Nieuw board, Flight Attendant? 152 of 156cm. Andere tips?

Ik snowboard een jaar of 20, 1-2 weken/jaar, ik begon op een te lange Burton Custom, reed nu 7 jaar een Custom-X, Rulers, Cartels.
1,68m, 68-69kg, maat 40.5. Vooral piste, als er verse sneeuw valt ernaast, niv. 7(-8), 80/20%. Geen extreme back country toestanden. Ik ga graag zo hard mogelijk, houd van bochten, (proberen te) carven (ik ‘drift’/schuif ze ook nog gewoon), niet geinteresseerd in switch rijden of freestyle tricks.

Nu zoek ik een vervanger voor de 156cm Custom-X, die ik iets te stijf en agressief vind aan het eind van de dag. Prima op harde ochtendpistes, maar zodra het kapot wordt gebuckeld is íe alles behalve vergevingsgezind. Daarnaast mis ik float in de verse sneeuw. En off piste wil ik wat beter worden, op de piste ben ik dik tevreden.

Na veel rondneuzen meende ik in de Burton Flight Attendant een mooie opvolger te kunnen vinden. Iets vergevingsgezinder, nog steeds erg goed om hard te gaan op de piste, en natuurlijk prima off piste.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen. Goede keus, betere alternatieven?

Ook mbt de eventuele maat: weer 156cm aanhouden, of naar 152 cm gaan? Qua gewicht zou ik op beiden passen. De 156cm Custom-X was wat agressief, minder handelbaar. Oplossen door naar 152cm te gaan? Of zal die 156cm wel gaan daar de Flight Attendant minder stijf is?

*bericht bewerkt door Aurelius op 07 nov 2017 09:10

Ik herken het probleem. Ik rijd zelf ook al een jaar of wat een custom x 156 en kijk ook af en toe om me heen naar een wat vergevingsgezinder board, zonder daarbij de positieve eigenschappen van de custom x in te hoeven leveren.
Misschien heb je de site van thegoodride al geraadpleegd, maar daar wordt jouw keuze voor de flight attendant wel vrij positief beoordeeld! Niet juichend, maar toch.
Is je keus op een Burton gevallen omdat je je Cartel est(?) bindingen wilt kunnen hergebruiken?

Heb ik gelezen. Ook de prima reviews op Whitelines en Snowboardingprofiles.
Mijn bindingen kan ik inderdaad hergebruiken, boots dus ook.

Ik heb de maten van de gewone Custom en mijn Custom X 156 eens allemaal opgeschreven en vergeleken met de FA 156.
Eigenlijk is de FA 156 ongeveer evenlang als de gewone Custom 154 qua effective edge, running length, aktieradius, etc etc, en iets korter wat dat betreft dan de Custom-X. De ‘extra’ lengte van de FA 156 zit 'm dus in de langere neus, die niet van invloed is op het carven op de piste (dan gedraagt hij zich als een gewoon camberboard), maar wel op de float zodra je off piste gaat.

Ik ben er wel dus uit dat de FA dat iets vergevingsgezindere karakter zal hebben tov de even lange Custom-X, daar de flex ook wat minder is. Het is een vergevingsgezind freeride board dat neigt naar all-mountain, dat is wel iets waar ik mee uit de voeten kan.
Enige nadeel van de FA tov de Custom-X is de eventueel mindere ‘edgeholt’ als het ijzig zou zijn, het enige mindere punt van de FA, als ik alles zo lees.

Het is de FA 156cm geworden, inmiddels getest bij Snowworld Landgraaf (je moet toch wat). Goedgekeurd!
Jammer dat de nieuwe Burton Step On’s allemaal alweer uitverkocht zijn in mijn maat, ga dus nog even door met mijn oude Reflex bindingen op de Channel. Prima service bij Duijvesteijn, goede informatie, dag na bezoek winkel werd mijn bordje al thuisbezorgd.

Ha Aurelius! Ben je al echt de sneeuw in geweest met de Flight Attendant? Benieuwd naar je ervaringen! Heb zelf tijdens mijn laatste wintersport de Flight Attendant 2016/2017 van een maat overgenomen (hij wilde graag die met de nieuwe print 2017/2018 kopen; prachtig bord trouwens). Heb hem geprobeerd met de Burton Genesis bindingen. Was zeer positief verrast; wat een heerlijk bord! Kijk er enorm naar uit om in januari weer met 'm de bergen in te trekken. Zet er nu zelf Burton Cartels EST op.

Nope, Snowworld Landgraaf, als lekkermakertje. Tijdens Carnaval naar Hinterglemm, veel zin in!

Misschien te laat want je hebt al een nieuw board maar had je dat geld niet beter aan lessen kunnen besteden??

Übung macht den meister!!!

https://www.yesnowboard.com/products/ghost

http://www.slashsnow.com/boards/view/atv

https://www.ridesnowboards.com/en/mens/machete-gt-1718.html…

Alle 3 in dezelfde stijl… Normaal alle 3 iets minder stijf, maar je kan er zo hard mee gaan als je wilt…

Plaats een reactie