoni Hütte is echt een must voor de lunch. Het halve restaurant is afbuiging voor de houtskoolbarbecues waar prachtige stukken vlees op worden gegrild. (Oh en laat je niet verleiden om op de terugweg weer een taxi te nemen. Gebruik de paardenlift, echt een leuke ervaring haha)

Marmolada is ook heel mooi, prachtig uitzicht over de Dolomieten en een leuke afdaling!

Lagazuoi lijkt me echt een afdaling voor op een zonnige dag, zo vroeg mogelijk (voor de echte meute komt), of is het er altijd wel rustig? Wat dat betreft zit ik San Cassiano wel goed, kan je zo’n beetje de 1e bus die kant op nemen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat tips voor de lunch:

Kronplatz:

Corones Hütte. Gewoon erg lekker eten, leuke bediening (als ik dat schrijf mag je er direct van uitgaan dat er dan mooie dames tussen zitten). Ik kan hier de gesneden dode koe met parmezaan en rucola warm aanbevelen. Gelegen waar alle liften bijeen komen.

Ütia Al Cir. Prima alternatief als je aan de andere kant van het gebied zit (meer specifiek, het ligt bovenaan de picolein lift). Ook leuke bediening!

Santa Croce:

Tana dell’Orso. Stoppen langs de piste en daar de koets pakken. Alleen al dat maakt het de moeite waard. Het eten is ook erg goed.

La Villa:

Club Morizino. Bovenaan de Piz La Ila. Groot en daarmee lijkt het op het eerste gezicht beter te vermijden. Maar je moet gewoon weten wat je bestellen moet. De gesneden dode koe is hier ook uitstekend, maar mijn tip is de pasta met truffel. Ook een groot voordeel: ook tijdens drukte vind je hier vrijwel altijd een plekje omdat het zo groot is.

Alta Badia:

Midden in het gebied ligt Punta Triëste. Prima eten.

Lagazuoi:

Rifugio Scotoni. Godvergeten druk en vaak moet je wachten of je wel een plaatsje krijgt. Beste moment is later in het seizoen, dan zit je het langst buiten in de zon. Anders is het vaak koud. Maar het eten is top.

Ortisei:

Annatal. Redelijk op het einde van La Longia. Kan niet missen. Ik kan daar eigenlijk nooit de verleiding weerstaan om nog een stukje taart te bestellen. Het eten is goed en de bediening werkt zich daar altijd volledig uit de naad. En zijn nog supervriendelijk ook. Niet dat dat op zichzelf bijzonder is, alleen gaan zij voor eleven.

Sankt Christina:

Een van de pareltjes die vaak over het hoofd gezien wordt is Baita L Maliné. Beetje aan het einde van Saslong B. Met weinig tempo moet je er wat voor omhoog lopen. Is het waard, al zou je veel verder omhoog moeten lopen. Erg lekker eten. Klein en gezellig hutje. Wel vaak stampvol met lokaal volk en je kan dus achter het net vissen.

Plan de Gralba:

Rifugio Emilio Comici. Niet naartoe gaan voor een snelle hap. Wel doen als je van lekker eten houdt, dat wat mag kosten het weer die dag te wensen over laat. Dan het beste reserveren, want ze staan rijen dik. Aan de wanden foto’s van de beroemdheden die er al eens kwamen. Ik kan de kreeft aanbevelen.

Carezza:

Een gebied waar niet iedereen zal komen (houden zo, het is daar rustig en dat mag zo blijven). Maar mocht je daar toch aan komen waaien is momenteel Hennenstall aan de piste mijn tip.

Maar nog beter (al kom je er niet zo makkelijk) is de Tscheiner Hütte. Er is een piste die gelijknamig is (Tschein), maar het is vanaf die piste (moet je ook nog weten waar) maar liefst 350 meter lopen. Op skischoenen niet comfortabel.

Ski Center Latemar:

Ook een wat verder gelegen gebied. Maar hier moet je zijn voor de pizza in de Baita Passo Feudo. De grote is voldoende voor 2 personen.

Plaats een reactie