Het Dolomiti Superski Topic

@Iedereen Ik kan duidelijk de info van heer Hulskamp niet goed lezen en haal Tana del’ Orso en Armenterola door elkaar.
Lagazuoi nog steeds paardenkoets, in Badia zijn ze weg.

Mea culpa

*bericht bewerkt door Bennie op 18 nov 2017 08:10

Ondertussen hebben wij ook verblijf geboekt in de Dolomieten voor komende kerstvakantie. Zullen we eens wat gebiedjes aan de tand gaan voelen… Nee hoor. Gewoon lekker skiën in (wat mij betreft) het mooiste stukje van de Alpenregio. En lekker eten, en lekker skiën, en een lekker wijntje drinken 's avonds. En had ik al gezegd ‘lekker skiën’?

*bericht bewerkt door GiGi op 18 nov 2017 09:40

@Gigi Waar gaat de reis naartoe? Nog nieuwe gebieden ontdekken?

Mr. Slow

De eerste drie dagen (27-30 dec) aan de zuidkant, bij Moena. Ik heb nog nooit geskied in San Martino Castrozza, en die zaterdag gaan we skiën in Ski Civetta (ook nog nooit geweest). Daarna rijden we door naar de noordkant Waar we o.a. Cortina, Kronplatz, Cinque Torri, Gitschberg-Jochtal, Plose, Sesto etc. gaan skiën.

Ondertussen hebben wij ook verblijf geboekt in de Dolomieten voor komende kerstvakantie. Zullen we eens wat gebiedjes aan de tand gaan voelen… Nee hoor. Gewoon lekker skiën in (wat mij betreft) het mooiste stukje van de Alpenregio. En lekker eten, en lekker skiën, en een lekker wijntje drinken 's avonds. En had ik al gezegd ‘lekker skiën’?

GiGi op 18 nov 2017 08:42

Waar zit je precies? Ik zit er vanaf de kerst ook drie weken San Cassiano en Passo San Pellegrino (als het mooi weer is plak ik er nog wat dagen aan in Welschnofen).

De eerste drie dagen (27-30 dec) aan de zuidkant, bij Moena. Ik heb nog nooit geskied in San Martino Castrozza, en die zaterdag gaan we skiën in Ski Civetta (ook nog nooit geweest). Daarna rijden we door naar de noordkant Waar we o.a. Cortina, Kronplatz, Cinque Torri, Gitschberg-Jochtal, Plose, Sesto etc. gaan skiën.

GiGi op 18 nov 2017 21:07

Gekruisd…

Ik ga dat in omgekeerde volgorde doen. Ook voor het eerst San Martino di Castrozza en Passo Rolle.

Ondertussen hebben wij ook verblijf geboekt in de Dolomieten voor komende kerstvakantie. Zullen we eens wat gebiedjes aan de tand gaan voelen… Nee hoor. Gewoon lekker skiën in (wat mij betreft) het mooiste stukje van de Alpenregio. En lekker eten, en lekker skiën, en een lekker wijntje drinken 's avonds. En had ik al gezegd ‘lekker skiën’?

GiGi op 18 nov 2017 08:42

Waar zit je precies? Ik zit er vanaf de kerst ook drie weken San Cassiano en Passo San Pellegrino (als het mooi weer is plak ik er nog wat dagen aan in Welschnofen).

DSvier op 18 nov 2017 21:11

27-30 dec zitten we tussen Predazzo en Moena in; de week van Oud en Nieuw zitten we in Marebbe, zowat onder aan de Erta-piste in Kronplatz.

27-30 dec zitten we tussen Predazzo en Moena in; de week van Oud en Nieuw zitten we in Marebbe, zowat onder aan de Erta-piste in Kronplatz.

GiGi op 18 nov 2017 22:31

Je gaat je dus wat meer concentreren op de noordelijke gebieden?

Voor mij staan die overigens ook op het programma. Ik ga de skitrein eens proberen naar Gitchberg Jochtal en Drei Zinnen vanuit Sankt Lorenzen. Voor jullie ook een goede optie, je kan eenvoudig opstappen op Perscha.

Ondertussen hebben wij ook verblijf geboekt in de Dolomieten voor komende kerstvakantie. Zullen we eens wat gebiedjes aan de tand gaan voelen… Nee hoor. Gewoon lekker skiën in (wat mij betreft) het mooiste stukje van de Alpenregio. En lekker eten, en lekker skiën, en een lekker wijntje drinken 's avonds. En had ik al gezegd ‘lekker skiën’?

