15 km afdaling les arc

2 januari ga ik richting la plange. Ik heb al gelezen dat het gebied bij les ars voor gevorderden veel uitdagender is. Ik heb ook gelezen over een afdaling van 15 km. Die komt volgens mij uit in dal waar geen liften zijn. Hoe moet ik terug komen naar liften?

Nog andere tips over afdalingen/gebieden in paradiski die ik moet gaan doen?

Benieuwd naar de antwoorden

Vanaf de Aguille Rouge naar Villaroger is een hele lange afdaling. Kilometertje of 12. Vandaar uit kun je wel met de lift terug.

Aiguille Rouge naar Villaroger is toch 7 km lang?

Mij staat ook 7km bij. Het eerste deel van de piste kies je uit rood of zwart. Vervolgens een stuk zwart, daarna eens stuk rood, en daarna kom je in een gebied waar je veel meer keuze hebt aan pistes (rood, blauw en zwart). Terugreis gaat met 3 hele langzame stoeltjesliften. Doe dit dus niet aan het eind van de dag, want je verkijkt je op de tijd benodigd voor de terugreis. Na de 3 stoeltjesliften pak je vanuit arc2000 de cabine Varet, en daarna het stoeltje Arcabulle. Daarna afdaling naar de vanoise express. In Totaal heb je 9 liften (!) nodig om van villaroger naar Belle plagne te komen

Andere uitdagende pistes: de zwarte (natur)-pistes vanaf aiguille rouge, Comborciere (Sector Arc1950), De pistes onder de Derby lift (heerlijk carven) (Vallandry), Pelees (les Coches).

Helse Buckelpiste: La Chiaupe (onderaan de gletsjer van la plagne.

Hels pad: Route des bauches (omgeving Vanoise Express).

Have fun!! Ik ga begin februari die kant op!!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Dank voor de reacties! Ik ga het allemaal ondervinden en neem je tips mee frank!

Mits voldoende sneeuw is de afdaling van de Rochette naar Champagny ook een mooie om te doen.

Of een van de zwarte pistes vanaf de Becoin richting Plagne Montalbert

Of een van de zwarte pistes vanaf de Becoin richting Plagne Montalbert

Henk op 10 dec. 2011 17:37

De zwarte pistes bij Plagne Montalbert krijg ik niet gevonden hoor. En ook de Becoin niet. Is dat een piste? lift? berg?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

De Becoin is een berg, ligt uiterst rechts in het gebied. Lopen 3 zwarte piste’s richting Plagne Montalbert. Te bereiken via de Becoin/ Biolley stoeltjesliften vanuit Aime La Plagne met aansluiting op de Cretes sleper.

Zowiezo is het hele gedeelte vanaf Aime richting Plagne Montalbert een aanrader. Gevarieerde pistes zowel boven de boomgrens als tussen de bomen en vaak zeer rustig!

null

@ Frank en Harm: 7km kan zijn hoor. Ik gokte maar wat :)

Plaats een reactie