Materiaal ruilen tijdens verblijf?

Ik vraag me nu af, als je materiaal huurt bij een winkel, kan je dit dan ruilen gedurende de huurperiode?
Ik stel deze vraag omdat ik aan het zien ben om via skiset te reserveren(materiaal), echter heb ik keuze uit een 8 tal modellen. Ik ben heel eerlijk en ik ken er amper iets van, laat staan dat ik kan oordelen welke ski het beste is uit de selectie.
Stel dat ik ‘de verkeerde’ keuze maak, is er dan meestal de optie om een andere ski uit te lenen?

*bericht bewerkt door sven311 op 22 nov 2017 12:25

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Volgens mij is het geen probleem om in dezelfde klasse of één lager te wisselen. Ik heb het vroeger vaak gedaan. Vaak met schoenen, maar af en toe ook ski’s. Nooit bijbetaald. Wel kan het in de drukke periode zo zijn dat er niet veel keuze meer is.

Ja dat is normaal geen enkel probleem. Ik heb wel eens gezien dat ze het aantal keren ruilen beperken naar bijvoorbeeld 1x per dag maar dat is gewoon om misbruik te voorkomen. Verder kan je altijd ook upgraden in de huurperiode door bij te betalen maar ga er dan vanuit dat het huurbedrag wat hoger uitvalt dan als je direct voor die klasse gekozen had.

met elektronische systemen kun je zelfs klasses hoger omruilen, je eindbedrag wordt dan wel anders. Ideaal als dag 1 de pistes betonhard zijn en dag twee de sneeuw met bakken uit de lucht komt :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie