Advies skilatten

Nee, misschien niet direct een waardeoordeel, maar de connotatie is duidelijk ;). En bij mij is het wel 85 kilo spier natuurlijk he :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik begin me zo langzamerhand wat ongemakkelijk te voelen… is 83 kilo al reden om heel de tijd over “zijn postuur” te praten?? 😜

Shane op 8 dec 2017 14:06

Lol ja in relatie tot pubermeisjes natuurlijk :D maar volgens mij heb je een uitstekende bmi waarde haha!

Ondertussen is het trouwens 79 kilo :P en het is niet dat ik dik ben he :)

de racetiger was ik ook al tegengekomen, wel tweedehands

Om nog eens even terug te komen op de volkl rtm 7.4, het model van 2017 had geen woodcore maar die van 2018 wel ? Klopt dit?

De Völkl RTM 74 kan ik in de huidige collectie niet terugvinden. Vorig jaar wel. En die ski heeft een houten kern inderdaad (en alle bredere RTM’s ook).
De RTM 73 heeft een composite kern.

Is een ski die onder de voet 72mm is ‘stabieler’ dan een vergelijkbare ski die 68mm is on de de voet ?
In welk opzicht zou er een verschil zijn in stabiliteit ?

@BaY over die vraag is gisteren uitgebreid gepost in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/366273?page=5… (pagina 5).

Tussen die twee breedtes is het verschil in stabiliteit niet zo aanwezig (ook omdat dat met meer zaken te maken heeft dan alleen breedte). Een smallere ski kan je doorgaans wel makkelijker omkanten dan bredere ski’s. Maar ook dit is afhankelijk van veel meer factoren. Een bredere ski met meer camber en rebound kost namelijk een stuk minder energie om om te kanten dan een smallere ski met weinig of geen camber of rebound. Dus van al deze zaken moet je concluderen: het is nooit een effect van 1 ingrediënt of aspect van een ski, maar van de combinatie van factoren die maken wat je voelt tijdens het skiën. En de skiër zelf is daarin nog de belangrijkste factor denk ik…

Ik heb ondertussen skilatten gekocht.
Ik heb Head Integrale 1100 era 3.0 ski’s gekocht van 2014/2015.
Deze waren 2dehands maar ze zijn niet veel gebruikt geweest en zijn dus in zeer goede staat.

Plaats een reactie