GiGi op 18 nov 2017 08:42

Waar zit je precies? Ik zit er vanaf de kerst ook drie weken San Cassiano en Passo San Pellegrino (als het mooi weer is plak ik er nog wat dagen aan in Welschnofen).

DSvier op 18 nov 2017 21:11

27-30 dec zitten we tussen Predazzo en Moena in; de week van Oud en Nieuw zitten we in Marebbe, zowat onder aan de Erta-piste in Kronplatz.

GiGi op 18 nov 2017 22:31

Zit in die periode dan tussen Predazzo en Bellamonte.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 19 nov 2017 09:30

May the ski force be with you !!

Voor de mensen die misschien de komende weken al gaan: je kan zien hoeveel er wanneer besneeuwd wordt en wat de prognoses voor geopende pistes is (iig voor Alta Badia, wellicht voor meer): http://snowreport.skicarosello.it/skicarosello/?lang=en…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Leuk linkje @Roy83

Je weet niet wat je niet weet.

Nog niet vaak meegemaakt, maar het laagste deel van Alta Badia gaat een week eerder open!!

null

Ik zag net een filmpje van 3 op reis dat je vanuit San Cassiano met een pistenbully naar boven kan worden gebracht. Dit nog voordat de liften open zijn en je dus de hele piste voor je alleen hebt. Heeft iemand dit al eens gedaan en waar zou ik eventueel meer info kunnen vinden?

Filmpje zag er wel wat gedateerd uit. Dus weet niet of het op dit moment nog mogelijk is.

*bericht bewerkt door Erien op 25 nov 2017 11:13

Is mij nooit opgevallen maar ik meen dat de Las Vegas hut (fantastische pizza’s) wel zoiets doet met sneewscooters, ontbijten en dan first tracks skiën. Zoals ook vanuit Selva naar de Dantercepies (zie filmpje van Kristy meen ik afgelopen jaar).

Wij gaan al jaren naar de Dolomieten. We hebben in Ortisei en Corvara, en Selva gezeten maar de laatste jaren zitten we twee maal per seizoen vlakbij Brunico en pakken we elke dag een ander gebied. Gitschberg Jochtal, Drei Zinnen, Kronplatz, Alta Badia of Val Gardena, Val di Fassa, allemaal mooi. Soms wel een half uur rijden maar dat hebben we er voor over. Het eten vind ik bijna overal goed. Arlara is mooi gelegen in Alta Badia, Sponata bij La Villa is goed. Maar Het hangt af van de route hoe het uitpakt. Het toprestaurant in Kronplatz is niet sfeervol maar altijd plek en goed eten.
Alta Badia, Passo Sella, Kronplatz en Drei Zinnen zijn mijn favorieten. Drei Zinnen is bijna altijd rustig maar mooie pistes, en mooi uitzicht. Kronplatz is om te skiën ook mooi, lange afdalingen en veel moderne cabine liften. Minst favoriet maar niet te vermijden: Ciampinoi. De Sella ronde doen we alleen als het niet zo druk is. Anders nemen we een andere afslag, dan zie je vaak mooiere pistes.

Als ik dit allemaal zo lees heb ik nu al spijt dat ik er dit jaar maar 1 week ben :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als ik dit allemaal zo lees heb ik nu al spijt dat ik er dit jaar maar 1 week ben :).

Roy83 op 26 nov 2017 17:21

Daarom ga ik ook 10 dagen. Dan heb ik ook alle gebieden in de Dolomiti Superski ten minste één keer bezocht.

Volgend jaar kerstvakantie gewoon de volle twee weken. Wel strict genomen niet allemaal Dolomieten dan, maar who cares…

*bericht bewerkt door GiGi op 26 nov 2017 17:34

Dat is wel een mooie doelstelling, alle gebieden een keer bezoeken…en dat begint in ieder geval met 2 of 3 gebieden in maart…

En dan weet ik in ieder geval waar ik moet zijn voor goede tips :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Passo rolle goed checken wat open is doordeweeks veel gesloten liften.

Enne geheimtip,
Padola

Toch ook weer aan het kijken naar omg Alta Badia - Val Gardena maar nu door een andere bril dan toen, letterlijk en figuurlijk ;) Destijds in La Villa gezeten en dat is een prima uitvalbasis als je een beetje kunt skiën maar minder geschikt als redelijk beginnende snowboarder imo. Heeft iemand tips waar je dan juist goed zit in die omgeving?

Toch ook weer aan het kijken naar omg Alta Badia - Val Gardena maar nu door een andere bril dan toen, letterlijk en figuurlijk ;) Destijds in La Villa gezeten en dat is een prima uitvalbasis als je een beetje kunt skiën maar minder geschikt als redelijk beginnende snowboarder imo. Heeft iemand tips waar je dan juist goed zit in die omgeving?

Userd op 27 nov 2017 11:19

San Cassiano?

Al lijkt mij La Villa ook prim hoor. Je hoeft de zwarte naar het dal niet te nemen. Onderaan d Bamby kun je gewoon blauw naar beneden nemen.

Toch ook weer aan het kijken naar omg Alta Badia - Val Gardena maar nu door een andere bril dan toen, letterlijk en figuurlijk ;) Destijds in La Villa gezeten en dat is een prima uitvalbasis als je een beetje kunt skiën maar minder geschikt als redelijk beginnende snowboarder imo. Heeft iemand tips waar je dan juist goed zit in die omgeving?

Userd op 27 nov 2017 11:19

San Cassiano?

Al lijkt mij La Villa ook prim hoor. Je hoeft de zwarte naar het dal niet te nemen. Onderaan d Bamby kun je gewoon blauw naar beneden nemen.

DSvier op 27 nov 2017 11:22

Klopt maar dat is over dat pad buitenom toch? Dat was op ski’s al behoorlijk doorglijden om niet teveel te hoeven prikken. San Cassiano is idd een goede mogelijkheid. Iemand nog tips in een ander hoek evt?

Klopt maar dat is over dat pad buitenom toch? Dat was op ski’s al behoorlijk doorglijden om niet teveel te hoeven prikken. San Cassiano is idd een goede mogelijkheid. Iemand nog tips in een ander hoek evt?

Userd op 27 nov 2017 15:37

Ja, klopt dat je dan even een vlak stukje hebt waar de meesten wat moeten prikken. Alternatief is de lift naar beneden. San Cassiano biedt dus op dat vlak wat meer, maar als je een betere deal in La Villa kan maken zou ik dat niet laten. ;)

Santa Christina of Canazei zijn ook prima startpunten als boarder hoor. En ik zag ook veel goede deals in Arabba voorbij komen. Iets meer een uithoek, maar alles is daarin relatief.

@ Erien, volgens mij kan dat nog steeds, althans: je gaat dan met een snowcat naar boven, ontbijten bij Las Vegas en dan kun je als eerste de dalafdaling doen. Ze doen dat geloof ik een paar keer per week, dat zou je daar even moeten vragen. Maar je kunt ook zonder dat ontbijt als eerste de dalafdaling doen, ik ben er altijd om 8.30 uur en heb dan de rode en de blauwe dalafdaling helemaal voor mezelf alleen, soms wel een uur lang (ja ik ben nogal fan van die afdalingen 😉)!

@Erien eventueel kun je ook overnachten in de Las Vegas hütte of bij Pralongia, geen idee wat je kunt doen wanneer de pistes en liften sluiten maar het lijkt me wel een ervaring haha!

Je kan naar La Villa ook de rode afdaling nemen, naast de Gran Risa. Hoef je niet te prikken.

Je kan naar La Villa ook de rode afdaling nemen, naast de Gran Risa. Hoef je niet te prikken.

Noblesse op 27 nov 2017 21:41

Mooie afdaling, maar is dat te doen voor een redelijk beginnende snowboarder? Hij is zeker bovenaan gewoon zwart voor de splitsing Gran Risa/Rood.

Je kan het eerste stuk omzeilen door links er omheen te gaan. Dan moet je een stukje verder de zwarte oversteken.
Ik ben geen snowboarder, maar die rode is niet echt moeilijk hoor.

Je kan naar La Villa ook de rode afdaling nemen, naast de Gran Risa. Hoef je niet te prikken.

Noblesse op 27 nov 2017 21:41

Mooie afdaling, maar is dat te doen voor een redelijk beginnende snowboarder? Hij is zeker bovenaan gewoon zwart voor de splitsing Gran Risa/Rood.

HN65 op 27 nov 2017 23:36

Da’s idd een pittig stukje voor beginners, snowboarder of niet ;) We hebben nog even om er over na te denken, gaan pas half jan maar het is sowieso wel een omgeving waar ik terug naar toe wil. Niet zozeer vanwege de Sella Ronda, best leuk maar zeker niet dé reden, er is nog genoeg te ontdekken, skiënd en zeker nu ook boardend. Geeft weer hele nieuwe uitdagingen om beginner te zijn :D

Plaats een reactie